"Aku terima nikahnya Syafa Adrini Binti Tan Sri Kamarul Syafiq dengan mas khawinnya senaskah al-quran tunai.."
Mendengar sahaja ucapan keramat itu di sebut penuh.. jantung Syafa seakan terhenti. Syafa seakan - akan tidak percaya bahawa dia sudah bergelar isteri kepada seseorang yang dia tidak kenali..
Syafa hanya setia memandang kearah lelaki yang sudah bergelar suaminya itu. Baru sahaja lelaki itu ingin menoleh Syafa terdengar satu suara..
"Syafa bangunlah.. Syafa bangun.."
Syafa seakan terpinga-pinga.. dia menoleh kearah belakang.. tiada sapa.. eh, pelik mana semua orang.. bukan ke tadi ada ramai orang???.
Syafa menoleh kehadapan semula.. lelaki itu sudah tiada.. dan mana tok iman dan yang lain.. kenapa cuma aku sorang sahaja yang ada dekat sini..
Syafa bangun dan terus berlari... sehingga dia bertemu jalan buntu.. Syafa hanya berlari dan terus berlari sehingga kakinye tersadung..
"Aduh... sakitnya.."
"Ha!! Kan dah jatuh katil.. padan muka.. tulah aku kejut kan tak nk bangun."
Syafa terpinga-pinga memandang Azla yang sedang berdiri sambil bercekak pingang dihadapannya.
"Hehe.. dah pukul berapa ni??."
"Pukul 10. Tulah aku pelik.. bilalh kau nak buang tabiat bangun lambat kau ni. Jenuh aku kejutkan kau dari pukul 6 pagi."
"Alololo.. marah pulak Cik Azla kita ni ya... Leklah, hari nikan hujung minggu. Kan tengah Holiday.."
Aku hanya tersengeh menampakkan barisan gigi ku yang putih dan tersusun rapi.. cewah!!!
"Eii.. dah sana pegi mandi.. dah macam bau kambing dah kau ni "
Azla membebel dan terus keluar dari bilik Syafa.
*****
"Akhirnya.. selesai sudah kemas bilik aku ni. Dah lima hari aku biarkan bersepah.. "
Setelah aku puas meneliti kekemasan bilikku.. aku terus menuruni anak tangga dan terus ke meja makan..
"Hah!!... dah bangun pun puteri beradu kita ni.. baru aja kitaorang plan nk tinggalkan kau sorang-sorang kat umah."
Terus terbelik mata aku.. biar betul budak empat ekor ni nak tinggalkan aku.. sorang-sorang pulak tu.
"Betul tu.. nasib baik Azla ni sangat baik hati nak kejutkan kau. Kalau tak aq, Ashfa,Azla dan Qhaisarah nak tinggalnkn kau. Tau tak.."
Adoi.. memang betul marah dorang.. salah aku jugak.. malam tadi dah janji nak keluar pergi IOI.. aduh!!!
"Sorrylh, Alyah,Azla,Ashfa,Qai.. aku mintak maaf sangat2. Aku lupa gila.. ok aq belanja korang tengok wayang nanti. Okey??"
"Yey!!!"
Hambik kau.. cakap nak belanja je terus bersorak.. tapi tak per.. asalkan aku tak spoilkn mood dorg sudah..
****
"Hahahahaha.. lawak gila muka kau tadi.. adoi.. " tu kata Ashfa.
"Muka kau pucat gila... kalau toreh guna pisau pun comfrem tak keluar darah.." tu kata Alyah..
"Entah kau.. siap tutup mata lagi... penakut betul..haha " tu kata Qai..
"Betul tu betul... dahlah menjerit sampai kena tegur.." tu kata Azla..
Eiii... sikit je ni nak sekeh kepala dorang.. sabah jelah..
"Dah puas dah kutuk aku???... dah korang tahu aku ni tak suka tengok cite bunuh2 ni... tapi korg still paksa aq dah kenapa??"