Glæde

158 1 0
                                    


Glæde kan være mange ting. Man kan være glad for en selv eller andre.

Hvis man vil have glæde i livet, Betyder det egentligt at, man bare vil være glad.

Glæde er at være glad. Glæde giver en energi til at være positiv og glad. Glæde er meget unikt, fordi det kan få det værste og det bedste frem i en. Hvilken værdi har glæde hvis man ikke har nogen at dele den med. Glæde er noget af det bedste, især hvis man har nogen at dele det med. Der menes ikke at dele på de sociale medier eller andre steder på internettet. Der menes, med personer man holder af, og personer der holder af en.

Noget der skaber glæde, er at vide, at der folk der holder af en.

Glæde kan have en kæmpe effekt på en, og det er det bedste og værste ved det.

Glæde kan få en til at glemme alt det dårlige i verden. Det kan også smitte af på andre. Ligesom gab så smitter det. En persons glæde kan have en affekt på alle. Fordi ligesom Glæde smitter, smitter det at være negativ også.

Tænk hvis alle var glade, og ingen var negative. Men verden er ikke ideel og perfekt.

Alle kan lide at være glade. Men at være glad er ikke altid det nemmeste. Ikke alle har et perfekt liv, med de remedier de skal bruge.

Glæde har ikke altid noget at gøre med med, de genstande vi har og ejer.

Det har noget at gøre med, de personer vi er sammen med, og vores evne til at få det bedste ud af alting.

Glæde er en sjovt begreb og kan betyde mange forskellige ting for mange mennesker. En del af den udfordring er, at identificere forskellige opfattelser af lykke, og hvor og hvornår det er nødvendigt.

Mindst en person vil definere glæde som tilfredshed.

Jeg læste en artikel her forleden hvor fire personer, var blevet spurgt, om hvad det er gør dem glade. Hvis man kigger på de fire kommentarer, som det fire personer har givet, er der en der springer mest i øjnene. Det er den der handler om penge. Der er en person, der er blevet spurgt om, hvad der gør dem glad. Svaret var " Penge. Uden dem kan man ikke finde kærlighed. Sådan er det bare".

Hvordan kan penge skaffe en kærlighed og glæde. Fordi hvis kærligheden kun er kommet af pengene, så er det ikke ægte.

Det ville også være en sørgelig verden, hvis glæde kun var der, hvis der var penge. Hvad med alle dem der ikke har penge, er de ikke glade. Svaret er at de er glade, måske gladere end dem med penge. Fordi som der blev nævnt tidligere, er det ikke hvad man har, men hvem man har. Fordi hvilken værdi har glæde, hvis man ikke har nogen at dele den med.

Det svar der beskriver glæde mest er: "Når folk ringer, bare fordi de lige vil høre, hvordan jeg har det. Bare fordi de holder af mig."

Den besvarelse beskriver ægte glæde med ægte følelser. Den er ikke overfladisk, og omhandler ikke at vinde eller penge.

Det svar viser også at, selvom det er en lille ting, som at få et telefonopkald, så kan det bringe mere glæde end en dyr gave.

Derfor er glæde så specielt, og kan ikke erstattes.

Glæde er et koncept og en følelse der ikke kan beskrives. En af grundene til det er, at det kan være så mange forskellige ting, men også fordi at glæde er forskellig fra person til person.

Det der gør en person glad, vil måske ikke gøre en anden glad. Det er derfor vigtigt at man finder hvad der gør en glad, fordi hvad er et liv uden glæde.

Hvad er glæde?Where stories live. Discover now