Kap♡19

718 18 3
                                    

Jag slänger upp dörren.. framför mig står Marcus, Martinus och Anja som stirrar på mig. Jag ser hur Marcus skakas. Omg nej.. min ängel..

"Marcus!!!" Säger jag och kramar han hårt. Han börjar gråta.
"Snälla gråt inte min fina ängel, kolla jag är här.." Säger jag och kysser han.

Jag ser att han är helt chockad.. Anja och Martinus stirrar fortfarande på mig. Efter typ 5 minuters kramandes så släpper jag kramen och kramar Anja hårt och sedan Martinus.

"Vi må komme oss ut herfra før at kjente mennesker vil" Säger Martinus.

Vi alla nickar och sedan så springer vi ut från gården och mot vägen.

Asså jag är fri igen.. mina finaste vänner och min finaste pojkvän kom och rädda mig...

Jag känner hur det svider på benet och armen. Det blöder på kinden och jag har sår överallt...

Vad ska vi säga till Anjas mamma..?

Hela vägen hem så tittar Marcus på mig. Han skakar fortfarande..

Asså om jag tänker efter.. Anja blev till och med inte sååå rädd som Marcus.. och jag har liksom kännt Anja typ hela mitt liv..
Så gullig han är som liksom älskar mig? Varför mig?? Han kan ju få vilken tjej som helst! Nu vet jag hur det känns.. Anja hade rätt.. Att ha en pojkvän är det bästa i livet.

Vi började närma till Anjas hus. Klockan var 3:09. Det var så sent och jag kände knappt mina ben.

Anja låste försiktigt upp dörren och klev in. Martinus och Marcus ville sova över hos oss.

Vi tog av oss våra skor, sedan så smög vi upp för trappan och in till Anjas rum.

"Alice.. Jag tror att du måste duscha och sen måste vi typ hjälpa dina sår och så.." Säger Anja och ler mot mig.
Jag nickar till svar.

Marcus sätter sig vid sängen och kollar rakt mot väggen. Han blinkar inte ens. Stackaren.. han blev jätte rädd..

Jag går in till badrummet och slänger av mina trasiga kläder. Sedan så går jag in i duschen. Jag låter det varma vattnet rinna över mig. Sååå skönt..

Men vad ska hända nu? Vad kommer hända med okänd? Tänk om det händer igen. Vad ska jag göra då??

Efter duschen så rullar jag handduken runt min kropp och sedan så går jag ut. Martinus och Anja sitter och tar fram plåster och sånt. Men ingen Marcus..

"Var är Marcus?" Frågar jag.
"Han är på ditt rum" Säger Anja.

Jag går ut från Anjas rum och precis när jag ska gå in till mitt rum så hör jag Marcus gråta inifrån dörren. Dörren står på glänt så jag kikar fram huvudet och kollar in i rummet.
Marcus sitter på min säng med min tröja i handen och en bild på mig i andra handen.

Näääää.

Fyfan så synd.

Jag går in i rummet och Marcus tittar upp.
Vi har en lång ögonkontakt. Hans fina rådjursögon..
Sedan springer jag till Marcus och vi grovhånglar i sängen.

Fan vad jag har saknat hans kyssar.. hans mjuka läppar mot mina.. hans lukt.. min fina ananas..

Efter en stund så ligger vi i sängen och kollar på varandra.

"Jeg har vært så bekymret, jeg trodde du var død.. jeg har savnet deg så mye min vakre prinsesse" Säger Marcus och snyftar.

Jag strycker över hans kind med min hand.

"Jag är här, du behöver inte vara orolig.. Mac.. jag älskar dig såå mycket! Från hela mitt hjärta" Säger jag och ger han en fjädderkyss på hans mjuka läppar. Han ler mot mig.

"Jeg elsker deg også, fra hele mitt hjerte"

Jag kramar han hårt.

Min fina ananas.

Marcus Perspektiv...♡

Fin fina jordgubbe... Jag har saknat henne så mycket! Jag trodde att hon skulle dö och att jag aldrig mer skulle se henne..

"Skal vi gå tilbake til Anja slik at hun kan fikse sårene dine" Frågar jag.
"Aa, det kan vi göra" Säger hon och ler mot mig.

Vi går in till Anjas rum.

"Alice kom och sätt dig så vi kan fixa dina sår" Säger Anja.

Alice går och sätter sig vid sängen. Anja börjar lägga plåster på vissa sår som är djupa.

Min fina jordgubbe.. Jag känner mig så dum att jag inte kunde hjälpa Alice.. hon skulle inte få ont så här.. vem är den där personen.. och vad vill den?....

1h senare

Klockan är snart 5.. och jag och Alice går och lägger oss på hennes stora dubbelsäng. Gud vad jag har saknat henne...

Hon kramar mig hårt och jag henne..

Sedan hör jag hur hon börjar andas tyngre..

Hon sover.

Sedan somnar jag också..


Ååååååå! Kolla det sluta väll ändå bra..

Eller?😂😏

Nytt kapitel! Wohoo!❤👍

Hoppas ni gillade delen så kommer det imorgon 😻

Godnatt..
Xoxo Mercil✔

Varför Mig ~ M&M ♡ Avslutad Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon