Later die avond zat ik met iedereen behalve Lily aan het diner. Het gebruikelijk eten werd gerserveerd op prachtige gouden schalen. "Morgen zijn onze Quidditch try outs!" Zegt Sirius met volle mond. "Ja inderdaad, Audrey je moet echt mee doen!" Zegt Remus blij. "Je hebt niet voor niets die nimbus gekocht!" Zegt Sirius.
"Ik ga het zeker proberen, alleen heb ik zelden op een bezem gezeten jongens..." Lach ik. Blijkbaar praatte niemand meer over ons meningsverschil vanmiddag. "Doen jullie ook mee?" Zeg ik als ik naar Marlene en Amelia kijk. Ze schudden beide met hun hoofd. "Nooit van mijn leven dat ik ooit nog op een bezem ga zitten!" Lacht Marlene.
"Waarom niet?" Zeg ik terwijl ik James in mijn ooghoek nerveus om zich heen zie kijken. "Toen we vliegles in het eerste jaar hadden zijn Lils en ik tegen elkaar aangevlogen...niet bepaald een fijne ervaring!"
"Dat weet ik nog Marlene! Je lag toen een hele week op de ziekenzaal" zei Peter lachend. "Je had een gebroken neus en twee gekneusde ribben, Lils had gelukkig niks"We begonnen allemaal hard te lachen maar James bleef maar ongeduldig om zich heen kijken waardoor ik zucht. "Jezus James! Wat is er toch met je?!"
"Lily, ze is waarschijnlijk nu bij Greasly. Ik zeg het je jongens, we gaan hem beet nemen! Vandaag of morgen, het maakt me niet uit maar Snivellus moet zijn plaats kennen!" Zegt James terwijl hij een vuist op tafel slaat."En wat gaat dat precies oplossen denk je?" Zeg ik.
"Het zal je verbazen Auds" zegt James met een knipoog. Ik trek een wenkbrauw op en kijk daarna weer naar Amelia en Marlene die mij vertellen dat ik rustig moet blijven.
"Als je het over de duivel hebt, Lily! Waar was je?" Zegt Remus.Ze ploft naast mij neer en schept haar bod vol gepofte aardappelen.
"Ik was buiten bij het meer met-"
"Snivellus" zegt James afkeurend.
"Ja, ik was met Severus, James. Zo heet hij namelijk, Se-ve-rus." Snauwt ze hem toe.
"Lily je weet dat-"
"James! Niet nu!" Zegt ze, en James zucht gefrustreerd. "Ik zie jullie in de leerlingenkamer" en met dat staat hij op en loopt hij weg."Jongens..." Zeg ik hoofdschuddend. "Hey!" Zegt Peter lachend als hij mij een speelse duw geeft. "Sorry, maar het is zo!" Lach ik. "Maar hoe laat zijn de try outs morgen?" Vraagt Marlene.
"Rond 3 uur, na Verweer Tegen de Zwarte Kunsten" zegt Sirius.
"Dan komen wij wel naar jullie kijken!" Zegt Lily blij.
Er gaat plots een vreselijke pijn door mijn hoofd waardoor ik gelijk mijn hand naar mijn hoofd breng."Audrey, gaat het?" Zegt Sirius verbaasd als hij mijn pols vastpakt.
"Ja, prima...- ik heb gewoon een beetje last van hoofdpijn.." Zeg ik vluchtig als ik snel mijn hand weg haal en de pijn een beetje probeer te verbergen. Sirius mompelt wat en de rest gaat verder met het praten over de try outs van morgen.Maar mijn hoofdpijn bleef maar niet ophouden en het werd met de minuut erger. "Jongens ik zie jullie vanavond wel weer in de leerlingenkamer oké?"
Zeg ik als ik op sta.
"Moet ik met je mee gaan?" Zegt Sirius bezorgd, maar ik schud met mijn hoofd. "Moet een van ons mee gaan?" Zegt Lily."Nee ben je gek, genieten jullie maar lekker van het diner! En ik zie jullie zo wel weer!" Zeg ik zo normaal mogelijk. "Oke Auds, we zien je zo!" Zegt Amelia.
Ik knik vriendelijk en begin de Great Hall uit te lopen. Het moment dat ik de hoek om was pakte ik gelijk mijn hoofd beet. Mijn hoofd bonkte als een gek, alles draaide. Ik moest wat lucht hebben.Ik liep over de gangen naar de binnenplaats en ging daar zitten op een marmeren bankje. Ik sloot mijn ogen even voor een seconde en probeerde rustig te ademen in hoop dat de hoofdpijn wat af zou nemen.
Maar ik zat daar nog geen minuut of ik hoorde al een bekende stem, een stem die ik liever niet wilde horen."Kijk, kijk, kijk, het nieuwe vlees zit buiten. Meisje toch, waarom ben je zo alleen?" Het was de stem van Bellatrix Black, een vreselijke Slytherin studente. Maar dit keer was ze niet alleen, achter haar liepen drie jongens.
"Misschien is ze verdwaald?" Zei een jongen met grijze ogen, half lang witblond haar en een spitse neus.
"Misschien moeten wij haar dan helpen om de weg terug te vinden vind je niet?" Zei Bellatrix met een hoge stem. Het leek alsof dit voor haar allemaal maar een spelletje was... Maar ik had geen zin in haar spelletjes, mijn hoofd deed vreselijk pijn."Waarom stellen we ons niet eerst netjes voor?" zegt de jongen met het wit blonde haar.
"Regulus Black" zegt een jongen met bruin haar en groene ogen, die naar voren stapt en zijn hand uit steekt. Ik kijk hem alleen maar aan, maar no way dat ik zijn hand beet pak. Hij begint te grinnikken, laat zijn hand zakken en stapt naar achteren."Bellatrix! Lucius, Regulus, Barty! Wat doen jullie hier?" Hoor ik iemand roepen. Ik draai me om en zie tot mijn verbazing Severus Snape onze kant op lopen. "Nou kijk eens aan! Als dat niet onze Severus is! Maar jou vrienden noemen hem anders toch? " zegt Bellatrix, maar ik zeg niks.
"Waarom zitten jullie hier met Lupin?" Snape spreekt mijn naam uit alsof het vergif is. "Geloof me Bella, je verspilt je tijd. Als je begrijpt wat ik bedoel" hij zei het vreselijk doordringend tegen haar, maar ik had werkelijk geen idee waar ze het nu weer over hadden.
Ze kijkt verbijsterd naar Severus, blijkbaar is ze niet helemaal gewend aan tegenspraak."Misschien heeft Severus gelijk Bella." Zegt Regulus. "We moeten haar nu niet tegen ons krijgen"
Bella zucht gefrustreerd. "Dan doen we wel een andere keer gezellig iets met Audrey" Ik kreeg een koude rilling van haar woorden. "Kom laten we gaan, we hebben niks aan dit nutteloze, ongetalenteerde meisje" snauwt Severus zonder mij aan te kijken. Maar ik kijk hem wel aan. Meent hij dat echt? Vond hij me nutteloos en ongetalenteerd?Ze begonnen weg te lopen, en ik bleef ze nakijken. Mijn hoofdpijn was vreemd genoeg minder geworden, misschien was het wel doordat ik zo geschrokken was van Bellatrix, dat ik het niet meer voelde.
A/N
Heee! Hoe vinden jullie het boek? Laat het me alsjeblieft weten! Ik vind het belangrijk wat jullie vinden!
☺️☺️
JE LEEST
Mischief Managed - Marauders
RandomAudrey Lupin heeft 2 jaar op de Beauxbattons Academie gezeten en maakt de moeilijke keuze om de school te verlaten en in te stromen op Hogwarts, de school waar haar broer op zit. Ze gaat samen met haar broer het 3de jaar in, en daar ontmoet ze ook...