Bild på Clara
Känner att jag hoppar väldigt mycket i tiden nu men men.. hehe
Idag är det skolavslutning! Jag vet, det har typ gått 2 veckor sen jag börja men det var inte jag som ville stressa på flytten!
Jag drar handen igenom mitt lockiga hår och studerar mig i helkropps spegeln i badrummet. Sminket är perfekt, håret också och min vita jumpsuit sitter perfekt, det här kan inte bli bättre!
Lägret är om 2 veckor och jag kan inte vara mera exalterad! Jag tar min mobil och mina hörlurar och skuttar ner för trappen. "Å vad glad du är idag, hänt nått nytt?" frågar mamma när hon ser mitt extremt stora leende. "Har du glömt? Det är skolavslutning?" säger jag och går vidare till hallen. "Nä det visste jag men du var så otroligt glad" säger mamma medans hon viker tvätt. "Det är 2 veckor kvar tills lägret!" säger jag och sätter på mig mina vita ballerina skor. "Juste!" säger mamma och ler. "Men du jag måste gå nu, hejdå!" säger jag och öppnar dörren. "Hejdå!" säger mamma och jag stänger dörren. Jag sätter i hörlurarna och går in på min favorit spellista på spotify och slumpar en låt. Jag går vidare förbi Marcus och Martinus hus. Jag tittar emot det och ler. Jag fortsätter min väg till skolan.
Efter några meter hör jag hur någon eller några springer bakom mig. "Clara!" skriker en röst och jag tittar bak. Där springer Marcus och han vinkar när han ser att jag tittar på honom. "Vart är Martinus?" Frågar jag när han har kommit fram. "Han skulle gå med Abbie" Säger Marcus och vi fortsätter gå. Juste, Martinus har skaffat tjej. Hon heter Abbie och hon är 03:a. "Jaha" säger jag och ler. Vi fortsätter att gå i tystnad.
När vi är framme så ser vi rektorn stå på skolgården med en mikrofon i handen och hon ska precis börja med sitt tal när vi kommer fram.
*
Nu har vi precis fått vårat betyg och alla rusar ut ur klassrummen. Även jag. Marcus var en av dom första som hade sprungit ut och han stod lydigt vid en lyktstolpe och jag sprang rakt in i hans famn. "Tänk va kul vi ska ha" säger jag med kinden mot hans bröst. "Vi ska ha det bäst" Ler han och kramar om mig hårdare. När vi hade släppt varandra tittar vi in i varandras ögon och jag ler större, jag har världens bästa vän. "Vill du hänga med hem till mig? Mamma ska bjuda på tårta för att fira" Säger han och jag nickar. "Absolut!" säger jag och tar hans hand. Sedan går vi där hand i hand på väg till Marcus hus. Jag tänkte bara dra med honom men det blev bara så att vi höll hand enda hem till honom.
När vi är hemma så ser vi Marcus mamma stå i köket och hon håller på med tårtan. "Hej mamma!" Säger Marcus, går fram till köket och ger sin mamma en stor kram. "Hej gubben!" Säger hon och kramar tillbaks. Jag går efter honom till köket och hälsar, sedan springer vi hastigt upp till hans rum. När vi har kommit in i hans rum sätter sig Marcus på säng kanten medans jag står kvar och studerar hans rum.
"Varför står du där och glor för? Sätt dig" Skrattar Marcus och klappar på säng kanten. Jag skrattar till och går långsamt fram till sängen och sätter mig. "Har du hört våran nya låt?" Frågar Marcus och jag tittar på honom med en frågande min. "Vadå, sjunger du?" Frågar jag och höjer ett ögonbryn. "Ja, jag och Martinus sjunger och dansar å sånt skit" säger Marcus och drar handen igenom håret. Jag nickar och Marcus reser sig upp och hämtar en gitarr som står lite längre bort. "Kan jag sjunga den senaste låten för dig?" ler han och jag nickar med ett leende på läpparna. Jag tittar in i hans mörka ögon och förtrollas.
"Strangers think
Love can seem so easy when it's just a fling
Nothing comes for free girl""You got me going crazy,
baby you amaze me
Im on my knees,
Im begging you girl,
please don't go""Don't wanna think about ya,
you know I'm not over ya,
don't wanna think about ya""Don't wanna think about ya,
you know I'm not over ya,
don't wanna think about ya""I don't wanna fall in love
I heard it could be dangerous
But I don't wanna let you go so i'm betting on the two of us""We jumped in together,
got nothing to lose
I don't wanna fall in love,
but I'm feeling safe here with you""U got it wrong,
loving me when won't hurt you,
play along
Imagine what we can do""I might be going crazy,
baby you amaze me
I'm on my knees,
begging you girl please don't go""Don't wanna think about ya,
you know I'm not over ya,
don't wanna think about ya""Don't wanna think about ya,
you know I'm not over ya,
don't wanna think about ya""I don't wanna fall in love
I heard it could be dangerous
But I don't wanna let you go
So i'm betting on the two of us""We jumped in together,
got nothing to lose
I don't wanna fall in love,
but I'm feeling safe here with you""Na-na-na-na Na-na
you got me going
na-na-na-na na-na
you got me going
na-na-na-na na-na you""I don't wanna fall in love
I heard it could be dangerous
But I don't wanna let you go
So i'm betting the two of us""We jumped in together,
got nothing to lose
I don't wanna fall in love
but I'm feeling safe here with you
We jumped in together,
got nothing to lose
I don't wanna fall in love
but I'm feeling safe here with you"Hans läppar slutar att röra sig och hans ögon kollar in i mina. "Du är ju grym!" säger jag och han ställer ner gitarren igen. "Tack" säger han och sätter sig bredvid mig igen. "Du är verkligen helt jävla fantastisk" säger jag och min blick sänker sig till hans läppar, jag närmar mig hans läppar och vi är bra några millimeter kvar..
Okej, jag vet att det inte är deras senaste låt men tänk på att det är början på sommaren för dom okej? Bra hej.
YOU ARE READING
I need you
FanfictionClara 14 år flyttar till Norge och träffar 2 tvillingar som hon snabbt blir vän med.