| Kapitel 1 | Sommarkollo? |

44 3 4
                                    

(Jag=Maja)

-Vilken låt? Frågar Ida.

-Spelar ingen roll, ta Sveriges toplista.

Treat you better ifrån Shawn Mendes spelades ifrån mobilen och jag och Ida ligger ute på studsmattan o chillar. Det var ganska fin väder idag, bara några få moln o ganska stark sol. Det är bara i början av juni och sommarlovet har precis börjat men det är tillräckligt varm att man funderar på att åka och bada.

-Tjejer? Min mamma kom ut och ställde sig på altanen med Dagens tidning i högsta hugg.

-Jag läste i tidningen att det är ett nytt sommarkollo på Öland som har öppnat.

-Mhm. Sa vi båda i kör.

-Det ska tydligen vara ett utav de bästa i Sverige står det, men det är väll ingenting för er då antar jag. Och så vände hon säg om för att gå in igen.

Jag och Ida tittade på varandra.

-Vänta mamma. Får jag tidningen så vi kan titta.

Hon kom över med den till studsmattan och gick sedan in igen.

-Titta, det ser ju ganska så fint ut. Säger Ida.

-Mm, det låter ganska bra också. Skulle du vilja åka? Frågar jag.

-Kanske det, jag menar jag har liksom ingenting att göra den här sommaren. Skulle du? Vem vet det kanske är jättekul.

-Sant. Vi kan ju prova o om vi inte gillar det så har vi lärt oss nått nytt, "kollo är inte kul!" Säger jag.

-Haha!

Mamma hör oss skratta o kommer ut igen.

-Så vad säger ni tjejer? Vill ni åka?

-Ja tror faktiskt det mamma.

-Jag ringer och pratar med dina föräldrar Ida. Säger hon.

-Tack Vicke!

-Jag blev typ taggad nu haha. Jag har aldrig tänkt på att åka på nått kollo, har alltid tyckt det verkar as tråkigt.

-Samma här. Säger Ida.

Mamma kommer ut igen.

-Ser ut som att ni får börja packa redan nu. Säger hon o ler.

-Men när ska vi åka dit då? Frågar jag.

-Har ni inte läst det, det står längst ner.

-14 juni, men det är ju i övermorgon!?

-japp haha. Säger Mamma och går tillbaka in igen.

-Aa, bäst att jag går hem o pratar lite mer med mamma och pappa o börjar packa redan nu, det är nog mat snart dessutom, klockan är ju ändån ganska så mycket. Säger Ida.

-Är den, hur mycket?

-20:07.

-Oj.

Vi tar oss ur studsmattan o går bort till dörren så Ida kan ta sin jacka.

-Haha jag bli bara mer och mer taggad nu! säger Ida.

-Haha jaa. Men vi kommer ju inte känna någon alls där så vi får väll hänga med varandra bara du och jag då?

-Funkar bra för mig. Svarar Ida.

-Mig med haha. Vi hörs, ha det så bra.

-detsamma. Säger ida och ger mig en kram.

Hejdå!

Hejdå!

----------------------------------------------

Hej och välkomna till min första novell! Jag hoppas ni gillade första kapitlet även om det var lite långt men själv gillar jag mer att läsa långa kapitel.

Ha det så bra så får vi se när nästa kapitel kommer ut. ❤️ gilla gärna o kommentera vad ni tyckte, skulle verkligen göra mig jätteglad❤️ // Maja

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 14, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

• Sommarlägret •Where stories live. Discover now