Hari ini hari nya. Hari yang ditunggu-tunggu Ainy sebagai ratu Mags . Atau Queen Mags. Queen Mags Party!! Menyambut ratu Mags baru setiap tahun.
Kringggggg!!
Jam loceng Hello Kitty milik Ainy berbunyi . Ainy bingkas bangun dan mengeliat sepenuhnya . Tuala dicapai dan Ainy mula membersihkan diri . Dress labuh berwarna biru cair berlengan panjang disarungkan . Dengan corak labuci yang anggun , menambahkan lagi kecantikan Ainy .
Tudung shawl berwarna biru lembut dililit kemas. Tag VIP atau QUEEN MAGS di cucuk di tudung . Tiara perak berkilau nya yang berharga dengan ukiran corak flora dipakai kemas. Ainy tersenyum sendiri . Stokin disarungkan . Kasut tinggi berukuran 5cm dipakai .
"Macam princess pula ." Ainy ketawa sambil menutup nutup mulutnya . "Wahh ,cantiknya anak mama , macam bidadari dari khayalan pulak." Puan Hasnah memuji . Ainy apa lagi , merah la pipinya. "Mama pun cantik." Ainy melihat mamanya dengan jubah berwarna ungu dan tudung bawal berwarna ungu cair. "Ha , papa kata nanti papa datang tengok Nyni , "
"Yeay !"Ainy menjerit nyaring.Terlalu gembira di hatinya. Puan Hasnah dan Ainy pun memulakan perjalanan ke SMK Puchong Perdana bagi menyambut 'a special celebration' untuk Ainy Safira .
-----------
"Argh ! " Iphone 6S dibaling kasar ke atas katil . Sebentar tadi,Ainy baru sahaja meng-upload gambar nya di Instagram dan ramai sungguh memuji kecantikannya.@AinySafiraIzzat: This is the very beautiful dress!I can't wait for a celebration for me!Ahhh ! A Queen Mags celebration !
@lailiafriena:Wah , cantiknya awak. The most beautiful dress and sesuai sangat dengan awak! Patutlah jadi ratu Mags .
Hati Merlina panas . Ikutkan dia tidak mahu datang ke majlis itu . Jika dulu dia ialah VIP , sekarang dia hanya menyaksikan ratu Mags baharu yang menggantikan tempatnya . Tetapi , dia perlu datang juga . Dress lengan pendek paras lutut berwarna kuning dan putih disarungkan. Rambutnya digaya oleh pembantu rumahnya yang bertanggungjawab atas penampilan dirinya .
Seperti biasa , reben pink polka dot menghiasi rambut Merlina. Kasut tinggi berwarna kuning pekat berukuran 10cm disarungkan . Merlina melihat dirinya sendiri di cermin panjang . "Aku lagi cantik dari dia ." Bentak Merlina perlahan .
-----
"Mama duduk dulu ye. " Puan Hasnah duduk di kerusi penonton sementara Ainy pergi ke belakang pentas untuk persembahan istimewa sebentar lagi . "Hai Ainy . You look such beautiful today." Suara garau menegur Ainy dari belakang. "Hah?Eh .. Azim.. buat ape sini ?" Tergagap Ainy menjawab ."Saya akan jadi hero dalam pementasan ni ." Azim berkata sambil membetulkan tasksedo nya yang berwarna hitam . Boh merah dipadankan bersama . "Hah?!Ye ke?!" Ainy melopong luas . Matanya tak berkelip."Kenapa awak? " Azim melayang-layangkan tangannya tidak jauh dari muka Ainy .
"Saya ... Saya heroinnya ." Azim tersenyum . "Untung bakal suami awak ye dapat isteri secantik awak?"
Muka Ainy merah padam . Lagi 15 minit , pementasan "Cinderella Bertudung" akan bermula pada pembuka acara dan menampilkan ratu Mags sebagai Cinderella.
------
Tepukan gemuruh diberikan kepada membuatkan seluruh dewan bergema . "Pementasan yang cukup hebat!! " Jerit salah seorang dari penonton itu . "Test123.Baiklah semua,atas kerjasama anda , kita dapat menjayakan pementasan ini . Dan acara yang ditunggu -tunggu.Lihatlah .. Queen Mags Puchong Perdana of 2016 ! "Sekali lagi dewan itu riuh dengan tepukan penonton. Ainy keluar dari pentas dan memberikan ucapan penghargaan . Sekali lagi,satu lagi tiara dan piala diberikan kepada Ainy. Besar sungguh ganjaran menjadi ratu Mags ini. Ainy melambai-lambaikan tanggannya seolah-olah artis bertemu peminat.
-------
"Eish ! " Merlina menghentak meja makan berbalut kain itu dengan kuat. Membuatkan seluruh ahli 4PG terkejut. "Why Lina?" Ari menyapa lembut. Tahu sahaja perangai Merlina yang garang mengalahkan bapak harimau bila marah. "Yes,why?"Airyn juga turut bertanya.
Merlina menguis-uis beef steak dihadapnnya . "Patutnya I yang dapat celebration tu! And berlakon dengan jejaka idaman I!" Bentak Merlina geram ."Merlina , keep calm . Do you still remember our plan?" Azzy tersenyum sinis. "Ouh , yes ! Tak lama lagi I yang akan dapat takhta ratu Mags tu kan?Bila si Ainy dah berubah muka?" Merlina ketawa diselangi senyum yang sangat sinis. Jahat sungguh 4PG terhadap Ainy Safira."Yes ! You will be the Queen Mags!! " 4PG bercakap serentak .Tetapi tidak kuat sangat kerana mereka masih lagi di celebration for Queen Mags .Takut-takut musuh utama mereka,Ainy dengar pula rancangan jahat mereka .
"Tak lama lagi kau akan blah dari sekolah ni . Takhta kau pun akan aku rampas . Juga ! Azim . Jejaka idaman aku ! " Merlina bermonolog didalam hati seraya menyuapkan kek coklat ke dalam mulutnya .
Amacam?Best ke idok?Jahatnya Merlina !! Jangan kecam author keyh . Hahaha . Bye !! Tq support MKA. -Misi Kecantikan Ainy
YOU ARE READING
Misi Kecantikan Ainy ✔
JugendliteraturAiny Safira , gadis berkulit putih melepak dgn pipi kemerah-merahan . Wajahnya yang cantik bertukar ke wajah seperti peria!Jerawat tumbuh merata tempat , kulit gelap akibat pancaran matahari dan kulit dipenuhi dgn bintik-bintik hitam yang memalukan...