Hoofdstuk 8: een aangenaam uitstapje met de knapste en meest sexyste god.Music: Blackbear - Cars clothes & calories
"Hou je mond hierover!" Zeg ik blozend en verberg mij in mijn trui.
Roderick grinnikt. "Oh ik zou niet durven."
"Ik hoop het voor je!" Zeg ik en probeer op te staan wat dit keer lukt! Ik kijk trots om mij heen. Ik ben gewoon opgestaan.
"Ze is opgestaan! Eindelijk!" Grapt Roderick waardoor ik hem zacht schop in zijn zij.
Roderick komt ook overeind staan.
"Dus..." Zeg ik en wiebel een beetje met mijn voeten. Ik kijk even naar de grond en daarna terug naar Roderick.
Hij kijkt me afwachtend aan. Terwijl hij eigenlijk moet beginnen met praten! Ik weet niet wat ik moet doen! Ik en Roderick zijn toch vrienden? Soort van toch? Wat doen vrienden?
"Wat gaan we doen?" Zeg ik en bijt zachtjes aan de binnenkant van mijn lip.
Hij haalt zijn schouder op. "Weet niet, wat wil jij?"
Vraagt hij dit nu echt serieus aan mij? Hij vroeg mij om wat te gaan doen niet ik hem! "Weet ik veel!"
"Oké, wil je naar het park lopen of zo?" Zegt hij waardoor ik knik. "Tuurlijk joh!"
Ik loop al een stukje vooruit maar stop even als Roderick mijn naam roept: "Amber!" Zegt hij.
"Hm?" Zeg ik. Waarom komt hij hier niet naar toe? Hij staat nog precies op dezelfde plek als net! Serieus! Oh wacht nee hij is twee centimeter verschoven!
"Het park is de andere kant op.." Grijnst hij.
Ik voel mijn wangen weer rood worden. "Wist ik wel."
Ik loop weer langs Roderick en grijnst terug naar hem. "Even kijken of jij dat ook wist."
Roderick schudt zijn hoofd en loopt mij dan achterna, op weg naar het park of zo. Na een tijdje komt Roderick naast mij lopen en zie ik in de verte het park in zicht komen.
Roderick pakt mijn hand vast waardoor ik even schrik, waarom pakt hij mijn hand vast? Mijn hand?! We lopen het park in en het is vrij rustig wat ik wel snap want het denk ik al half 11.
"Zullen we daar even gaan zitten?" Zegt Roderick terwijl hij wijst naar het bankje in de verte. "Oké!"
We lopen samen naar het bankje en gaan erop zitten, het is al best donker buiten maar gelukkig door de lantaarnpalen kan je alles nog zien. We kijken elkaar even aan.
"Ik weet wat leuks om te doen!" Zeg ik. "Ik mag jou vijf vragen stellen en jij mij vijf!"
"Waarom niet." Zegt hij en draait zich met zijn hele lichaam naar mij toe. "Ik begin sowieso!"
Ik knik langzaam. "Oké eerste vraag: Veel geld of veel geluk."
"Makkelijk veel geluk want voordat jij het weet win ik met mijn geluk de lotterij. Nu ik!" Zeg ik en denk even na. "Lievelingsfilm?"
"Simpel: StarWars!" Zegt hij. "Lievelingsliedje?"
"Hm das een moeilijk." Zeg ik nadenkend. "Lego house - Ed Sheeran."
JE LEEST
A little bit of love in a lonely story
RomanceIedereen ontmoet wel een jongen of een meisje, toch? Nou dat zeggen ze dus, alsof iedereen een soulmate heeft zoals ze zo mooi zeggen in al die boeken en films, elke potje past wel op een deksel toch? Nou niet dus. In deze achttien jaar dat ik al l...