hoofdstuk 23

54 3 11
                                    

De dag voor de bruiloft. Ik heb Jackson vandaag amper gezien hij is druk bezig me het organiseren van de Bruiloft. Ik zit zelf in de stallen, Jackson zei dat kijk bij de veulens mag blijven. Nighteye is nog niet compleet hersteld maar het gaat beter. We hebben haar, Storm en de veulens in een vergrootte stal gezet.

~
'Maar mam hoe kan ik je horen?' Vraag ik voor de 5e keer. Na dat ik haar stem gisteren duidelijk heb gehoord komen er allemaal vragen in me op.

Al weer blijft het muis stil. Oke dan niet. 'Storm zullen we even gaan rijden?' Storm tilt zijn hoofd op en kijkt van mij naar Roriël. 'Sorry hij kan nog niet mee denk ik, maar na de bruiloft doen we wel een rit met zijn alle.' 'Louise je kan ze mee nemen hoor ze zijn sterk genoeg, als je naar de open plek gaat met hun allemaal is het oke.' Luc is de stal binnen gekomen. 'Maar..' 'Geen gemaar buiten lucht is goed voor ze. Je hoeft alleen Nighteye vast te houden en op Storm te zitten dat is alles, de veulens volgen hun ouders. Zal ik je helpen met op zadelen.' Ik knik en neem Storm mee naar de buiten poets plaats.

Luc begint met poetsen, voor ik klaar ben komt hij met een prachtig tuig terug. 'Wat is dit?' 'Storms pronk stuk, Jackson wou dat ik dit bij Storm om deed en dan naar jou moest brengen.' Ik ben sprake loos. 'Nighteye krijgt er binnenkort ook een.' Ik knik en kijk toe hoe Luc alle riempjes vast doet.
'Ik haal Nighteye en de veulens alvast.' Hij knikt en gaat verder met de laatste riempjes.

Ik laat de veulens uit de stal en neem Nighteye mee aan een iets langer touw dan normaal. 'WoW Storm ziet er prachtig uit. Dankje Luc.' Ik geef hem snel een knuffel voor ik op Storm klim.
'Geen probleem Louise, geef maar een gil als je hulp nodig hebt met het afzadelen.' 'Zal ik doen.' Zeg ik lachent en spoor Storm aan en stap met de veulens en Nighteye naar het bos.

~~ in het bos op de open plek. ~~

'Voorzichtig Saffier.' Roep ik haar achter na, ze hinnikt vrolijk naar me en begint weer te draven. Achter me hoor ik wat kraken. Ik draai me om en tok Roriël spring boven op me, waardoor ik op mijn rug op de grond kom. 'Roriël!' Lach ik terwijl hij gaat liggen. 'Jij vind dit wel best he?' Hij hinnikt vrolijk naar zijn vader. Uiteindelijk gaat Roriël van me af. Al is ik recht ga zitten zie ik Nighteye nergens meer. Maar ik hoor haar hinniken. Ik ren op het gehinnik af. 'Nighte..' Mijn stem sterft weg, voor me staat Samuel met zijn Zwarte hengst. Hij heeft iemand in zijn armen.

'Samuel wat doe jij hier en wie is dat.' Vraag ik half paniekerig. 'Ik vraag om je hulp.' Aan zijn stem te horen is het erg. 'May..' 'Wat doet zij hier!!' Schreeuw ik bijna, Jackson mag doet niet te weten komen. 'Ze volgde haar en nu kan ze niet terug. Kan je alsjeblieft helpen ze is er slecht aan toe. En wacht wat is er met jou gebeurt?' Ik kijk me vragend aan.

'Hoe bedoel je?' 'Je je.. Vat het alsjeblieft niet verkeert op. Je lijk dikker.' Hij krimp in elkaar als of hij een klap verwacht. 'Dat kan best. Maar nu geen getreuzel, leg May op Nighteye's rug. Dan breng ik haar naar het kasteel. En zorg daar voor haar.' Hij doet wat ik zeg.

Ik fluit en Strom komt er aan met de veulens. 'Lang verhaal vertel hem later.' Hij knikt.' Ik moet gaan je weet waarom.' ik knik en klim op Storm. Nu maar hopen dat Luc er niet is.

~~
Bij de Stallen zet ik Storm snel vast en draai me om, Luc staat voor me met zoon blik van wat heb je nu weer gedaan.

'Luc ik kam het uit legen.' Op dat moment valt May bijna van Nighteye af, Luc vangt haar op. 'Louise wie is dit en wat doet ze hier.' Vraagt hij bezorgt. 'Ze heet May, ze is mijn Nichtje. Ik vond haar zo in het bos. Ik moest haar wel helpen.' 'Kom Jackson mag dit nog niet weten.' Hij loopt weg. 'Waar ga je heen?' Vraag ik angstig. 'Mijn "huisje" het zit aan de stallen vast. Het is de enige plek waar ze veilig is.'

In het huisje legt hij haar op zijn bed.

When angels fail ~Boek 1. The battle to the curse~. #Netties2017Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu