När ciggen nästan är slut, ställer jag mig upp och fimpar jag den och går sedan upp mot stugan igen. Utanför stugan sitter Oscar på sin väska och kollar på hans mobil. Jag luktar på mina kläder för att se så att de inte luktar rök, men lite luktade de om dom. Hoppas bara nu att han inte känner lukten bara.
Klockan hade redan hunnit bli 17:48 och vi skulle snart samlas på parkeringen för att börja åka hem.
Framme vid Oscar säger han att vi måste börja gå till dom andra så att dom inte glömmer oss och så att vi hinner lägga in våra väskor i bussen.Framme vid alla andra ger vi våra väskor till Matias så att han och chauffören kan lägga in den i bussens bagage. Vi går in i bussen för att välja platser. Oscar väljer en plats som är ganska i mitten och såklart sätter han på fönsterplatsen och ja sätter mig bredvid honom.
"Felix, varför luktar du rök" jag får lite smått panik och försöker komma på en lösning.
"Ehm... De gör ja väll inte eller?" De var den sämsta ursäkten ja någonsin kommit på. Så dålig att ja bara vill skratta åt mig själv.
"Joo de gör du, de är nästan samma lukt som när man röker?" Undra om hans pappa röker och de är därför han känner igen lukten eller så är de bara att han går förbi många som röker, så att han börjat känna igen den nu.
"Tycker du, konstigt för jag känner inget.
"Men de luktar jätte mycket!"
"Ojj, de va ju konstigt"
"Felix röker du?"
"Nej"
"Svara mig ärligt Felix"
"Men ja gör ju inte de!"
"Felix!!"
"Ja okej, ja jag röker"
"Varför Felix?.."
"De bara blev ett beroende när ja va yngre och sen kunde ja inte sluta. Men nu är de något jag gör för att komma bort från verkligheten i några minuter och bara känna mig lugn ett tag" han ler sakta efter att ja berättat klart. Ärligt trodde jag att de ska vara mycket värre när han fick reda på de. Att han skulle bli arg eller iallafall besviken på mig men han tog de ganska bra."De är lugnt Felix, du är inte den enda i världen som röker men snälla tänk på hur du luktar" han grimaserar över stanken och ja skrattar åt honom samtidigt som ja säger till honom att ja ska tänka på de lite mera.
Bussresan kändes mycket längre den här gången en vad den gjorde innan.
Denna gången har inte bussen tänkt stanna någonstans för någon kisspaus eller så att man bara kan ta lite luft och sträcka på sig lite. Utan nu åker den rakar vägen hem.
YOU ARE READING
Babe it's to dangerous || foscar
Random"Snälla Felix lämna mig inte igen!" "Babe, it's to dangerous" "Mycket har hänt, ja tror ja klara lite till" "Ja kan inte förlåta mig om något händer dig" "Se då till att inget händer"