my first day in tetouan

1K 62 0
                                    

Vandaag was mijn eerste dagje in tetouan. Ik wou een beetje de buurt verkennen met mijn nichtjes uit Nederland. We gingen eerst richting de stad. Het was er niet normaal druk maar ik genoot van die Marokko sfeertje... de piepende auto's, de zweetgeur gemengd met visgeur en een vleugje yamani parfum. En niet te vergeten de roepende winkeliers. Je hoorde vanalles
AL3AILA, AJI AJI , BATAL BATAL
(Ey meisje, kom kom, gratis gratis).
Onderweg terug naar huis kreeg ik een berichtje van mijn moeder dat alle ouders richting Rif gingen om onze tante daar te bezoeken. Dit worden dus drie daagjes met alleen ik, 3 nichten en  Hmidouch in een gebouw van 7 verdiepingen. Hmidouch was trouwens onze neef uit Marokko. Hij was de grappigste neef hier. We noemden hem ook wel Ronaldo. Waarom juist dat wist niemand. Nadat ik mijn gsm had weggestoken, zag ik dat het groen werd. Snel staken we allemaal de straat over. We stonden nog maar in het midden van de straat en het werd al groen voor de auto's. In Belgie wachten ze nog even totdat iedereen heeft overgestoken, maar hier geven ze meteen plankgas. Ik schrok me rot. Alle auto's begonnen meteen te rijden. Ik liep zo snel ik kon naar de overkant. Pfieew net gehaald. Maar jammer genoeg moest ik struikelen over een dikke steen. Ik viel hard tegen iemand aan. Twee handen hielpen me om weer recht te staan. Ik durfde niet naar zijn gezicht te kijken. Ik schaamde me rot. Uiteindelijk keek ik toch op om hem te bedanken.

Chokrrr..

Nog voor ik mijn zin kon afmaken viel ik stil. Ik stond oog in oog met Anouar. Die ene van de AH. Zou hij ook van Tetouan zijn?

Was geen moeite zuster.

Zo liet hij me weer sprakeloos achter voor de tweede keer.

Love On The Halal WayWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu