Zaman

18 5 0
                                    


Zaman denen dilim o kadar hızlı geçtiki okullar açıldı ben asyaya açılamadım babam bildiğim vehbi efendi vefat etti. Konağın küçük kızı almayada tanıştığı biriyle kaçtı gitti çok şey oldu nerden başlıyacam bilemiyorum. Vehbi efendide gizli kalp varmış bir gece ansızın aldı götürdü onu kaldıramadım babam biliyordum onu arkamdaki çınardı yıkıldı devrildi gitti.. Pek kalabalık bi cenazesi olmadı köyden bir kaç akrabası ve konak dışında kimse yoktu. Sessizce öldü gitti ve sessizlik içinde toprağa verildi. Annemi ilk defa vehbi efendi için üzülürken gördüm o öldü diye ağlıyordu annem. O gün kendime bi yemin ettim bir daha etrafımdaki hiç bir kadın ağlamıyacaktı buna kati surretle izin vermiyecektim. Vehbi efendi mırıldandığı türkülerden anı  kaldı sadece ne zaman o türkülerden birini işitsem içten içe onu andım hep. Babamın yani vehbi efendinin cenaze kalabalığını fırsat bilen konak kızı gülce almayada tanıştığı bir adama kaçtı gitti. Günlerce gülceyi aradılar en sonunda gülce bir telefon ile annesine durumu bildirdi konak birbirine girdi . Gülce orada başka biriyle evli ve 2 çocuk babası bir adama kaçmıştı. Konağın bize çektirdikleri ve aldığı beddualar gülceden itibaren çıkmaya başlamıştı. Asya canım kömür gözlü asyam zaman onu benden hem kopardı hemde içimde dahada yakınlaştırdı. Bu olaylar olurken orta okul bitti liseye geçtim. Asyayı okulda gördüğüm kadarıyla yetindim evlerinin oraya gitmedim ona yaklaşamadım korktum o konak banada lanet bulaştırdıysa ya bu lanet kömür gözlüme geçerse diye korktum. Asyayı gizliden gizliye hep korudum kimse ona yaklaşamadı kimse ona bi zarar veremedi asyanın hiç bilmediği gölgesi olmuştum..

Kağıt MendilHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin