De koning

15 3 1
                                    

8- De koning

De oude man die in de cel zit en steeds in Tilpch veranderd kijkt de meisjes aan. Hij probeert wat te zeggen maar het is niet duidelijk wat. Zijn stem was waarschijnlijk gestolen door Tilpch.

Ave: 'Meiden, dit is niet Tilpch.' 'Jawel toch?' zegt Violet aarzelend. 'Violet, Ave heeft gelijk die man die daar zit is de koning van Toverwereld...' zegt Naranja verontrustend. Violet kijkt verbaast naar de man en probeert uit te vogelen wat hij probeert te vertellen. 'Meiden, ik weet wat de koning probeert te zeggen.' zegt Violet. 'Hij zegt dat Tilpch twee handlangers heeft. De ene hert Trucssorg en de andere is een vogel die Oel heet. De vogel kan je supergoed bespioneren. Ook vertelde hij dat we snel naar tovenares Kazwlsha moeten gaan en dat we moeten vertellen dat de koning niet de echte koning is maar Tilpch.' 'Begrepen!' zegt Ave. 'Komen jullie ik ken de ondergrondse weg naar het kasteel.' 'Het kasteel? Waarom gaan we naar het kasteel?' zegt Naranje versuft. 'Dat leg ik onderweg wel uit, komen jullie?'

Onderweg in de ondergrondse gang beginnen Naranja en Violet rillingen over hun ruggen te krijgen. 'W-a-a-rom is he-t hier zo don-ker Ave?' vraagt Naranja met een trillende stem. Ave antwoord: 'Omdat deze doorgang niet mag worden opgevallen door andere mensen. Deze doorgang is alleen bedoeld voor TIO's zoal ik!' 'We lopen nu onder de balzaal en zijn zometeen bij Kazwlsha's geheime kamer. Kazwlsha is een van de meest grappige en beste tovenares die ik ken! Ze werkt aan het hof van de koning maar in het geheim traint ze alle TIO's (Tovenaars In Opleiding) zodat ze hun eigen persoonlijk toverstaf krijgen.

Ze lopen de hele gang uit en gaan naar rechts, naar links en komen uiteindelijk bij de kamer van Kazwlsha.......

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 03, 2014 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Our LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu