Kapitel 85

1.5K 59 14
                                    

"Kl. Er 7:50" kan jeg høre en stresset Thor råbe. Jeg hopper op. "DN skynd dig!" Klager han. Jeg rejser mig op, og finder en børste, for at rede mit hår. Hurtigt sætter jeg det op i en hestehale, og ligger lidt make-up. Det er seriøst det der IKKE skulle ske! Det er så nederen at komme for sent første dag! Godt nok er det ikke første skoledag, men det er det for mig! Jeg løber ned af trapperne og ud i gangen. "Hvad med morgenmad?" Spørger Thor. Jeg løber ud i køkkenet, og tager bare et æble. "Skal vi følges?" Spørger jeg. Thor nikker, og tager sit overtøj på. Heldigvis på denne tid, er der ikke så mange fans. Thor og jeg åbner vores cykler, og starter med at cykle mod Hellerup. På ca. 10 minutter er vi fremme. "Du cykler mega hurtigt" klager jeg, da jeg låser min cykel. "Sorry" siger Thor. "Jeg ved altså ikke hvor kontoret er" siger jeg. Thor viser mig kontoret. "Jeg må skynde mig. Vi ses" siger Thor, og løber mod sit klasseværelse. Jeg banker stille på døren og går ind. "Hej. Hvem er du så?" Spørger en venlig dame, som sidder bag et bord. "DN Blanchez Farlov" siger jeg. Hun kigger på sin computer. "Når ja. Går det bedre?" Spørger hun, og smiler venligt. "Ja" siger jeg, og smiler igen. "Når DN, nu skal du høre" siger damen, og rejser sig. "Jeg hedder Susanne, og jeg er inspektør her på skolen" siger hun smilende. Hun åbner døren, og går ned langs klasserne. "Her er alle klasserne, og der ligger nogle andre lokaler i den anden side af skolen" siger Susanne, og går udenfor. "Derhenne ligger gymnastiksalen, og her er skolegården. Vi har egentlig ikke meget tid, da du jo kom for sent, så jeg tænker vi bare går tilbage til din klasse" siger Susanne og går mod klasserne igen. Hun stopper op foran en klasse. Hun banker på døren, og træder ind. "Jeg har din nye elev" siger Susanne, og puffer mig ind af døren. "Når ja! Jeg skal nok tage over herfra" siger min kommende lærer. "Super, vi ses"' siger Susanne og lukker døren. "Vil du præsentere dig selv?" Spørger min lærer, og sætter sig på katederet. Jeg går stille op foran katederet, og kigger ud mod klassen. 24 øjne er rettet mod mig, og jeg er mega nervøs, men jeg prøver så godt jeg kan at slappe af. "Øhm, jeg hedder DN. Jeg bor i Gentofte med min mor og mine tre søskende. Min far bor i Belgien så ham ser jeg mest i ferierne. Jeg er 16 år, og så har jeg egentlig ikke mere at sige" siger jeg akavet. "Det var godt DN. Du kan sætte dig ned ved siden af Patrick lige her på midterste række" siger min lærer. "Forresten hedder jeg Jane" siger hun. Jeg nikker kort, og sætter mig på min plads. Jeg føler en masse øjne kigger på mig, og da jeg vender mig om for at hænge min taske på stolen, ser jeg en pige med langt brunt hår stirre på mig. Jeg skynder mig bare at vende mig om og kigge mod læreren. "I dag skal vi læse den her bog, og derefter lave en skriftlig opgave om den på mindst 10 sider gerne mere, og den skal være afleveret tirsdag i næste uge. Det vil altså sige, at i har 1 uge til at læse bogen og have skrevet mindst 10 sider om den" siger Jane, og klasker en tyk bog ned foran mig. Jeg åbner den og kigger på antallet af siderne. 467! Og vi skal både nå at læse den færdig OG lave en opgave om det. Jeg kommer jo aldrig igennem dette skoleår.

Da vi har spisepause prøver jeg at skynde mig ud af døren, men jeg bliver selvfølgelig stoppet af hende pigen med det lange brune hår som stirrede på mig i timen. "Du må være DN. DN Blanchez Farlov" siger hun, og hendes veninde gruppe griner. "Ja. Og hvad så?" Spørger jeg. "Det er da bare VILDT sejt at du er ham der Thor fra citybois' lillesøster, hva?" Siger hun og griner, hvilket hendes veninder også gør. Jeg trækker på skuldrene. "Han er vildt lækker" siger hun. Jeg kigger bare på hende, som var hun en idiot. Jeg har allerede fundet ud af at jeg ikke kan lide hende. Hendes veninder flækker af grin i baggrunden. "Du er da for god til ham!" Siger de. "Det ved jeg godt! Det var jo for sjov. Hele den familie er ikke en skid vær. Det ærgerligt at han også går på skolen. Ikke nok med at hans irriterende lillesøster går her, skal vi også glo på ham. Forresten er jeg Cecilia. Du må hellere huske mit navn" siger hun hånligt, og går lige forbi mig. Jeg sukker og går ud mod kantinen. Jeg får hurtigt øje på Thor, og løber hen til ham. "Hej DN! Var det nogle gode timer?" Spørger Thor, og bestiller noget mad. Jeg bestiller det samme, og følger efter Thor. "Ja" lyver jeg. "Har du fået nogle gode veninder?" Spørger Thor venligt. "Jeg har ikke rigtigt haft tid til st tale med nogle" siger jeg. Vi sætter os ved et bord hvor nogle af Thors venner sidder. "Hey Thor, og Thors lillesøster?" Siger de spørgende. "Det er hendes første dag" siger Thor. "Nåår" siger drengene forstående. Jeg spiser min mad mens de sidder og snakker. Da jeg har spist færdig beslutter jeg mig for at gå ind i klassen igen. "Vi ses" siger jeg til Thor. "Vi ses. Jeg har fri 15 minutter efter dig. Venter du foran min klasse? Så kan vi følges hjem" siger Thor. "Selvfølgelig" siger jeg, og går ind i klassen. Da jeg kommer ind, sidder hende den lede med det mørke hår og ham der Patrick og snaver på min plads. Selvfølgelig. Jeg går derhen, og prikker hende på skulderen. "Undskyld, men må jeg sidde på min plads?" Spørger jeg. Hun sukker højt, og stopper kysset. Hun kigger på klokken. "fint! Vi skulle alligevel også til at gå ud på toilettet" siger hun, og rejser sig op. Hun trækker Patrick efter sig. "Hvad skal vi på toilettet?" Spørger han forvirret. "Det ved du godt!" Siger hun og trækker ham ud af døren. Jeg sætter mig akavet ned på min plads, og begynder alt læse lidt videre i min bog.

Da dagen er slut, sætter jeg mig foran Thors klasseværelse for at vente på ham. Da jeg kommer, genkender jeg en pige fra klassen. Hun sidder nede i højre hjørne og siger egentlig ikke så meget. "Hej" siger jeg, og sætter mig på en stol. "Hej" siger hun lavt. Pludselig går døren op, og det vælter ud med elever. En af Thors venner som jeg så under spisepausen, går hen til hende pigen som forresten hedder Viktoria. De går mod døren, og til sidst kan jeg ikke se dem mere. Thor kommer hen til mig. "Kom" siger han, og trækker mig udenfor. Vi låser vores cykler op, og kører hjemad.

Under aftensmaden spurgte mor, hvoran dagen havde været i skolen. Jeg sagde, at mine nye klassekammerater har været enormt flinke. Jeg løj jo selvfølgelig, intet af hvad jeg sagde var sandt. Dem der havde snakket med mig i dag var Cecilia's gruppe, og de er lede af helvedes til! Så var der selvfølgelig Viktoria. Hende jeg sad med, da jeg ventede på Thor fik fri, men vi snakkede heller ikke særligt meget med hinanden, udover at sige hej. Efter aftensmaden gik jeg op på mit værelse og læste i min bog. Jeg nåede ti side 238 indtil jeg faldt i søvn. Nu har Thor vækket mig. "Du har fået en besked fra Anthon" giner Thor. Jeg kigger forvirret op på ham, da jeg lige er vågnet. Jeg kigger først og fremmest på klokken. Den er ved at være 23:00. Thor griner på en eller anden mærkelig måde. Jeg låser min telefon op, og kigger på beskeden. "Hej skat, jeg er mega liderlig, kommer du ikke over?<3" står der. Thor flækker af grin. "Romantisk" griner han. Jeg kyler en pude i hovedet på ham. "Skrid" siger jeg. Thor går grinende ud af værelset. "Det lød ellers hyggeligt, men har desværre haft travlt med skolen, så jeg faldt i søvn midt i læsningen. Når men går i seng nu. Sov godt dejlige <3" skriver jeg, og børster mit hår. Derefter trækker jeg Anthons bluse over hovedet, og går ud på toilettet for at børste tænder. Trøjen dufter ikke så meget af Anthon mere, så jeg må snart have en ny. Da jeg er færdig, og klar til at gå i seng, tjekker jeg hurtigt min mobil for at se om Anthon har svaret. Det har han ikke. Det var da mærkeligt? Jeg tænker han nok bare er gået i seng, og ligger mig derfor i min seng og falder straks i søvn.
________________________Husk at like og kommenter❤️

Min berømte storebror - CityboisWhere stories live. Discover now