De vrijdag voor de bruiloft.
Het veulen is nog steeds niet geboren.
Twee dagen geleden is de kleermaker (Sax) langs geweest. Hij vond het een hele eer. Vandaag is hij terug met mijn jurk.Er horen vleugels bij.
'Hij staat je prachtig. Toch Jul?' Skye en Julia zitten op de rand van mijn bed. 'Ik ben jaloers meid. Hij is prachtig.' 'Ik heb een vraagje Sax.' 'Vraag kaar raak Prinses Louise.' 'Ik dacht dat onze vleugels niet door stof kon.' 'Ja maar dit is niet gewoon stof. Het is engelen stof speciaal voor bruiloften het pak van Prins Jackson is ook van engelen stof.'
Ik doe mijn jurk uit en mijn normale zwarte jurk aan. Net als ik mijn jurk aan heb klopt iemand op de deur. 'Louise ben je klaar?' Vraagt de stem van Jackson. 'Ja wat is er?' Vraag ik terwijl Julia de deur opent. 'Nightey..' 'Het veulen!' Ik ren zo wat Jackson omver. 'Het is geboren alleen er is iets mis met Nighteye.' Vertelt Jackson me al rennend. Ik onthou de helft. De drie woorden Mis met Nighteye. Blijven door me hoofd spoken. Bij de stal aan gekomen licht een zwart veulen met een prachtig witte sterrenhemel op zijn kont naast Nighteye. Ik kniel meteen naast Nighteye neer. 'Sss. Ik ben er ik komt goed.' Ik leg haar hoofd op mijn schoot.
'De dokter komt er aan.' Zegt Luc die het veulen bekijkt op verwondingen enzo. 'Het is een hengst. Louise.' 'Roriël.' Fluister ik. 'Ze overleeft het wel.' De arts komt de stal binnen. Alles gaat als een waas voorbij. Tot de arts wat begint te roepen. 'Ze heeft een tweeling. Het andere veulen licht goed alleen ze is uit geput.'
'Gaat ze dood?' Vraag ik zacht, de gedacht om zonder haar te zijn is pijn lijk ik heb haar zelf groot gebracht. 'Misschien ik weet het niet. Als we snel zijn niet.' 'Kom Louise ze hebben de ruimte nodig. En Roriël heeft je hulp nodig.' Ik knik zacht alles om Nighteye te helpen, ik druk een kus op haar hoofd. Een van mijn tranen valt precies in haar oog. 'Het komt allemaal goed. Schat.' Fluister ik.
Samen met Jackson brengen we Roriël naar Storm' stal. Roriël kan met veel ondersteuning van mij staan. Skye komt aan lopen met een fles melk. 'Hier hij moet op kracht komen.' Ze geeft me de fles. Ik ga met mijn rug tegen de muur zitten met Roriël op mijn schoot. 'Hier word je sterk van.' Storm gaat naast ons staan. Roriël begint voorzichtig to drinken. Al snel heeft hij het op.
Roriël
'Louise kom eens.' Roept Jackson, ik sta op en kijk Nighteye's stal binnen. Nighteye ligt nog steeds op de grond. Naast haar ligt een klein zwart wit veulentje.
'Nighteye overleeft het ze slaapt nu. De bevalling heeft haar uit geput.' Ik knik het veulen probeert op te staan. 'Louise dit is Saffier.' Jackson knielt bij het veulen neer die probeert op nieuw te staan.
'Ze is net zo prachtig als haar broer.' Ik aai haar zachtjes en ga naast haar zitten, Jackson loopt (tilt) met Roriël naar mij en Saffier. De twee veulens liggen aan mijn weerszijde. Alle bij met hun snoetje bij mijn buik.
'Wat een schatjes.' Zegt De Zachte stem. Ik kijk op ik zie niemand die het zou kunnen zeggen Jackson is druk in gesprek met de Dokter. Ineens komen Eclips en Flora binnen rennen en ieder gaat op een van mijn benen zitten. 'En bedankt nu kan ik geen kant op jongens.' Lach ik de dokter en Jackson kijken me lachent aan. 'Ik kom ze wel bij je zitten. En Louise kijk eens goed naar ze.' Ik kijk naar ze, ze zitten allemaal meet hun snoetje bij mijn buik. Jackson begint zacht te lachen. 'Het bewijst alleen maar meer dat ik gelijk heb.'
'Hij heeft gelijk, mijn kind en jij weet dat zelf ook.' Zegt De Zachte stem, de stem van mijn Moeder.
~~~~~
Wie zag dit alles aan komen?
JE LEEST
When angels fail ~Boek 1. The battle to the curse~. #Netties2017
FantasíaIk kon hem ontlopen, Weg van zijn ogen. Maar ja, nu is er geen ontlopen meer aan. Ik moet recht voor zijn prachtige ogen staan. [Het speelt zich af in de middeleeuwen van de hemel.] (Ik ga hem nog herschrijven maar tot nu dan is hij voltooid)