Hepimiz muhteşem, hacimli ve parlak saçlar istiyoruz ancak çevresel faktörler, boya gibi saçı yıpratan etkenler ve daha pek çok sebepten ötürü sahip olmak zorlaşıyor. Saçın parlak görünmesi için düzenli olarak bakım yapmak ve beslenmemize dikkat etmemiz gerekiyor. Özellikle yaz aylarında saçlar, deniz tuzuna ve güneşin zararlarına karşı kesinlikle korunmalı.
Öncelikle saç bakımında ve şekil verirken kullandığınız aletlerin temizliği ile işe başlayabilirsiniz. Saç maşası gibi şekillendirici ürünlerin ısınan yüzeylerine bakın. Burada birikmiş olan saç tellerini veya diğer şeyleri iyice temizleyin. Bu temizliği bir parça temiz bez üzerine damlattığınız sirke ile yapabilirsiniz. Fırçalarınızı ve taraklarınızı saç tellerinden, jöle gibi saç şekillendirici ürünlerin artıklarından iyice temizleyin ve yıkayın.
Kuaförler saçın daha parlak görünmesi için özel kozmetik ürünlerle bakım uygulaması yapıyorlar ancak buna vakit ve para ayırmak istemiyorsanız elma sirkesiyle kendi bakımınızı kendiniz yapabilirsiniz. Bunun için 1 litre suya çeyrek bardak elma sirkesi eklemeniz yeterli. Bu suyla saçlarınızı durulayıp banyodan öyle çıkın. Saçlar kurudukça sirkenin kokusu gidecektir.
İçinde ağır kimyasallar bulunan şampuan ve saç kremlerini kullanmamaya, bunların yerine organik ve bitki özlü ürünler kullanmaya çalışın. Kimyasallar kısa dönemde saçların daha parlak görünmesini sağlarken zamanla saçları yıpratarak zayıflatabilir.