"Bangunlah anak oi..Anak dara tak baik tidur lama-lama," Joohyun memandang ke sisi katil. Ibunya berada di situ sambil bercekak pinggang.
Dia mengusap mata sambil menguap.
"Pukul berapa eh sekarang?"
"7.30," Terus matanya membulat.
"Seriuslah?" Dia terus menolak selimutnya. Tuala dicapai dan terus dia berlari masuk ke bilik air.
Puan Kim menggelengkan kepalanya sebelum keluar dari bilik anak perempuannya.
Nasiblah siapa yang kahwin dengan anaknya nanti.
----
Joohyun mengeluh. Hujung ibu jari kakinya berada betul-betul di garisan pagar sekolah.
Kat rumah indahlah, nampak sekolah saja terus rasa macam nak hentakkan kepala kat dinding.
Remaja itu sekali lagi mengeluh sebelum melangkah masuk ke kawasan sekolah.
Dan sekali lagi dia berhenti di tepi pintu kelas. Dia memandang sedikit ke dalam kelas. Acah stalker gitu..
Okay, line clear.
"Hoi!"
"Ahh!" Dia memandang ke belakang. Jantungnya yang masih lagi berdegup kencang ditenangkan sebelum mata dijelingkan.
"Apa yang kau tengokkan tu? Kelas sendiri tak kan lah takut nak masuk?" Joohyun memandang lelaki di hadapannya menyampah.
"Saya tak takut..Cuma-"
"Kau tengah cari aku..Kan? Alah.. Biasalah, aku kan lelaki paling kacak kat sekolah ni," Joohyun berdecit. Sungguh, makhluk di hadapannya ini dengan perkataan 'perasan' betul-betul tak dapat dipisahkan.
"Oh Sehun. Boleh tak awak sesekali jangan perasan? Hish," Dia mendengus geram sebelum masuk ke kelas.
Lagi satu masalah. Dia ialah tablemate Sehun. Manusia yang paling suka kenakan dia, kacau dia, dan senang cerita. Pembuli dia.
"Hey, Joohyun." Sehun menarik kerusinya sebelum melabuhkan punggung.
"Hmm?"
"Lepas rehat en..Kau jumpa aku kat padang sekolah tau? Yang bawah pokok tempat kau selalu melukis tu,"
"Apa-apa je lah.." Joohyun mengeluarkan novel kegemarannya sebelum membaca.
"Perempuan betul..Suka sangat baca novel," Kata-kata Sehun tak diendahkan.
"Dah lah. Aku nak pergi cari member yang lain." Sehun terus melangkah keluar kelas.
"Kalau dia tak bagitau pun tak pa," Joohyun memandang ke sebelahnya.
"Pagi, Min.." Dia menyapa dengan senyuman. Perangainya berubah 360° bila dengan kawannya yang satu ni.
"Aihh..Tolonglah. Aku tak suka la panggilan 'Min' tu. Rasa macam daun pudina tau tak? Rasa dia mint. Aku ada nama, Park Jimin. Panggil la Jimin," Lelaki itu mencebik.
"Kau ni bila membebel kalah moyang aku kan?" Joohyun menggelengkan kepalanya.
"Habistu..Dah mak ayah aku bagi nama sedap-sedap..Last sekali kau panggil aku Min je. Aku tak suka lah," Jimin melabuhkan punggung di atas kerusi Sehun.
"Okay lah, Jimin..Okay," Tumpuannya kembali tertumpu kepada novel tadi. Jimin bermain dengan jarinya sendiri sebelum memandang Joohyun.
"Wei.."
"Hmm?"
"Sehun suruh kau jumpa dia kan kejap lagi?" Joohyun mengangguk. Matanya langsung tak lekang dari novel. Sesekali tangannya menyelak muka surat yang lain.
"Elok-elok tau. Aku tak nak dia buli kau," Joohyun tergelak kecil.
"Kenapa kau risau sangat ni?" Jimin mengeluh.
"Entahlah. Aku dah tak suka tengok dia buli kau," Joohyun menutup novelnya sebelum menghadap rakan baiknya.
"Jimin. Dia bukannya buli teruk-teruk. Dia suka main-main je. Lagipun kau sendiri tau yang aku dah lama di'buli' dengan dia," Joohyun memutarkan biji matanya ke atas.
"Ya la, aku tau..Tapi-"
"Dah la..Diam lah kau. Aku nak baca ni," Jimin mengemam bibir. Dia hanya memandang rakannya yang seorang ni.
----
"Ha, apa awak nak?" Selesai makan, Joohyun terus datang ke tempat yang Sehun katakan tadi. Bukan sebab dia takut, tapi sebab dia malas nak dengar lelaki itu membebel kalau dia lambat.
"Ni, aku nak suruh kau buat sesuatu." Sehun berjalan ke arah Joohyun. Dia berhenti betul-betul di hadapan Joohyun sambil tangan bersilang di dada.
"Apa dia? Kalau awak nak suruh saya datang rumah awak semata-mata nak bagi ikan emas awak makan, saya tak nak. Buang masa-"
"Sshh..Kau ni suka buat assumption awal-awal," Sehun berdecit.
"Mulai sekarang, jam ini, minit ini, saat ini, dan detik ini, aku nak kau buat kerja sekolah untuk subjek Chemist aku." Joohyun memandang lelaki di hadapannya tak percaya.
"Awak buat lawak eh?" Dia juga memeluk tubuh. Sehun berfikir sebentar.
"Kau ada rasa lawak ke? Sebab tak. Aku tak buat lawak. Dan aku serius," Joohyun tergelak sinis.
"Bagi saya tiga sebab kenapa saya yang perlu buat homework awak,"
"Satu, sebab aku malas. Dua, sebab kau pandai. Tiga, semua di atas," Joohyun menahan jeritannya. Nafas ditarik kemudian dihembus sebelum dia kembali memandang Sehun.
"Fine. Tapi, Chemist saja. Saya tak nak tolong yang lain dah." Sehun tersenyum puas.
"Okay, deal." Joohyun berdecit sebelum terus meninggalkan lelaki itu di situ. Geram betul, dasar lelaki pemalas. Itupun masih lagi ada orang nak jadi girlfriend dia. Gila semuanya.
----
Semua yang ada di meja tu memandang rakan mereka. Kemudian mereka memandang sesama sendiri. Ada yang mengangkat bahu, ada yang mengangkat kepala sekilas tanda 'kenapa?" dan juga jenis yang tak kisah tentang sekeliling.
"Oh Sehun!" Chen menghentak meja makan mereka.
"Ha, kenapa?!"
"Kau tu yang kenapa..Termenung je aku tengok, apa yang kau fikirkan?" Tanya Chen. Mereka yang lain mengangguk tanda setuju.
"Tak da lah..Aku cuma terfikirkan tentang Joo-" Dia terhenti. Air liur ditelan dan matanya memandang semua di situ. Mereka sedang memberikan padangan menghakim.
"Joo..Joo..Ermm..Joojoo? Ikan emas aku," Dia tergelak janggal di hujung ayat.
"Really? Last time I checked..Aku rasa nama ikan emas kau Boboyot," Baekhyun mengangkat sebelah keningnya.
"Woi! Nama ikan emas aku oren lah! Bukan Boboyot. Boboyot tu bukan nama patung monyet kau ke?" Sehum berdecit. Baekhyun tersengih.
"Tapi still!" Baekhyun pula yang menghentak meja.
"Nama ikan emas kau bukan Joojoo. Haa..Apa ni Sehun? Kantoi eh?" Baekhyun dan Chen tersengih nakal.
"Apa? Kantoi apa? Ha?" Sehun menahan geram. Baekhyun dan Chen memandang satu sama lain sebelum tersenyum.
"Kantoi yang kau suka kat Joohyun!" Mereka berdua menjerit serentak. Sehun membulatkan matanya.
"Woi! Kita kat kantin lah!" Kyungsoo menampar kepala mereka berdua sebelum menarik dua lelaki itu untuk duduk.
"Thanks, Kyungsoo.." Sehun memandang Kyungsoo. Dia sambung makan.
Tapi benar, dia dah kantoi.
YOU ARE READING
My Bully, My Lover+OSH[Malay](C)
FanficKim Joohyun, seorang pelajar perempuan yang sangat baik dan peramah. Tapi, disebabkan hobinya yang suka sangat membaca, dia dibuli seorang pelajar lelaki bernama Oh Sehun. Atau lebih dikenali sebagai kingka sekolah. Maknae sebuah kumpulan yang diber...