Pada tahun 2016, iaitu murid tingkatan satu Sekolah Menengah Mutiara Rini memulakan sesi persekolahan di alam yang baru iaitu alam remaja dan segala suasana berbeza dari sekolah rendah mereka. Di Sekolah Menegah itu terdapat murid dari pelbagai sekolah antaranya Sekolah Kebangsaan Mutiara Rini 1 dan 2,sekolah taman universiti,sekolah jenis kebangsaan cina dan sekolah jenis kebangsaan Tamil.Disekolah itu terdapat murid dari pelbagai kaum.Sebelum menentukan kelas mana yang harus diduduki mereka harus menjawab soalan peperiksaan bahasa inggeris terlebih dahulu kerana Sekolah menengah itu mengutamakan bahasa inggeris walaupun sudah menduduki peperiksaan UPSR tetap kene mengambil peperiksaan bahasa inggeris tersebut.Di situ mereka mendapat keputusan. Nurnasuha yang dikenali dengan nama Nasuha telah duduk dikelas 1EP1 dan di dalam kelas itu dia tidak mengenali sesiapa rakan perempuan yang satu sekolah denganya dan terdapat rakan lelaki sahaja yang ada sekelas dengannya. Lama kelamaan Nasuha mengenali rakan sekelas dengannya dan dia mengenali dua rakan perempuan yang cukup kelakar iaitu Nurul Aqilah dan Nur Farhana. Mereka dari sekolah kebangsaan mutiara rini 1.Aqilah dan Farhana serta rakan sekelas yang lain adalah seorang anak orang kaya. Dan Nasuha mengenali Amirah Syazwani yang pada awalnya rakan kepada Aqilah. Jadi mereka semua adalah rakan-rakan yang sangat baik dan sangat tersangat lah kelakar. Disitu Nasuha mula rapat dengan rakan sekelas dengannya.
..........BERSAMBUNG..........
YOU ARE READING
Friendship goolss
Adventurekisah tentang sahabat baik yang selalu nampak ceria dan selalu ketawa bersama-sama dan ada satu ketika mereka bergaduh besar dan mengakibatkan hubungan baik mereka hancur.