We waren nog geen seconde in ons Toverdranken lokaal, toen de Toverdranken Professor naar mij toe kwam gehold. "Ah mevrouw Lupin toch? U was van de Beauxbattons?"
Ik knik verlegen. "Mijn naam is Horace Slughorn, maar ik geef de voorkeur aan Professor Slughorn" zegt hij als hij een hand uitsteekt. Ik pak zijn hand beet. "Aangenaam Professor""Heeft u al eerder kennis gemaakt met het vak Toverdranken?"
Ik knik met mijn hoofd, op de Beauxbattons gaven ze gelukkig wel toverdranken, en hadden we een fantastische Professor die ons alles haarfijn uitlegde, alleen was ik er ondanks dat niet geweldig in.
"Goed om te horen! Alleen zijn wij vorig jaar begonnen met het vormen van duo's voor de Toverdranklessen. " begon Professor Slughorn terwijl hij in zijn nek krabte. "Deze duo's zullen tot het zevende jaar stand houden, maar aangezien u er niet was Juffrouw Lupin, moet ik heel even nadenken hoe we dat gaan oplossen..."Ik draaide me naar Marlene toe, maar zij gaf mij een verontschuldigende blik. "Sorry... - ik zit al met Alice Longbottom" stamelde ze.
"Audrey kan bij ons" hoor ik plots een stem achter mij roepen.
Ik draaide me om en zag Sirius binnen hollen, gevolgd door James, Peter en mijn broer.
"Geen sprake van Meneer Black, u en Meneer Potter zijn al niet de beste combinatie...Daarnaast zijn de regels volgens mij heel duidelijk, we werken in duo's dat betekend dus met twee studenten. " Snauwde Professor Slughorn.Plots kwamen er veel meer luidruchtige studenten het lokaal binnen.
Professor Slughorn liep naar zijn bureau en begon door een oude map te bladeren waar hij alle duo's op had geschreven één jaar geleden. Hij liet zijn vinger glijden over het perkament en stopte plots bij een naam.
"Ah juist ja... Hier heb ik nog iemand zonder partner Juffrouw Lupin.."Voor dat ik kon vragen wie het was, was Sirius mij al voor. "Wie dan Professor?" Vroeg hij een tikkeltje nerveus.
"Severus Snape"
Die naam kwam me bekend voor, volgens mij hadden de jongens iets over hem gezegd tijdens de treinreis.De jongens en Marlene maakte protesterende geluiden. "Ah nee! Niet Snivellus Greasy!" Zei James boos.
"Dat kunt u niet doen Professor!" Zei Marlene zuchtend. Ik wist niet wat ik moest zeggen, ik kende deze hele Severus Snape niet... Maar aan iedereens reactie te zien was hij niet een favoriet van ze."Professor, ik ga wel met Severus. Dan kan Audrey met Peter" zei mijn broer toen hij een stap naar voren deed.
"Dat kan ik helaas niet goedkeuren Meneer Lupin, u en Meneer Pettigrew zijn een uitstekend duo, en daarnaast hebben jullie het plan van aanpak voor de Blood Replenishing Toverdrank al ingeleverd vorig jaar!"Remus zucht hoofdschuddend, en ik zie dat hij even niet weet wat hij moet dorn, maar de rest blijft doorgaan met protesteren, waar ik ook gek van word. "Jongens! Ik red me wel!" Zeg ik. Ik vond het lief dat ze het nu al steeds voor me opnamen, maar ik kan prima zelf uitmaken wat ik wel en niet wilde. "Heeft u een boek voor mij Professor?" Zeg ik terwijl de rest super verbaasd kijkt.
"Ik zal er even één uit de kast pakken" zegt hij als hij wegloopt.
"Je bent niet goed wijs Audrey" zei Sirius. "Ach laat het! We hebben maar drie keer Toverdranken per week, en zo erg kan hij toch niet zijn!" Zucht ik.
"Hij is een vriend van Bellatrix Audrey! Weet je nog? Dat vreselijke meisje uit Slytherin die je vanmorgen nog klein probeerde te maken!" Zei Remus bezorgd.
"Ik red me wel jongens!" Lach ik."Kijk eens aan Juffrouw Lupin, Advanced Potions Making" zegt Professor Slughorn als hij het boek in mijn handen drukt. "Als jullie allemaal op jullie plaats gaan zitten, zal ik Juffrouw Lupin wel haar plaats laten zien"
Ze mompelden allemaal nog steeds in protest, maar Professor Slughorn trok zich er niks van aan.
"Deze kant op" zei hij toen hij voor mij uit liep.
We liepen in de richting van de donkerste hoek in het lokaal, daar zat een jongen, hij had zwart haar een norse uitdrukking op zijn gezicht, en twee hele donkere ogen. Hij keek verbaasd op toen hij plots Professor Slughorn en mij voor hem zag staan."Meneer Snape, ik zou u graag willen voorstellen aan uw nieuwe partner voor de komende lessen, Audrey Lupin"
JE LEEST
Mischief Managed - Marauders
DiversosAudrey Lupin heeft 2 jaar op de Beauxbattons Academie gezeten en maakt de moeilijke keuze om de school te verlaten en in te stromen op Hogwarts, de school waar haar broer op zit. Ze gaat samen met haar broer het 3de jaar in, en daar ontmoet ze ook...