chapter 1

0 1 0
                                    

"jeon junkook" jerit seorang lelaki tua dlam lingkungan 40 -an yang bernama encik jeon jongin sambil bercekak pinggang dengan muka yang merah padam,ditangannye terdapat dompet miliknye yang kosong.

"ye appa" jawab seorang budak umurnye dlam 12 tahun yang diberi name jeon jungkook.jungkook berjalan terkedek-ii sambil menuruni anak tangga satu persatu.

"ni aku nak tanye,kau ada ambik tak duit aku dalanm dompet" tanye encik jeon dengan kasar

"aku,kau" itulah perkataan yang appannye sllu gune.Appanye tak pernah pabggil dia dengamn perkataan yang sesuai dengan dia.kadang-ii dia teringin jugak !ak appanye panggil dia macamtu. Tapi itulah jenapalah appanye panggil dia panggil macamtu. Dia pun tak tahu tapi takpelh mungkin appanye selesa  panggil dia macam tu

"tak"jawab jungkook ringkas sambil menggelengkan kepalanye seraya tunduk takut dengan appanye serupe singa kelaparan. Terdengar appanye mendengus appanye menjerit memanggil hyungnye pula.

"Jeon Jungki"menjerit appanye memanggil hyungnye.

Hishh!sajit telinga aku ni asyik dengar orang tua ni menjerit jer tak habis-ii suara sedap takpelh jugak ni suare mangalhkan mak cik jenah sebelh rumah jer. Sempat lagi jungkook menggutuk appanye.

"Ish! Kacau betullah orang tua ni orang nk tidur pin tak bolehlh" omel jungki sendirian sambil kakinye melangkah satu persatu ank tangga dan me uju kearah appanye. Dia jerking junkook sekilas sebelum bersuara "ade ape appa panggil saye" tanye jungki.

"Kau ade anbik tak duit aku kat dalm dompet ni" kate appanye

"Tak" ringkas sahaje jawapan jungki .same macam adiknye punye jawapan.

"Habis tu korang sape lagi tanya encik jeon".tanya encik jeon dengan marah.

"Tanyalh budak sebelh appa"dengan selamba badaknye jungki menjawab solsn appanye.

"Aku dah tanye dia pon kata tak"
kata appanye sambil menjeling jungkook.

Jungki berdecit sebelum berkata "Yelh tu, budak ni bukannye boleh percaya entah -ii dia yang ambik duit appa". Kate jungki seraye tersenyum sinis.

"eh!hyung ni dah kenape main tuduh -ii orang pulak".jawab jungkook. SaKit pukak jsti kita ni ade ke patut dia tuduh aku ambik duit appa.Dia aku ni ape pencuri ke.Omel jungkook dalam hati.

"entah-ii hung tak"jawab jungkook sambil tersenyum sinis.
Menyirap darahnye ke seluruh badan apabila adiknye menuduhnye .Tadi dia tudih adiknye sekarang dia pulak yang kena tuduh.dengan perasaan yang marahnye jungki segera menuju kearah jungkook dan nenarik kolar baju jungkook samoai budak tu tak boleh nak bernafas.Kau apahal tuduh aku pulak.Belum sempat jungki ingin mebumbuk pipi adiknye,encik jeon pulak mencelah.

Aishh!dahlh aku tanye sape ambik duit aku bukanye nak tengok korang bergaduh .kate encik Jeon dengan kasar.

Dengan kasarnye jungki menolak jungkook sehingga terjatuh.denfan tidak sengajenye dompet jungkook terjatuh dari seluarnye.appanye nengambil dompetnye itu.

Aneh!apesal tebal sangat dompet budak ni.

En. Jeon nemandang jungkook sekilas sebelum menbuka dompet jungkook.bulat matanyeapabia melihat isi didalam dompet itu.dengan perasaan yang teramat marahnye en.Jeon mencampakkam dompet itu dan meluru kearah jungkook sebekum mengheret junfkook masuk kedalam bilik.

Dari luar lagi jungki dapat mendengar tangisan dan jeritan jungkook.Sementara dia hante tersenyum sinis.

:tbc

Vote and comment...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 13, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My Life |J.J.kWhere stories live. Discover now