Saçınıza uygun bir şampuan kullandığınıza emin misiniz? Saçlarımız güzelliğimizin büyük bir tamamlayıcısı. Peki şampuanımız saç güzelliğimizi tamamlıyor mu, yoksa tam aksine saçlarımızın gücünü kullanmamızı engelliyor mu? Bu yazımızda hangi saç tipleri için hangi özellikteki şampuanların tercih edilmesi gerektiğini tartışacağız. Hem sağlık, hem de güzellik açısından mutlaka saç tipinize uygun şampuanı denemenizi tavsiye ederiz.
Uyarı: Kepek ve benzeri saç ve saç derisi problemleri yaşayan ziyaretçilerimizin, öncelikle mutlaka bu sorunu ortadan kaldırmak için dermatolog muayenesi olmasını tavsiye ederiz. Saç derinize uymayan bir şampuan kullanmak sorunu daha da kötüleştirebilir.
1. Yağlı Saçlar için Şampuan Önerisi
Yağlı saçlara sahip kişiler şampuan seçimi yaparken kremli şampuanlardan uzak durmalı! Kremli şampuanlar saçları çok daha hızlı yağlandırır ve durumu kötüleştirebilir.
Limon gibi meyve asitleri ihtiva eden şampuanlar, yağlı saçlara sahip kişilerdeki sebum üretimini dengelemek için faydalıdır.
Piyasada Otacı'nın bitkisel şampuanları yağlı saçlar için güzel sonuçlar verebiliyor. Aynı şekilde Vichy'nin yağ kontrolü sağlayan Dercos Oil serisi şampuanları da çok etkilidir.
2. İnce Telli Saçlar
Eğer saçlarınız ince telli bir yapıya sahip ise sizin ihtiyacınız olan ilk şey hacimdir. İnce telli saçlar yapısı gereği biraz sönük ve hacimsiz görünür. Hatta eğer bir de saçlarınız sık değilse durum daha da sıkıntılı olur. Bu nedenle ince telli saçlara sahip kişiler daha çok hacim kazandıran şampuanlara yönelmelidir.
Piyasada satılan "yoğun hacim kazandıran" şampuanları deneyebilirsiniz. Aynı zamanda besleyici ve vitaminli şampuanlar tercih etmek yararınıza olur.
Dikkat etmeniz gereken bir başka nokta, saçlarınızı daha da sönük ve sakin hale getiren kremli şampuanlardır. Kremli şampuanlar yıkama sonrası saçlarınızdaki kremli durumu muhafaza ederek saçlarınızın hacim kazanmasını önleyebilir.
3. Kalın Telli Saçlar
Kalın telli saçlara sahipseniz en büyük sorunun dolaşma, elektriklenme, kabarma ve o ağırlık hissi olduğunu bilirsiniz. İşte ihtiyacınız olan şey tam da bu ağırlık hissinden kurtulmanızı sağlayacak bir yatıştırıcı şampuan.
Yatıştırıcı şampuanlar genellikle kremli olur. İnce tellerin tam tersine, size kremli şampuanları önermekteyiz. Çünkü kremli şampuanlar gün içerisinde saçlarınızın kabarıp elektriklenmesini önler. Saçlarınızı hafifletecek ve yatıştıracak hassas seri şampuanları tercih etmelisiniz.4. Uzun Saçlar
Uzun saçlar ağırdır, kırılmaların ve cansız görünümün önüne geçmek için düzenli olarak beslenmeleri gerekir. Düzleştirici vb. ısı ile şekillendirme yoluna gidiyorsanız bu kez uzun saçlarınız için kırık uçlar ve sağlıksız görünüm kaçınılmaz olacaktır. Aynen kalın telli saçlar gibi, sizin de hafifletici ve yatıştırıcışampuanlara ihtiyacınız var. Farklı olarak ise, uzun saçlı kişilerin daha düzenli olarak saçlarına bakım uygulamaları ve beslemeleri gerekiyor ki uzun saçlarınız sağlığını koruyabilsin. Çünkü uzun saçlara besleyici bakım uygulamak daha sık gereklidir.
Piyasada bu açıdan özellikle tavsiye edebileceğim ürün Kerastase'nin uzun saçlar için hafifletici etkiliCristalliste şampuanıdır. Kişisel olarak hafifletici ve koruyucu etkisinden çok memnun kaldım. Aynı etkiye sahip bir çok ürün bulabilirsiniz. Oriflame'nin HairX şampuan serisinde de uzun saçlar için yatıştırıcı etkili şampuanlar bulabilirsiniz.
5. Kepekli Saçlar için Şampuan Önerisi
Kepekli saçlara sahip kişiler, konu başında da uyardığımız gibi mutlaka önce kepek sorununu halletmeye yönelmeli. Güzellik kısmı ikinci planda olmalı. Kepekli saçlara sahip kişiler genelde sık sık saçı yıkama eğilimindedir. Bu kez de saç derisi çok kurur ve vücut tepki vererek çok fazla sebum üreterek saçlarınızn hızlı yağlanmasına ve kaşıntı oluşmasına neden olur. Böylece sorun 1 iken 2 olur.
Bundan korunmak için kepekli saçlara özel üretilen şampuanları denemelisiniz. Özellikle içeriğindeselenyum sülfit, salisilik asit, çinko gibi bileşenler bulunduran şampuanlar kepekli saçlarda iyileştirici etki gösterebilir.
Bazen saç derisindeki kepek problemi daha farklı bir sorundan dolayı oluşabiliyor. Bu nedenle en hızlı ve sağlıklı çözüme ulaşmak için bir dermatoloğa muayene olmak gerekir.