"Nou Noah, zullen we dan beginnen?"
Ik knik voorzichtig. Dit is de beste én slechtste dag van mijn leven. Ik mag met Casey samenwerken!! Maar hoe houd ik dit vol?
"Wat voor onderwerp pakken we?" vraag ik.
Casey haalt haar schouders op.
"Geen idee, kies jij maar."
Een tijdje is het stil. Ik denk na. Niet alleen over het onderwerp maar ook over Casey. Ze is gewoon zo knap. En al is ze een badgirl, toch zit er iets liefs in haar.
"Misschien kunnen we het over de Franse revolutie houden." stel ik voor.
"Oké" zegt Casey afwezig.
"Hebben jullie allemaal een onderwerp?" schreeuwt de docent door het lokaal.
Iedereen mompelt iets niet verstaanbaars.
"Degene wat in de mediatheek moeten zijn, krijgen nu nog een kwartier. Zorg dat je 10 minuten voor de les eindigt hier bent!"
Iedereen staat op en loopt het lokaal uit.
*
"Na school, bij mij thuis."
"Oké" antwoord ik aarzelend.
Na school ga ik dus naar Casey, aan het project werken.
De bel gaat, iedereen stormt naar buiten. Het is een en al geprop. Samen met Jace loop ik naar de aula. We gaan aan een tafel zitten waar nog wat andere kinderen uit onze klas zitten.
*
"Fiets je mee?" vraagt Jace wanneer we bij de fietsenstalling staan.
"Nee, sorry. Ik moet met Casey aan dat project gaan werken."
"Wat jij wil." zegt Jace op een sarcastische toon.
Ik stap op mijn fiets en wacht op Casey. Wanneer ook zij er is begin ik te fietsen.
Toen we na een aantal awkward momenten bij het huis van Casey aankwamen, werd ik zenuwachtig.
Casey opende de deur en maakt een kom binnen gebaar.
*
"Wil je wat drinken?"
"Uhm, ja is goed."
"Wat wil je?"
"Doe maar wat water."
"We hebben ook frisdrank zoals cola."
"Water is goed."
Even later komt Casey met 2 glazen de kamer in lopen.
"Dankjewel"
*
"De Franse Revolutie (1789–1799) was een invloedrijke politieke omwenteling aan het eind van de 18 eeuw waarbij de absolute monarchie die Frankrijk drie eeuwen had geregeerd werd afgeschaft en de Eerste Franse Republiek werd opgericht." lees ik op.
"Klinkt goed"
Ik krijg een kleine, scheve glimlach op mijn gezicht.
Na een tijdje hebben we de eerste paragraaf van onze presentatie af.
Na nog wat drinken ga ik dan eindelijk naar huis. Het is nu 5 uur. Wanneer ik thuis kom moet ik mijn huiswerk maken, eten, leren, leren en als laatste slapen.
*
"Noah, Iris, eten!" hoor ik van beneden.
Het is mijn moeder. Iris is trouwens mijn kleine 5-jarige zusje. Soms super irritant maar soms ook heel lief.
Ik ren naar beneden en ga aan tafel zitten. Terwijl mijn moeder alle pannen op tafel zet schenk ik het drinken in.
"Smakelijk!" zeg ik wanneer ik de spaghetti op mijn bord heb liggen.
"Smakelijk!" zegt Iris.
Ook mijn moeder zegt iets wat op smakelijk moet lijken, alleen dan met haar mond vol.
Mijn vader, die zit zoals gewoonlijk in het buitenland. Hij is vrachtwagenchauffeur en reist dus heel europa door.
"Het was lekker!" Zeg ik wanneer ik mijn laatste slok drinken op drink.
"Bedankt."
Als iedereen klaar is, sta ik op om de tafel af te ruimen aangezien dat vandaag mijn taak is. Het duurt niet lang voordat alles klaar is.
"Ik ga weer leren" zeg ik terwijl ik naar boven loop.
Na een lange tijd geleerd te hebben, stap ik in de douche. Een warme, frisse douche.
Vandaag was écht een top dag! Morgen gaan we weer aan de presentatie werken, alleen dan bij mij thuis.
Terwijl ik in bed lig denk ik na over alles. Uiteindelijk sluit ik mijn ogen en val ik al snel in slaap.
---
Hoi,
Sorry dat het zo lang duurde! Ik had het een beetje druk. Hopelijk vonden jullie het wel een leuk hoofdstuk!
Xx nutellakersje
JE LEEST
The badgirl vs. the goodguy
Roman d'amourNoah is een lieve jongen, die goede cijfers haalt op school. Hij is niet echt populair, maar dat maakt hem niet veel uit. Hij heeft leuke vrienden, dus volgens hem leeft hij bijna het perfecte leven. Hij mist maar één persoon. Een meisje, genaamd Ca...