seminggu berlalu .. cepat kan? Hohoho...
"Apa ni omma. Gaun pink labuh .dah macam puteri bubble gum dah ni" rungut hyuro sambil membelek belek gaun pink yang baru ditempah oleh omma dan appa .
"Kamu jgn mcm2 ..gaun ni mahal tau .. kamu jgn nk merungut" omma memberi amaran kepada hyuro supaya tidak membantah pemberian gaun pink yang ditempah oleh omma dan appa.
"Omma dah beli nk buat mcm mana. Pakai je lah . Ni first time pakai gaun warna pink ni" hyuro melipat lipat baju itu kemudian simpan ke dalam bag kain.
"Ehh..kenapa simpan?" Tanya omma
"Dah tu? Takkan nk sidai dekat ampaian pulak" ada sikit lawak hambar di situ.
"Kamu dah lupa? Harini bakal suami kamu datang. Omma nak kamu pakai sekarang. Make up cantik2" jelas omma berkata. Mata hyuro terus membulat seperti bola..
"Omma.. hyuro terlupa. " hyuro mengeluh . Bukan terlupa pun .. padahal hyuro dah tahu harini hari bakal suaminya akan datang rumah.. hanya mengeluh mengeluh dan mengeluh ..
"Doktor jenis apa cepat lupa ni.. dah pg mandi siap2 ..omma tunggu dekat bawah nak siapkan makanan untuk tetamu. " omma terus menolak hyuro ke bilik air dan terus menutup pintu bilik hyuro..
"Araseo.....erh" hyuro akur sahaja dengan suruhan omma itu..
.......
"Okay tak baju ni awak?" Taehyung a.k.a v bertanya kepada kawan rapatnya haruna.
"Awak nak pakai sut? Erm. Lebih baik awak pakai yang....." haruna mencari cari baju yang sesuai untuk v di dalam almari milik v.
"Ni..sesuai untuk awak" haruna menunjukkan kepada v. Iaitu baju kemeja hitam dan seluar slim hitam . Wow hipsternya .
"Sesuai ke?" V mengukur baju itu di atas badannya.. v mengkerut kerutkan dahinya memikirkan sesuai atau tidak..
"Taehyung.. ini memang sesuai untuk awak." Haruna memegang bahu v .
V tersenyum memandang haruna "untuk awak semua boleh. Hehe" v tersenyum petak kepada haruna.. mereka hanya bergelak ketawa di dalam bilik.
Bukan selalu nak sweet2 dengan member ni o_O
"Taetae!! Turun lah cepat..kawan2 kamu dah sampai..kita nk gerak dah nii!!" Jerit omma daripada bawah..
"Omma awak dah panggil tu baik awak siap cepat.." arah haruna.
"Okay.. awak tunggu sini kejap.. "v terus melangkah masuk ke dalam bilik air..
Setelah siap pakai.. v berpakaian seluar slim hitam dan berkemeja hitam yang belum dibutang. Jadi ada lah ternampak kulit dada tuh. =_=
"Tolong butangkan" v mendepakan tangannya sambil smirk.
"Tak reti nak butang sendiri ke ?" Haruna mewujudkan wajah pokerface kepada v..
"Alah.. ni last saya nk sweet2 dengan awak. Lepas ni saya dah jadi milik orang" kata v dengan muka sedihnya..
"Untung perempuan tu dapat awak kan? " balas haruna dan terus membutangkan baju kemeja hitam v..
Selesai membutangkan baju , haruna memperbetulkan rambut merah v dengan jam .
"Ha.. dah hensem.. pergi lah turun. Omma dgn kawan2 awak dah tunggu" haruna tersenyum sambil berdiri di hadapan v..
"Awak orang kedua kawan paling rapat saya haruna" v terseyum..
"Siapa yang pertama?"
Hendak v membuka kata2 nya tiba2 kedengan suara seorang lelaki yang kurang matang.
YOU ARE READING
[C]Paper Heart ||Malay
RomanceMengisahkn tentang seorang perempuan yg bernama lee hyuro yang tinggal di jepun.. Hyuro mempunyai seorang kawan daripada kecil lagi..iaitu kim taehyung atau dikenali sebagai taetae..tetapi malangnya taetae meninggalkn hyuro pada umur 7 tahun.. taeta...