Hoofdstuk 5

152 10 3
                                    

p.o.v. Joëlle

Help!!!!! Vanavond ga ik met Mingo uit, en ik heb geen idee wat ik aan moet trekken!!! Moet het sportief, sexy, netjes of nog iets anders zijn? Waarom kon hij het niet gewoon vertellen wat we gingen doen? Dat zou het een stuk makkelijker maken. Maar het is ook wel romantisch om het niet te vertellen. Hij is zo schattig en lief en leuk en... gewoon geweldig! "Truly madly deeply i am, foolishly completely falling." begon ik opeens te zingen. Ja ik luister one direction en ben verliefd op Mingo, maar dat wist je al. Maar zo kreeg ik geen outfit voor vanavond. Ik besloot Mingo te bellen over wat we nou eigenlijk gaan doen, want anders lukt het echt niet.

M: Met Mingo

J: Hoi, met mij!

M: Haai schat!

J: Haha, wat gaan we vanavond eigenlijk doen? Ik heb namelijk geen idee wat ik aan moet doen!

M: Eehm, dat ging ik niet zeggen

J: Moet het sportief zijn, of juist heel netjes?

M: Zorg dat je er sexy uitziet, sexyer dan dat je nu ben!

J: Dank je! Weet je, ik hou van je!

M: Hou ook van jou schat. Hee, tot vanavond hè

J: Ja, tot vanavond! Doei, love you

M: Love you too

Oke, iets sexy dus. Ik ging voor mij kast staan en bekeek mijn kleren. Dat blauwe jurkje? Ik probeerde het, en keek in de spiegel. Te netjes.

Een half uur later...

Oke, dit werkt niet. Ik sta nu al een half uur te passen en mn bed ligt vol met kleren. Ik moet kiezen. Ik kijk op mn bed en naar wat ik nu aan heb. Toen zag ik wat leuks. "Oke, dit wordt het, zei ik tegen mezelf. Het was een paars hempje, met daarop schuin in zwarte letters LOVE, een leren (oke hij ziet eruit als leer maar is nep) zwarte skinny broek en paarse ballerina's met een klein hakje. Over mijn hempje droeg ik een kort zwart leren jasje. Zo moest het maar. Nu mn make up nog...

p.o.v. Mingo

De eerste keer met Joëlle uit. Ik ben benieuwd hoe het wordt. Maar ik ben ook zenuwachtig. En bang. Bang dat ik nog meer verliefd wordt op Joëlle, want dat ik haar toch een beetje leuk vindt is een feit. Het wordt tijd om haar op te gaan halen.

Bij Joëlles huis

Dingdong. Joëlle deed open en even was is sprakeloos. Wat zag ze er leuk uit! De kleren die ze aanhad stonden haar heel leuk, en wat heeft ze mooi haar! Blond, een beetje krullen, geweldig! Oke, mag je niet denken Mingo, ze is net als elk ander meisje dat je gehad heb, sprak ik mezelf snel toe. "Wat zie jij er mooi uit!" riep ik. Joëlle begon te blozen. Zo schattig! "Vind je?" vroeg ze "Tuurlijk, anders zou ik het toch niet zeggen? Kom mee, dan gaan we!" We stapten op mijn scooter en reden naar de stad. Onderweg vroeg Joëlle nog een keer waar we naartoe gingen, maar ik bleef zeggen dat het een verrassing was. We waren er. Ik zette mijn scooter neer en vroeg aan Joëlle:"Kom je?" Ze bleef even verbaasd om zich heen kijken en knikte toen.

p.o.v. Joëlle

Wattheshit, waar had Mingo mij mee naartoe genomen? Ik wist niet precies wat het was, maar het leek niet zo leuk als dat Mingo zei. Toch wilde ik niet overkomen als een mietje, dus stapte ik af en volgde hem naar binnen. Daar schrok ik nog meer, want dit was totaal niet wat ik leuk vond. Kwam Mingo hier echt? Er zaten behoorlijk veel mensen binnen met heel weinig kleren aan, en heel veel zaten te roken of te drinken. Mingo trok zich er niks van aan en nam me mee naar een tafeltje. Hij bestelde wat te drinken en daarna kwam hij heel dicht tegen me aan zitten. Zo hebben we wel een half uur gezeten, minstens. Je kon bijna geen ademhalen en ik had geen heel mooi uitzicht. Mingo vroeg: "Doe je jasje even uit, kom op, het is best wel warm hier." Ik deed het en ging weer tegen hem aan zitten.Daarna vroeg hij eindelijk:" Wil je nog blijven, of zullen we nog even door de stad lopen?" Ik wist niet hoe snel ik moest zeggen dat ik naar buiten wilde. Dus liepen we de stad in. Mingo sloeg een arm om me heen en ik kroop dicht tegen hem aan. Mingo stuurde me met zijn arm alsof hij hier vaker kwam. Dat had ik niet verwacht, want we liepen langs bordelen enzo. Dit was dus echt niet wat ik van deze avond had gedacht dat het zou worden. Toen we weer naar mijn huis gereden waren vroeg Mingo:''En? Wat vond je ervan?" Ja oke, eigenlijk was het saai en eng,maar dat ging ik natuurlijk niet zeggen. Dus zei ik:" Het was weer eens wat anders, maar wel leuk." Mingo glimlachte, kuste me nog een keer en reed toen weg. Ik liep naar binnen en daar stond opeens mijn vader voor me. "Zo, dus jij heb een vriendje?" "Ja, mag dat niet dan?" "Ligt eraan wat voor één. Hoe heet hij en waar heb je hem ontmoet?" "Mingo, en op het schoolplein. We kwamen elkaar tegen, we zagen elkaar meer, we gingen uit en hij vroeg verkering. Zo is het gegaan. "

I got myself in trouble...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu