Kärlek på högsra grad. (Svenska)

84 1 0
                                    

Jag är en 13 årig tjej. Jag går i en skola där dom flesta är shyssta. Men jag hade oturen att hamna i en klass där det var super stökigt. Man prata knappast med varandra. Vissa sparka undans folks böker, tog i sönder pennor. Många elever ogh lärare klaga på oss men vår mentår såg oss som värsta änglarna. Men som tur fick jag med min bästis Jennifer.  Jag bruka kalla henne för Jen. Med åren har jag träffat många äldre as snygga killar. Men för en månadsen blev jag upp över öronen förelskad i en kille. Ha var inte så varst snygg eller vaker. Men det var något speciellt med honom. Jag visste han var snäll inom sig. Och är man snäll inomsig så är man också vaker. Hans namn var.  Oliver.

Kapiltel 1:

Jag kände att jag börja kallsvettas och mina ben ble som gele. Jag  gick med min bästis Jennifer i koridoren och skulle till musiken längs bort i skolan när jag ser att han sitter på en bänk med sin kommpis Aaron. Jag blev helt röd i ansiktet och gömde mig så gott det gick bakom Jennifer.  Han reste sig och gick förbi oss. Vi fick ögonkontakt och jag blev änu rödare i ansiktet.  Hella musik lektionen tänkte jag bara på han. Vi skönk tråkiga låtar. Alla var det utom en. She loves you. Då tänkte jag extra på han. Jag kund inte få utt han ur mina tankar. Han var någott speciellt.

-----------------------------------------

Förlåt för att jag inte skrev så mycket dena gång. Skriver mer nästa gång. Ge gärna förslag. Och vots. Förlåt för stav fel.

Olivers POV:

Hon var på väg till musiken med sin kommpis.  Undra vad hon heter nu igen. Jag kolla på Aaron och såg att han förstof. Vi reste oss och gick förbi henne. Jag var bara tvungen att gå nära henne. Jag så hur röd hon blev i ansiktet och hennes ögon var så vakra.

Hildas POV:

~ tre dagar senare

Idag var det månda. Gympa. Jag skynda mig upp för jag var redan sen. Tvätta mig. Klädde på mig.  Bädda, borsta tänderna och ficksa håret.  Sen sprang jag upp. Jag budde i ett rom i källaren. Slängde i mig en macka och stack till bussen. Fan den var sen som vanligt. Jag fick vänta i 3 min. medans fyra personer glode på mig. Vad glor dom på igentligen.

~15 min. senare

Jag gick förbi bussfålan och där stod Oliver och vänta på sin kommpis.  Jag fårtsate in och gick till mitt skåp där Jennifer vänta. Många hade hört vid detta laget att jag gilla Oliver. ~ 2 tim senare. Jag slänger in minn gympakasse i skåpet och tar mina böker. Jag går till trappan när Oliver kommer ut ur klassrumet och går ner för trappan.  Han har en röd keps på sig. Malva kommer fran till mig och frågar precis när dom går förbi. Är det Oliver? Ja svarar jag generat. Vem av dom. Han i röd käpps hopas dom inte hörde, sen vänder jag mig om och går till men läktion som just då är matte. Läktionen går i snigelfart.  När det äntligen är slutt är det bara 4 lektioner och mat kvar.

Oliver POV:

Jag så en av hennes kompisar gå fram till henne som jag inte känd igen. Är det Oliver? Ja. Vem av dom? Han i röd keps. Du gillar honom mycket eller hur.  Jag är nu snart under henne (på understa vånigen) men jag hinner få en skymt av hon blir röd i ansiktet.  Där ser du sa Aaron.  Hon gillar dig. Hon stirar på dig för hon gillar dig. 

~ Senare samma dag. Jag är på vägg ut ur klassrumet när jag ser henne stå och stira på mig. Jag blir närvös och skyndar mig ut 

HILDAS POV:

Jag märkte att jag stira på honnom igen. Han skyndade sig där ifrån. Jag vände mig och gick till klassrumet. 

~ Nästa dag

Jag gick omkring hella dagen och gick och samla mod till mig att säja hej. Jag hade redan fått tre parfekta till fällen och sumpat dom. När vi slutade för dagen ropade jag hej men han sa bara tillbaka fake you.

OLIVER POV

Jag hade gått förbi henne flera hånger ensam för att kuna säja hej. Men jag våga inte.  Men på slutat av dagen  ropar hon Hej. Men just då Säjer Aaron högt så vår lärare hör -oliver är kär. Fan hoppas hon inte hörde. Jag säjer Fake you till han. Dubbel fan. Hon trodde det var till henne jag sa det till. Jag så riktigt hur ledsen hon var över mitt svar ( som egentligen inte var till henne). Hur sa jag jag nu kuna ställa detta till tätta tänkte jag högt. Prata med henne, svara Aaron. Ja sa min lärare. Om du värkligen gillar henne säj hej och förlåt. Hon är störtförelskad i dig jag låvar. En gång bad hon sinna kommpisar att fråga var du var. Hon följde till och med med. Hon kanske gillar mej ändå tänkte jag. Jag sa högt. Varför vet inte jag detta? För du hade slutat då och sen tänkte jag inte på det mer.

~ En väka senare. 

Jag så några elaka tjejer kalla henne hulken och sa hon var full. Men ändå så gick hon med högt huvud genom korididoren. Jag så hur killar titta efter henne. Jag skulle vilja slå dom där tjejerna. Men mest av allt mig själv. Jag hade gömt mig för henne hela väckan för att slippa bli påmind om henne läsna min. Jag bad min vän Martin kolla till henne då och då. Jag hade mark att han kolla mycket på henne. Men hon gilla verkligen inte han. Det var väll det som lockade mest med henne för han. Han var van att få alla tjejer han vill ha.

-----------------------------------------

Skriver mer snart igen. Kan jag få 5 vots? Skulle göra mig super glad.

HILDAS POV:

Den jädrans Martin har han inget beträ för sig än att gå och kolla på oss. Jag har börjat vänja mig vid alla kommentarer. Men som tur är kommentarar dom mindre och mindre. Idag är det fredags eftermiddag. Vi fick potatisgrateng och linsbiffar. Urk!! När blev alla på skolan vegeterianer. Inget domt mot dom som är det men matten var bara så vidrig. Jag hade tyvärr glömt pengar hemma idag. Och det var planerat attj ag och Jennifer skulle till Maxi.

- får jag följa med? sa vår vän Tilde.

- Själklart sa vi.

- Jagg måste bara gå på toa. Väbtar ni. Visst. När jag var på väg från våra skåp kom Oliver förbi med sina lärare och två kompisar. Jag tror det var en ny har aldrig sett han här inan. Han så mig och jag sto självklart bara och stirade på han. Sen när han gott förbi så fortsatte jag till toaletterna. ( det finns en trappa nära dom.) När jag gick förbi där kolla han upp. Han är så sött. Ni skulle se hans ögon. Dom är bruna och man riktigt drömer när man ser dom. När jag kom tillbaka till mina kompisar tog jag på mig jackan och så gick vi.

-Jag köper en klämentin till er. sa Jennifer.

Å tack vad snällt. Hon köpte tre klenmentiner för 6 kr och ett biligt choklad för 10 kr. Men hon skulle se på allt annat också! Vi kolla på champo, kattsaker, chips. Ja rent usakt  massa onädiga saker. Hon hade svårt att bestämma sig men efter ett tad gick vi tillbaka. Det tar högst 5 min att få från Maxi till vår skola. Det tack vare alla trafikhjus. Idag har vi haft sovmorgon, engelska, mate, bild och musiken var instäld så vi fick 2 tim och 10 håltimme. Ganska tjill inan vi skulle ha kimi. Ärligt så skulle jag hälre ha kimin direkt så vi fick komma hem tidigare. Då skulle jag vari hema runt 1 istället för 3 tiden. När kimin var avklarad skynda jag mig till bussen där jag  fick vänta ett tag inan bussen komm.

__________________________________________förlåt att det dröjde och att det bara blev ett litet idag. hade inte mycket tid över.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 22, 2013 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kärlek på högsra grad. (Svenska)Where stories live. Discover now