Part 4

148 4 0
                                    

Seminggu slps adik balik dari korea,

Pada malam itu, adik sedang mendengar lagu BTS Danger alah kumpulan idol yg hensem2 tu haha rindu korea lagi lh tu.. Mummy mengetuk pintu bilik adik..
Tok..Tok..Tok
Ummul: Masuk lh x kunci pintu pun
Mummy memasuki bilik adik.. Dia seakan mahu pengsan melihat bilik adik dalam keadaan bersepah..
Mummy: Adik pause kjp mummy nk ckp sikit ni..
Adik mencebik dan pause kn lagu tersebut..
Mummy: Kita kena kemas barang nk kena balik kampung opah x sihat katanya
Ummul: Kalau mummy ngan daddy je pegi blh tk?? Adik penat lh baru balik dari Korea..
Mummy: X blh adik, opah nk jumpa sangat ngan adik. Lagipun dh bape tahun x lawat opah.. Cpt siap takde tapi tapi ye.. One more thing, kemas bilik tu dulu, bersepah mcm ni ke anak dara..
Ummul: Ok mummy.
                  .........................
Setelah beberapa jam, akhirnya sampai juga dia destinasi yg ditunggu-tunggu. Pengkalan Bujang, Kedah.. Kampong padi yg indah. Mummy kejutkan adik yang tertidur.Adik bangun dgn keadaan mamai. Di depan matanya ada sebuah rumah kampung yg cantik, yg tertangkap perhatianya ialah sawah padi yg terbentang luas. Adik menaiki tangga rumah opahnya dengan perasaan yang hairan, " kenapa mummy x sewa hotel je eh" bisiknya dalam hati. Adik masuk ke dalam dan kedatangan mereka disambut oleh paklong ngan maklongnya. Dia amat merindui tempat tersebut yg memberikanya banyak kenangan ketika kecik2 dulu. Dulu dia duduk ngan opahnya. Sejujurnya dia amat merindui kenangan2 manis tersebut.. Adik masuk ke dalam biliknya, dia membelek-belek barang di dalam bilik tersebut. Matanya tertangkap pada satu gmbr yg dia tahu dalam gmbr tersebut dirinya dan sape lelaki kat sebelah dia. Anak paklong ke? adik tertanya2 dalam fikiranya. Akibat malas nk fikir pasal tu dia terus baringkan dirinya atas katil untuk tidur mujurlah penat travel dari KL - KEDAH. Eeeztttt!!! Ouch banyaknya nyamuk kat sini. Tk selesa betul lh. Arghhhhhhh AQ BENCI KAMPUNG!!!!!

Sorry author lambat update sbb busy.. Sekiranya ade tertypo ke kesilapan atau bosan ke author mintak maaf lh ye.. Kalau pape jgn malu2 nk komen alang2 vote lh sekali ye✌✌✌

Suamiku Kaum KerabatkuWhere stories live. Discover now