Hayırlısı derler hep. Soruyorum hayırlısı gerçekten ne demek? Bilmediğimden sormuyorum siz hayırlısı kelimesini neden kullanırsınız? Gerçekten hakkımda ne düşünürseniz düşünün fakat; hayırlısı kelimesinin haksız yere kullanılmasından nefret etmeye başladım. Aslında bilmek ister misiniz ben hayırlısı kelimesinden de nefret etmeye başladım. Hani bir insana düşlerinizi anlatırsınız, hayallerinizi anlatırsınız, şevkle onunla ilgili planlarınızı anlatırsınız karşılığında sadece hayırlısı diye bir cevap alırsınız. İşte aldığınız o cevaptan sonra elinizdeki sigarayı içinize çekmekle, kafanızı oturduğunuz masaya defalarca vurup kırmak arasında bir seçim yaparsınız. Soruyorum sana hayırlısı demek için ne yaptın ey sevdiğim,babam,annem,kardeşim,dostum ya da benim için her kimsen? Hayırlısı ne zaman denir biliyor musun? Ben sana biraz bahsedeyim istersen. Sigara içerken sigaranın bittiğini parmakların yanınca fark ediyorsan o zaman hayırlısı demeyi hak etmişsindir. Mecaz ya da gerçek anlamda hiç fark etmez yaptığın bir uğraş için kolunu, bacağını, dilini, kulağını, gözünü gerekirse başını kaybedersin işte o zaman durursun dersin ki ben hayırlısı olması için her şeyimden vazgeçtim işte o zaman o kelimenin hakkını verirsin bak bakalım basmıyor mu hayırlısı seni bağrına. Yorulacaksın, ağlayacaksın, koşacaksın, emekleyeceksin o zaman hayırlısı demeyi hak edeceksin. Öyle kıçını bile oynatmadan hayırlısı diyemezsin. Kimseyi böyle incitemezsiniz bunu yapmaya hakkınız yok. Soruyorum sana sevdiğim,babam,annem,kardeşim,dostum gerçekten istediğin bir şeyin hayırlısı olması için bugün ne yaptın? Hayırlı olması için geçtin mi kendinden? Kader dersiniz kılınızı kıpırdatmazsınız ah ulan ah hani kader gayrete aşıktı? Derler ki bir şey eğer olacaksa, el getirir, yel getirir, sel getirir. Ama eğer olmayacaksa el de götürür, yel de götürür, sel de götürür. Derler ki Allah murat ederse kişinin işini mermer taşa geçirir dişini, Allah murat etmezse kişinin işini süt içerken kırar dişini. Soruyorum sana baba, anne, sevdiğim istediğin bir şeyi sana elin, yelin, selin getirmesi için ne yaptın? Yoksa sende Allah murat etmemişse süt içerken kırarım dişimi düşüncesiyle kıçını kıpırdatmayanlardan mısın? Peki sorun kendinize; Allahın size istediğiniz bir şeyi murat etmesi için ne yaptınız? Mermer taşa geçirdiniz mi dişinizi? Unutmayın insan sevdiği denizin fırtınalarını da göğüsler. İşte o zaman hayırlısı neyse orada buluşalım. Beni anlamayacak insanlar olacak biliyorum ama çok güzel demiş şairin biri; Cesede kurşun, bazı insanlara söz işlemez. Ah ulan ah eğer gerçekten hayırlısı olmasını isterseniz bir şeyin, önemli olmaz düştüğün yerler aldığın yaralar. Hayırlısı olacaksa bırak sıyrıklar olsun dizlerinde zaten hayırlısı olduğunda her şey geçer. Şayet bir gün yanılacaksam bu dediklerimden bu yürek çat diye çatlasın ulan. O zaman hayırlısı olsun. Hayırlısı diyip kıçımı bile kıpırdatmamam dileğiyle. Dua ve aşkla kalın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
''BİR AVUÇ HÜZÜN''
PoetryBu kitap intihar teşebbüsünde bulunmuş kelimeler ve cümlelerden oluşmaktadır sayın okur. Sana 24 saat zaman veriyorum kararını ver.