Senare på dagen skulle pappa komma och hälsa på. Jag hade saknat honom men jag kunde endo inte sluta vara glad för att jag äntligen blivit 11. Visst var jag lite besviken att jag inte fick en häst detta året heller men det visste jag ju nästan att jag nog aldrig skulle få.
Några timmar senare svängde pappas BMW in på vägen till lägenheten. Jag såg hur han min pappa sprang upp och sedan kunde jag höra när han sprang i dem långa trapporna, och när han knackade på dörren. Jag sprang fram till dörren och slängde upp den, och kastade mig i hans famn. När vi hade kramats färdigs så satte vi oss ner alla tre och pratade om lite allt möjligt. Jag är glad att mamma och pappa fortsatte att vara vänner efter dem skiljt sig. Efter en stund tog pappa fram sin present det var stort och avlångt.
Jag öppnade det och där i var en Keyboard (typ ett slags piano)."Tack så mycket" sa jag.
Egentligen tycker jag inte om att spela musik så mycket jag gillar mer att lyssna på musik."Ja, varsegod den kommer passa till din fina röst" sa han.
Fast själv tycker jag inte att jag sjunger alls bra.
"Eh du Lea det är en sak jag måste berätta för dig"
"Jaha vadå?" Försökte jag säga så lugnt jag kunde, men inuti var jag inte lugn alls tänk om det hade hänt nåt tänk om han hade en dödlig sjukdom och skulle dö om en månad, eller tänk om han skulle flytta till Afrika och aldrig komma tillbaka!
"Det är så att...... Du ska få en lillasyster."
"Jag flämtade till jag visste inte ens att pappa hade en ny fru"
"Jo, Maja och jag är gifta också."
"Och du har inte sagt nåt!" Skrek mamma.
"Inte ens till din egen dotter!!!"
Min mamma är väldigt lättretad så hon shasade genast ut honom, och poff så var han borta.Det tog några minuter att förstå det hela.
Så pappa hade alltså träffat en nu tjej och gift sig med henne utan att säga något till mig, och dessutom ska jag få en lillasyster med. En att dela pappa med det ville inte jag pappa är min pappa bara min, jag vill inte dela honom med någon annan i hela världen.
"Du Lea jag måste säga att jag också har något att säga."
"Jasså vadå??" Svarade jag.
"Att vi ska flytta härifrån."
Då fick jag nog först lillasyster och nu flytta! Jag sprang in i mitt rum och kastade mig ner i sängen med alla mina gosedjur omkring mig.Det hördes en försiktig knackning på sovrumsdörren.
"Får jag komma in?" Det var mamma.
"Okej" sa jag surmulet.
Hon satte sig vid sängkanten.
"Förlåt mig Lea men... men... Du måste se huset och det är jättefint där.
"Nej jag vill inte" sa jag bestämt.
"Så du vill bo kvar här i detta tråkiga gamla ruckel hela livet eller?"
"Ja faktiskt för här har jag pappa och mina kompisar!"
"Men imorgon får du iallafall komma och titta på huset."
"Nej"
"Jo"
"Nej"
"Jo"
"Nej"
"Men nu är det jag som bestämmer och du kan iallafall titta på det!"
"Okej då men bara titta!"
Då gick hon mot dörren men innan hon hade gått ut stack hon ut huvudet och sa
"Det finns hästar i närheten där.""Stället heter Humledalen."
----------------------------------------------
Ett till kapitel idag hoppas ni gillade det!💕
/Fanny💖
CZYTASZ
Lea och Figgaro
General FictionLea är 11 år och bor i en trist mörk lägenhet men där har hon bott sen hennes mamma (Lina) och hennes pappa (Lars) skiljde sig. Lea bor hos sin pappa på helgerna och hennes mamma vardagarna. Men när mamma Lina bestämmer sig för att flytta 20 mil här...