1. Breven

31 2 1
                                    

(Först o främst vill jag tacka EddaLovegood för det extremt snygga omslaget!)
Albus perspektiv:
Väckarklockan väcker mig tidigt på morgonen, jag vaknar upp från min dröm om hur jag spelar Quiditch som Gryffinodor's sökare. Klockan står på 6:45. "Varför satte jag alarmet så tidigt?..." Jag suckar och stänger av den ringande klockan. Jag gäspar gång efter gång och gnuggar ut sömn ur ögonen. Min uggla Oggy hoar och flaxar med de bruna vingarna i sin bur förväntansfullt att få komma ut. Jag reser mig upp och sätter mig i skräddare på sängen och kollar trött mot dörren. Bredvid Oggy står min koffert som jag redan börjat packa tills Hogwarts, där jag ska börja mitt andra år! Juste, det var därför jag gick upp så tidigt, för att packa i lugn o ro. Jag reser mig upp men vajar till då och då. Jag tar på mig en svart skjorta och ett par blå jeans. Sedan springer jag ner för trappan för att gå på toa. När jag väl är nere finner jag James och Lily i vardagsrummet. James spelar på sitt nintendo och Lily sitter i fåtöljen bredvid och sitter helt uppslukad i en bok med familjens katt Morris i famnen.
- Men... Vad gör ni uppe så tidigt?... Fråga jag med en viss chock i rösten.
James spelar fortfarande och tycks inte hört vad jag sagt. Lily där emot kollar upp mot mig med trötta ögon.
- Han väckte mig. Hon kramar om boken i ena handen medan hon pekar på James med den andra.
James kollar upp från spelet med ett finurligt leende över sina läppar, hans hår är rufsigare än vanligtvis och har fortfarande på sig sin blå-rutiga pyjamas. Han ska precis öppna munnen för att prata, det är då något hoar till. Något faller från skorstenen, ett litet brev. Ett brev som liknar brevet från Hogwarts jag fick.

Lilys perspektiv:
Jag gör en hastig rörelse som får Morris att hoppa upp ur mitt knä och springa iväg. Jag hoppar upp ur fåtöljen och lägger boken på bordet. Sedan nappar jag åt mig brevet innan Albus hinner lägga fingrarna på det. På kuvertet står det:
Lily Luna Potter
Rummet på andra våningen
Fågelgatan 4 (kom int på ngt annat xD )
Jag sliter upp kuvertet och läser texten:
Mrs L. Potter, vill informera dig om att du blivit antagen till Hogwarts skola för häxkonster och trolldom.
Jag läser klart hela brevet med ett leende på läpparna. James ställer sig bakom mig och läser oxå ogen brevet, likaså gör Albus. Dem båda läser klart med samma reaktion som jag.
- Grattis! Skrattar James fram lite överdrivet högt.
Jag läser igenom brevet en gång till, jag måste drömma... Detta är en dröm som blir sann!
(Såå, första kapitlet 😂 Vet att det sög, orkade inte ta med Hugos perspektiv när han får brevet, men aja, byee c: )

Harry Potter och den nästa generationenWhere stories live. Discover now