"GRYFFINDOR" het gebrul van de sorteerhoed spookte door mijn gedachtes. Er klonk een luid geklap vanaf de Gryffindor tafel. Ik stond nog steeds met open mond voor het houtenkrukje. Mijn ogen ontmoeten die van Remus en hij lijkt trots.
Opgelucht loop ik naar de Gryffindor tafel, en neem ik plaats naast James die druk in gesprek is met een roodharig meisje dat naast hem zit.
Tientallen Gryffindors komen naar mij toe, ze schudden mijn hand of geven me een schouderklopje. Ik heb mezelf nog nooit zo blij gevoelt. Normaal bleven mensen juist bij mij uit de buurt vanwege mijn verleden maar nu... Ik werd warm verwelkomt door iedereen hier.De sorteerceremonie ging door. Ik wilde op letten tot dat iemand plots op mijn schouder tikt. Ik keek naar James, maar hij schudde zijn hoofd en wees naar het meisje naast hem. Ik boog voorover zodat ik haar kon zien. "Hey" zei ze. "Hey" zei ik. Ze stak vluchtig haar hand uit. "Ik ben Lily, Lily Evans"
"Audrey Lupin" zeg ik lachend als ik haar hand vast pak.
"Ja, Remus heeft het wel eens over je gehad. Van de Beauxbattons toch?" Zegt ze. Ik knik.
"Maar dan spreek je dus vloeiend Frans?" Zegt Sirius.
"Oui" lach ik.Maar mijn gelach word onderbroken door een naam die door de Zaal klinkt. Het meisje dat mij eerder aansprak werd gesorteerd.
"Esther Rosier" sprak Professor McGonagall.
Ik keek aandachtig maar werd gestoord doordat James iets zei.
"Dat daar, is het zusje van Evan Rosier""Wie is dat?" Zeg ik.
"Een van de aller ergste Slytherins ooit. Hij is door en door slecht. Er gaan zelfs geruchten de school rond dat hij stiekem voor Jeweetwel wilt gaan werken..." Zegt hij spookachtig.
"Dan zal zij wel niet veel beter zijn" zegt Peter als hij vol afschuw naar het meisje kijkt.
"Waarschijnlijk niet nee..." Zegt James lachend.Ik kijk een tikkeltje geirriteerd naar de jongens, en focuste mijn aandacht snel weer op Esther die gespannen op het houten krukje zat.
"GRYFFINDOR" brulde de hoed.
Ze sloeg haar hand voor haar mond en keek angstig naar een jongen aan de Slytherin tafel. Hij zag er niet vrolijk uit, zeker niet nu hij hoorde dat zijn zusje in Gryffindor zat.Ze liep snel naar onze tafel en ik klopte op de plek naast mij. Ze plofte naast mij neer met een teleurgestelde blik.
"Hey alles goed?" Zeg ik.
Ze schudde haar hoofd. "Evan... Mijn ouders- ze zijn waarschijnlijk nu vreselijk teleurgesteld in mij""Vast niet" zegt Lily op een warme toon. "Ben je dan niet een beetje blij dat je bij Gryffindor zit? Ik bedoel Slytherin staat niet voor niet voor sluwheid... " zegt James die blijkbaar behoorlijk trots was op het feit dat hij een Gryffindor was.
Na de ceremonie sprak Professor Dumbledore luid: " Laat het feestmaal beginnen!"Er verschenen gouden schalen met daarop knalbonbons, gebraden worstjes, aardappeltjes, pompoentaart, pastijtes. Kortom, meer eten dan ik in de komende 50 jaar op kan in mijn eentje.
JE LEEST
Mischief Managed - Marauders
AcakAudrey Lupin heeft 2 jaar op de Beauxbattons Academie gezeten en maakt de moeilijke keuze om de school te verlaten en in te stromen op Hogwarts, de school waar haar broer op zit. Ze gaat samen met haar broer het 3de jaar in, en daar ontmoet ze ook...