1. Eén september

23 2 1
                                    

Hailey P.o.v.

Mijn wekker gaat af en ik heb geen idee hoe deze dag gaat gaan. Ik ga dit jaar naar een muziekacademie. Ik doe het eerste jaar gitaar/songwriten. Het is een beetje mijn droom die uitkomt. Want ik wil later songwriter worden en er mochten maar 300 nieuwe leerlingen bij dit jaar. De muziekacademie heet NOISE ACADEMIE. Maar iedereen noemt het de N.A. Mijn beste vriend Louis mocht ook naar deze school. Hij doet het eerste jaar piano/zingen dus ik ben in ieder geval niet alleen.

Als ik uiteindelijk uit mijn bed ben geraakt doe ik mijn kleren aan. Ik doe een kort bloemetjes
T-shirtje aan en een jeansbroek die tot net onder mijn navel komt. Ik kam mijn haar, maar laat het verder los en doe mijn make-up. Dan loop ik naar beneden. Het is half 8. Ik zie dat Sandy ook al op is. Zij is mijn adoptie moeder. Ik hou van haar maar ik noem haar gewoon bij haar naam. Het voelt niet goed om haar 'mam' te noemen als ik weet dat ze dat niet is.

"Hey lieverd, ik hoop dat je een leuke dag gaat hebben. Moet ik je brengen of ga je samen met Louis?", zegt ze als ze me gezien heeft. Ik neem een boterham en smeer hem met choco.
(Choco is life!)
"Ik ga met Louis", zeg ik met mij mond vol. Voor de rest gaat ons gesprek over niks. En als ik mijn 3 boterhammen op heb ga ik naar boven om mijn tanden te poetsen. Als ik klaar ben doe ik mijn zwarte Vans aan, pak mijn rugzak en neem mijn fiets. Ik fiets naar Louis. Dat is 7min. van bij mij thuis. En van zijn huis naar de N.A. is het 20min. Dus ik moet ongeveer een halfuurtje fietsen.

"Hey Louis-boy, hoe gaat het?"

"Hallo Hailey meïly, goed en met jou?", zegt hij en neemt zijn fiets.

Terwijl we naar de N.A. fietsen praten we over onze vakantie. We hebben elkaar amper gezien in de zomer. Want als de ene op vakantie was, was de andere hier. En als die ene dan terug kwam ging de andere weg.
Louis is blijkbaar naar Ibiza geweest. En ik ben super jaloers. Want ik ging dit jaar naar mijn oma.

Dan komen we aan en ik ben sprakeloos. De N.A. is prachtig!
De school heeft groene, paarse en zwarte muren en voor de school zijn er al veel leerlingen. En paar zitten te skateboarden. Andere maken muziek of zingen wat. Sommige zitten gewoon te praten, er zijn ook leerlingen die aan het voetballen of basketballen zijn,...
En je hebt ook dat groepje met die gasten die meidenverslaafd zijn.

(Ik weet niet of dat woord bestaan. Maar vanaf nu wel)

En je hebt ook dat groepje met die meiden die bang zijn van hun eigen beenhaar. En altijd kleedjes of rokjes dragen.
Bij welk groepje zou Louis en ik gaan horen?
Opeens komt er een van die jongens van dat groepje op me af. Louis gaat voor me staan. Soms is hij net als een grote broer voor me. Bij hem voel ik me veilig maar soms hij is te beschermend. Dan zegt die ene jongen die er best wel knap uit ziet."Mag ik even door ik wil met dat stuk achter je praten." Louis kijkt hem met een dodelijke blik aan. Ik zie dat hij die jongen elk moment in elkaar kan slaan. Dus besluit ik er maar tussen te komen.

Ik ga voor hem staan. "Moet ik jou kennen?", vraag ik. Ik hoop dat hij niks zegt en me gewoon met rust laat. Maar hij antwoord gewoon op mijn vraag. Hoe durft hij.

"Ik zal me even voorstellen. Ik ben Julian, 19 jaar, ben soort van de badguy hier en op dit moment single. Wie ben jij?" Hij kijkt me vragent aan. Ik kijk naar Louis die maar wat voor zich zit uit te staren.

"Ik ben Hailey. Ik ben 17 jaar, nieuw hier en niet geïnteresseerd in jou." Na die woorden draai ik me om, loop weg en trek Louis met me mee.
Wat een begin van de dag.

Louis en ik hebben een kluisje gekregen. Hij nr. 167 en ik nr. 145.
De kluisjes zijn in dezelfde gang maar niet echt dicht bij elkaar. Als hij weg gaat om zijn spullen in zijn kluisje te doen. En ik mijn spullen in die van mij steek. Klopt er opeens iemand op mijn kluisje. Het is Julian. "Hey schoonheid, ik dacht ik wacht tot je vriendje weg is en dan kom ik naar je toe." Dan knipoogt hij naar me. "Hij is mijn vriendje niet. We zijn gewoon goede vrienden. En laat me met rust ik heb toch al gezegt dat ik je niet hoef!" Ik wil weer weglopen als Julian me vast neemt en tegen de muur duwt.
"Als je niet geïnteresseerd bent, zal ik er wel voor zorgen dat je geïnteresseerd wordt!"
Hij knipoogt nog een keer, laat me dan los en loopt weg.

Niet veel later vertrek ik naar de les. De eerste les is wiskunde. Want dit is nog steeds een school ik krijg de hooftvakken die elke school heeft en ik krijg ook noteleer, gitaar,songwriting en showbizz. Dan loop ik in het lokaal. Louis had nu een andere les. Dus ik moet naast een vreemde gaan zitten. Ik ga naast een meisje zitten met bruin-blond haar en lichte sproeten op haar neus. Ze heeft een zwart-witte trui aan en een gescheurde broek. Ze lach naar me en ik lach terug. Ik heb het gevoel dat we vriendinnen gaan worden.

"Hey ik ben Sarah."

"Hey ik ben Hailey."

We hebben afgesproken dat ze na de les bij mij en Louis mag zitten. Ze is ook eerste jaars en is dus ook nieuw. Maar zij kent niemand hier dus mag ze bij ons zitten.
De docent is ondertussen ook binnengekomen. Hij wil de les beginnen als de deur open gaat. Het is Julian.

"Julian, jij bent het. Maak je maar geen zorgen. Het maakt niet uit dat je te laat bent, hoor. Ga maar ergens zitten."
Waarom is deze leerkracht zo aardig voor hem? Hij was te laat voor de les en heeft niet eens zijn excuses aangeboden.

Julian heeft me nu ook gezien en komt voor me zitten. Ik probeer hem zo hard mogelijk te negeren. Maar dat is nogal moeilijk als hij voor me zit. Hij draait zich om en zegt dan tegen mij:
"Dat schoonheid, lang niet gezien. Blijkbaar hebben we samen wiskunde!" Hij lacht en draait zich daarna terug om. Ik weet even niet wat ik moet doen.
Dit gaat een lange les worden!
-----------------------------------------------------
Hey mensjes, ik hoop dat zeker iemand dit leest. En het natuurlijk ook leuk vindt. Dan weet ik ook of ik nog moet verder schrijven. Als jullie vragen hebben of gewoon iets willen sturen. Comment!
Thnx for reading!

*Yana*

LIARWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu