"Hey" zei ik voorzichtig.
Hij keek mij onderzoekend aan, en ik verwachtte eigenlijk een vriendelijke "hallo" of een andere begroeting, maar het enige wat hij deed was een simpel knikje.
"Severus is één van mijn meest getalenteerde leerlingen, en ook een gerespecteerd lid van de Slug Club!" Zei Professor Slugorn trots. Slug club? Wat was dat in godsnaam weer."Nou goed dan... Ik ga terug naar mijn bureau zodat ik binnen een paar minuten de les kan starten. " zei Professor Slughorn zelf een tikkeltje ongemakkelijk.
Ik keek de Professor na, en zette ongemakkelijk mijn tas neer. Ik legde mijn boek op tafel en nam plaats op de kruk naast Severus.Ik keek om me heen en zag de bezorgde blikken van Sirius, Remus Marlene en Peter. James was te druk aan het lachen met andere jongens uit Gryffindor.
"Komt goed" gebaarde Marlene naar mij.
Ik knikte en maakte alvast mijn boek open."Ze vinden het maar niks hè" hoor ik plots Severus zeggen. "W-wat bedoel je?" Zeg ik.
"Je vrienden, ze vinden het maar niks dat je naast mij zit toch? Ze zijn vast bang dat ik je dadelijk vergiftig"
"Nee hoor, ze denken heus niet dat je me gaat vergiftigen Severus" zeg ik.
"Ben jij dan niet bang? Na alle verhalen die ze vast over me hebben verteld..." Zegt hij zuchtend."Ik maak altijd zelf nog uit wat ik van iemand vind, ongeacht wat andere zeggen." Zeg ik.
Hij kijkt me verbaasd aan, en geeft me vervolgens iets wat een beetje op een glimlach lijkt.
Toen schraapte Professor Slughorn luid zijn keel. "Welkom iedereen, wat goed om jullie weer allemaal heelhuids te zien zitten na de vakantie! Voor de vakantie hebben jullie allemaal jullie plan van aanpak ingeleverd voor de Blood Replenishing Toverdrank. Ik wil dat jullie deze nog maals doornemen met jullie partners, en dan vervolgens een hypothese bij opschrijven. Volgende les verwacht ik dat jullie de drank gaan brouwen, zorg dan dus dat je alle benodigde spullen bij hebt! Oh en bijna vergeten, jullie huiswerk voor de volgende les is een opstel van één
meter perkament lang."De klas begon te protesteren en te mompelen. "Per duo! Samen dus" voegde Professor Slughorn er aan toe en begon daarna de papieren uit te delen. En ik zag in mijn ooghoek dat Sirius steeds om keek.
Professor Slugorn legde het plan van aanpak op onze tafel, en Severus pakte deze vast. Ik schoof mijn stoel dichter naar hem toe zodat ik het ook kon zien. Maar op het moment dat ik dat deed zag ik dat Severus een beetje schrok. Ik keek hem verbaasd aan. "Is er iets?"
Hij schud snel zijn hoofd en legt het plan van aanpak in het midden. Ik begon het te bestuderen en vluchtig door te lezen, en al snel viel me op dat hij een behoorlijk groot talent had voor Toverdranken. "Severus,- dit is echt heel goed" stamel ik.
Hij zei niets en bleef maar gefocust op zijn boek."Dus de hypothese?" Zegt hij.
"Eh ja.. - heel even kijken wat er precies allemaal in het boek over staat" zeg ik als ik vluchtig door mijn boek begin te bladeren.
"Pagina 68" zei hij. "Dankje" lach ik als ik pagina 68 opensla.
"De Blood Replenishing Toverdrank word voornamelijk gebruikt in St. Mungo's. Het ziekenhuis voor Heksen en Tovernaars. Het staat bekend voor het zuiveren van het bloed als de drinker vergiftigd is, daarnaast kan het ook de hoeveelheid bloed in je lichaam verhogen als de drinker bijvoorbeeld te veel bloed heeft verloren" las ik voor."Kijk eens aan daar hebben we onze hypothese!" Zei Severus terwijl hij dat samengevat op een stuk perkament op begon te schrijven.
"Dat was makkelijk! Waarom zegt iedereen dan steeds dat Toverdranken zo moeilijk zijn hier op Hogwarts?" Zeg ik opgelucht."Waarschijnlijk omdat al deze misbaksels te lui zijn om een boek open te slaan" zegt hij waardoor ik verrassend genoeg moest lachen. Verbaasd van mezelf kijk ik door de klas. Sirius die nog steeds kijkt had blijkbaar ook gezien dat ik moest lachen en keek daarom een tikkeltje wantrouwend, het lijkt wel alsof hij een sprankje jaloersheid in zijn ogen heeft, maar ik trek me er niks van aan, en zie dat Severus klaar is met het opschrijven van de hypothese.
"Oké, wat nu?" Zeg ik zachtjes. "Je hoeft niks te doen hoor, ik doe het allemaal wel alleen" zei hij.
Hoezo wilde hij het alleen doen? Je bent toch niet voor niets partners?
"Hoe kom je daar bij? We zijn nu partners voor de komende twee jaar Severus, of je dat leuk vind of niet. We zullen het werk dus moeten verdelen""Wat jij wilt, dan maken we dat opstel wel samen." Snauwt hij.
"Mooi" bijt ik terug. "Wanneer is onze volgende les Toverdranken?"
"Overmorgen" zegt hij.
"Zullen we dan morgen na het diner in de Bibliotheek er aan werken?" Zeg ik.
Hij geeft me een simpel knikje en begint plots in zijn schoolboek te schrijven."Severus, is dat niet zonde van je boek? Ik bedoel als je je verveelt kan je ook gaan tekenen op een oud stuk perkament?" Zeg ik.
"Ik maak aantekeningen en verbeterpunten in dit boek, Lupin." Zei hij zuchtend.
JE LEEST
Mischief Managed - Marauders
LosoweAudrey Lupin heeft 2 jaar op de Beauxbattons Academie gezeten en maakt de moeilijke keuze om de school te verlaten en in te stromen op Hogwarts, de school waar haar broer op zit. Ze gaat samen met haar broer het 3de jaar in, en daar ontmoet ze ook...