Ik open mijn ogen. Mijn wekker gaat om 6 uur. Terwijl ik eigenlijk maar om 8 uur op kantoor moet zijn. Het is gewoon de angst om te laat te komen. Ik ben niet bang voor de chef, maar voor mijn werkpartner, Sven. Ik duw de wekker af. Het piepende geluid heeft me uit men droom ontwaakt en me terug gebracht naar de realiteit. Langzaam hef ik mijn benen uit mijn bed en kreunend verlaat ik mijn slaapplaats. Slenterend loop ik naar de badkamer. Normaal ben ik iets actiever 's morgens, maar gisterenavond was het laat geworden. Floor, mijn beste vriendin, was langsgeweest. Met slaperige ogen keek ik naar het scherm van mijn iphone. 7:03. Nog ruim de tijd voor een lekker warme douche. De warme waterstralen ontmoetten mijn lichaam en ik genoot ervan. Maar dat was niet van lange duur. Mijn gsm piepte.
Sven: Waag het nie mij te vergete!
Bdkdkslnsnsn, dat mens is zo irritant! Je zou er schrik van krijgen. Ik moet hem elke dag oppikken want zijn rijbewijs is afgepakt voor een jaar of 2. Als ik dat dan eens vergeet of wat later ben, heb ik een paar blauwe plekken meer. Zuchtend stond ik voor mijn kleerkast. Ik koos voor een
T-shirt met een gewone jeans, voor een gewone dag. Alweer keek ik op het opgelichte scherm van mijn Iphone. 7:30. Tijd om mijn favoriete werkpartner op te pikken. Zuchtend stapte ik in de auto. Zoals elke morgen stond Sven te wachten op zijn oprit.
"Ha Tineke, mooi optijd!" zei hij. Hij gaf me een kus op men wang. Ik wil me altijd wegtrekken maar als ik dat doe kom ik er niet goed van af. Ik snap niet waarom de chef hem heeft aangenomen. Eigenlijk zie ik het echt niet zitten om nog heel men carière met hem opgezadeld te zitten. Hij is een alcolieker en heeft niet zo'n perfect verleden. Als hij dronken is, is hij een gevaar voor iedereen en dan juist staat hij aan mijn deur en vraagt hij onderdak. En ik laat dat toe? Ja, uit angst voor zijn woede-aanvallen.
YOU ARE READING
*De Buurtpolitie*-Een Nieuw Begin...
FanfictionDe werksfeer op kantoor is niet echt aangenaam. Niemand voelt zich goed. Hopelijk komt daar snel verandering in...