Merhaba! Bugün hikaye yazarken önemli bir nokta olan ilk bölüme değineceğiz.
Hepiniz bunu mutlaka duymuşsunuzdur: "İlk bölüm güzel değilse kimse okumaz!"
Bu, maalesef doğru. Okuyucuları kitabınızın kapağı ve tanıtımınız çeker fakat kalıcı olmalarını sağlayan ilk bölümdür.
İlk bölüm bölümler içinde belki de en özenilerek yazılması gereken bölümdür. Diğeri de final bölümüdür zaten. Başlangıcı süper olup finalde işleri batıran birçok kişi gördüğüm için söyleyebilirim bunu.
İlk bölümü en güzel hale getirmek için yavaş yavaş yazmalısınız. Belki aklınıza daha güzel bir cümle, fikir gelecektir.
Bu yüzden aceleye getirmemelisiniz. Ya da benim gibi çok cesaretliyseniz (!) hemencecik yazabilirsiniz.
Buradaki anahtar kelime sabır, arkadaşlar. Ve ben gerçekten sabırsız biriyim.
Benim gibi olan vardır mutlaka fakat tek diyebileceğim sabırlı olun.
"Yavaş yavaş yazarken aklımdakileri unutursam?" diye düşünüyor olabilirsiniz. Öyle bir şey olmuyor. Hatta aklınıza daha güzel şeyler bile geliyor. Relax...
Zorun da zoru var elbet. Nedir o? İlk cümle!
Kurgu hazır, tanıtım, kapak... İlk bölümü bile az çok kafanızda oluşturdunuz ama yazmaya başlayamıyorsunuz.
Bu neredeyse herkesin başına geliyor. Buradaki anahtar kelime de sakinlik. "Eyvah! Yazamıyorum ne yapacağım?" diye paniğe kapılırsanız daha çok yazamazsınız.
Ne yapıyoruz peki? Sakin oluyoruz. Kitabınızı düşünmeyi bırakın, gezin dolaşın. Başka şeylerle ilgilenin.
Daha sonra yazmaya oturduğunuzda giriş cümlesini yazmanız daha kolay olacaktır.
İlk bölüm gibi ilk cümle de aceleye gelmemelidir. Çünkü bir kitabın en etkileyici cümleleri genellikle ilk ve son cümleler oluyor.
Betimleme yaparak başlayabilirsiniz ya da direkt olayın içinden de başlayabilirsiniz. Bu, size kalmış. Son olarak:
İlk bölüm çok uzun olmamalı.
Çok kısa da olmamalı.
Sadece karakter tanıtımı gibi olmamalı. Ufak ipuçları olacak elbette. (Asıl bölümden önce karakterleri tanıtacaksanız o konuda sıkıntı yok.)
Sadece betimleme de olmamalı.
Ufak bir olay yazmalısınız mutlaka. Bu ana olaya dair bir ipucu barındırırsa daha güzel olur.
Çok diyalog olmamalı, onun yerine ana karakterin kendi iç çatışmasıyla başlarsanız daha çok ilgi çeker.
Bunlara dikkat ederseniz ortaya gayet güzel bir bölüm çıkacağına inanıyorum. Unutmayın anahtar kelimeler sabır ve sakinlik!
Bir dahaki bölüm rahatsız olduğum başka bir konu hakkında olacak. Ama şimdi söylemeyeyim, süpriz olsun! Hoşça kalın!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Wattpad'de Yazmak
RandomWattpad, okumayı ve yazmayı sevenler için harika bir uygulama. Peki, nasıl daha güzel yazarız? Bu kitapta kendimce bu sorunun cevabını vermeye çalıştım. Umarım tavsiyelerim size yol gösterebilir! *Wattpad'de Yazmak 2 adlı çalışmama profilimden ulaş...