den nye dreng

42 1 0
                                    

Jeg ville ikke op, men det skal jeg. Jeg går hen og tager mit tøj på, i hvert fald det jeg skal have på. Jeg går ned. Mor står stadig og laver morgenmad. Jeg tager et æble og går. Da jeg kommer ud holder der en bil. Vinduet bliver rullet ned og Sascha dukker frem.
"Hva' så søde? Klar?" Spørger hun.
"Ja" siger jeg, imens jeg går hen til bilen. Jeg sætter mig og vi kører. Jeg mærker bare den dejlige luft der kommer ind af vinduet.
"Har du hørt at vi skal have ny i klassen" siger Sascha pludselig.
"Nej, er det en pige?" Spørger jeg.
"Nej, en dreng" siger hun glad. Sascha har altid været glad for drenge og så er der mig. Jeg er ikke den der type, som er besat af drenge. Jeg lader Sascha og mine andre veninder gør det, men jeg vil nu gerne have en kæreste, som jeg aldrig får siger Sascha. Hun mener det ikke ondt, men jeg er heller ikke den mest sociale. Vi kommer til gymnasiet.
"Skat, håber du selv kan komme hen til klasseværelset" siger Sascha. Selvfølgelig skal hun lige prøve, at se om hun kan se ham den nye først.
"Selvfølgelig" siger jeg og går ud af bilen. Jeg går ind mod klassen, da jeg støder ind i en.
"Det må du undskylde. Jeg så mig ikke for" siger jeg hurtigt.
"Det er okay. Jeg så mig heller ikke for" siger en drenge stemme. Jeg vender mig og ser en dreng, som jeg aldrig har set her før. Han må være ny?
"Hej, er du ny?" Spørger jeg forsigtigt.
"Ja" siger han. Da jeg hører klokken ringe, går jeg. Jeg vinkler lige til ham og han vinkler tilbage. Han virkede sød. Jeg kommer ind i klassen og Simon kigger på mig. Jeg kan ikke lide, at han ser på mig. Simon har været forelsket i mig i lang tid. Jeg kan bare ikke lide ham på samme måde. Sascha er her. Jeg går hen til hende.
"Hey, så du ham?" Spørger jeg hende. Hun ryster på hovedet.
"Nej, jeg så ham ikke" siger hun.
"Det var øv. Jeg mødt faktisk en ny" siger jeg. Hun kigger med det samme op på mig.
"Hvem?" Spørger hun og kigger på mig med store øjne.
"En dreng" siger jeg.
"Mødt du den nye dreng" siger Sascha højt i klassen. Jeg kigger lidt ned i gulvet. Hvorfor skulle hun os sige det højt. Simon og de andre kiggede på mig. Heldigvis for mig, kommer læreren ind i samme sekundt. Vi går sætter os på vores pladser. Gad vide hvornår ham den nye kom? Jeg ser mere ud af vinduet. Simon bliver ved med at kigge på mig. Jeg er ved at få spat. Læreren snakker, men stopper, da der bliver banket på døren. En person kommer ind. Jeg er ikke opmærksom på hvem det er, men kan gætte at det er den nye dreng. Jeg prøver, at se om, jeg kan se ham. Nej, det kan ikke passe. Skal han gå her i klassen? Jeg sidder bare og kan ikke forstå det. Han står oppe ved tralen og kigger udover klassen. Vi får øje kontakt. Han ser lige på mig.
[Det her er den første rigtige bog, jeg laver, så håber virkelig at i kan lide den :))]

I'm not like to himWhere stories live. Discover now