Kjære dagbok. Hei jeg heter Mia. Jeg bor i Oslo, men moren min ble sparket fra jobben og jeg har hatt det ganske tøft dette året på skolen. Jeg har blitt mobbet, plaget og ikke hatt noen venner. Derfor ga mamma meg en dagbok sånn at jeg kunne skrive ned følelsene mine og hun tenkte at å ha en hemmelig dagbok du kan fortelle alt til var akkurat som å få en ny bestevenn. God natt.
Mia, Du må stå opp! Ropte mamma
Hvorfor? spurte Mia.
Du har fått et brev. sa mamma.
Har jeg fått et brev, men hvem ville skrive til meg? tenkte Mia.
Mia gikk å kledde på seg en blå dongeri bukse og en rosa mage topp. Så gikk hun å kammet håret. Hun gikk ned trappa.
Versegod. Sa mamma og ga Mia brevet.
Hun så på moren, så poeng hun opp forsiktig.
Hun tok det opp å startet å lese.
"Kjære Mia"
Du er velkommen til å starte ditt 8 år på grunnskole her på grane barne-ungdomsskole ( GBU) i Trofors i Nordland.
Her er det barne og ungdomskole i en skole.
Vi starter den 18 august, mer beskjed får du senere.
Vi gleder oss til du ska begynne i våres klasse.
Hilsen alle "
Mia satt med tårer i øynene.
Nei men jenta mi, jeg trodde du ville bli glad for å endelig få bytte skole og få nye venner. sa mamma,
Jeg er glad. svarte Mia.
Så hvorfor griner du da? spurte mamma.
DET ER GLEDESTÅRER. skrek Mia.
Å, så bra jeg visste du ville like det. Sa mamma.
Så når reiser vi? spurte Mia.
Vi reiser i morgen. Sa mamma.
I morgen?! ropte Mia.
Ja. sa mamma.
Men jeg har jo ikke pakket noe enda. sa Mia.
Det eneste du trenger er å pakke klørne dine, vi har fått noen jobbforpliktelser til å ta alt resten.
De kjører det bort i dag. sa mamma.
Mia gikk opp. Hun åpnet døra å så noe rart. Vinduet sto helt åpent å på senga lå det....
YOU ARE READING
#Troforscity
RomanceHandler selvfølgelig om verdens beste tvillinger Marcus og Martinus.<3 Mia er en jente på 13 år og skal snart begynne i 8 , men i slutten av sommerferien får hun et brev der det står at hun skal begynne på en ny skole. Hun flytter til en rolig og li...