" Sempurna ku miliki
Rasa yang tak pernah terjadi
Cinta yang datang melepas semua
Dahaga luka lamaBiarkan cinta kita selalu bersemi
Dan selalu menjadi cinta terbaik
Jangan pernah kita akhiri
Cinta yang terjalin biar indah sampai nanti "am memetik gitarnya sambil menikmati udara segar malam itu . Dia bersandar di tepi balkoni sambil melihat pemandangan rumahnya . Sedang asyik dia menyanyikan lagu kegemarannya , dia terlihat sekujur tubuh gadis memakai baju putih dan berambut panjang memasuki perkarangan rumahnya . Petikan gitar tadi terus berhenti dan mata adam hanya tertumpu kepada sekujur tubuh tersebut ... makin ditilik dannn ..
" linda ? why she is coming ? " bebel am . tiba - tiba kedengaran kakak memanggil namanya . pintu bilik am diketuk . dia yang sedar akan bunyi ketukan tersebut terus meletakkan gitarnya di atas katil dan membuka pintu bilik .
" adik , ade perempuan nak jumpa adik . " aku dah dapat agak yang kehadiran gadis tersebut semata - mata ingin berjumpa aku . aku dengan kakak memang rapat dari kecil lagi . Jadi , ape - ape sahaja pasti aku akan berkongsi dengan akak . Dulu , sewaktu mama dan abah sibuk dengan urusan masing - masing , aku banyak meluangkan masa dengan kakak sahaja tapi sekarang mama sentiasa ada dirumah sejak dia mengambil keputusan untuk berhenti kerja dan meluangkan masa sepenuhnya dirumah . kakak pula agak sibuk dengan kursusnya . maklumlah budak U
" dia nak buat ape jumpa adik ? tak pe lah , akak suruh je dia balik . malas lah . " jawabku dengan malas . nak jumpaa perempuan tak cukup kain tu ? memang tidak la .
" ala dik , akak dah cakap banyak kali . adik kena faham perangai dia tu . degil . " jawab kakak . aku yang kasihan melihat akak terpaksa melangkah juga . terpaksa k TERPAKSA !
" hai sayang , lama i tak jumpa u . rindu lah sayang . " ucap linda dengan suara dilentoknya sambil memegang lenganku apabila aku tiba di tingkat bawah . arghhh . pehal dia ni . sorry dear , i'm already falling in love with someone .
" kau nak ape datang sini ? " kataku cuba untuk merungkaikan pegangannya . rimas .
" ala u ni . kenapa garang - garang ni . ? " linda memeluk tanganku sehingga aku dapat merasai boobs dia . aih . melebih dah perempuan ni . am menepis linda sehingga gadis tersebut jatuh tersembam ke lantai .
" linda , better u balik sekarang sebelum i panggil guard tolong tarik u . please go now . ! " tengking ku . mama dengan abah aku tak pernah ajar aku benda yang haram . hergh stress . muka gedik linda tadi terus berubah menjadi terkejut . nasib baik mama dengan abah tak de . kalau tak confirm mama abah salahkan aku sebab marah tetamu . ahh . memang patut dilayan macam tu kalau tetamu macam linda ni .
" ergh . kenapa dengan u ni . i akan datang balik . " jawab linda sambil terus berlalu pergi . aku menghantar linda ke pintu dengan anak mata sahaja . am mangaut mukanya sambil beristigfar . selepas kelibat linda hilang dari pandangannya , dia terus berlalu naik ke bilik . setibanya dia di tangga terakhir , dia ternampak kakaknya sudah berada di depannya sambil memandangnya .
"akak pandang apa tu ? intai adik ea ? adik tahu adik handsome . " kataku menukar topik . tak nak akak tanya apa yang terjadi kat bawah .
" ei perasan la kau dik . kenapa bi .. "
" adik masuk dulu . assalamualaikum . goodnight . " aku terus masuk ke bilik sebelum sempat kakak meneruskan kata - katanya .
" adik , akak belum habis cakap lagi laa . adik ! " jerit kakak bila panggilan nya tidak menyahut . sorry kak . malas nak jawab .
........
" sanggup khai . dia halau i ? Tak pe . i akan pastikan u akan jadi milik i khai . i pastikan . " bebel tengku amira syazlinda . Dia cukup sakit hati dengan khai . Tiba - Tiba dia teringat sesuatu ..
" siapa perempuan yang ada dengan khai dekat pavi hari tu ? " linda tertanya - tanya dengan hati dia sendiri .
" atau mungkin perempuan tu girlfriend khai ? eh tak mungkin tak mungkin . takkan la " nafi linda . linda rileks . esok kau sekolah . better kau rileks .
.........
" adik , abah dah jumpa calon isteri untuk kamu . minggu depan mama dengan abah akan hantar rombongan merisik sekali gus majlis bertunang . " kata tengku fadhli kepada anaknya sewaktu familynya berkumpul makan pagi . am yang sedang makan tersedak apabila abahnya berkata begitu . dah ada calon ? haa ? seriously ?
" eh bertuah punye budak . " kata Puan Suraya yang melihat anaknya tersedak apabila suaminya berkata begitu .
" abah . awalnya . adik tak bersedialah abah . " kata am yang terkejut dengan keputusan ayahnya . dia masih pelajar sekolah dan dia terpaksa kahwin awal ? Can u emagine that ?
" abah dah bincang dengan mama . abah nak jodohkan kamu dengan anak kawan abah . bagus budak tu . dia pon muda jugak . jangan risau laa ." kata tengku fadhli bagi menenangkan hati anaknya . dia dah lama nak jodohkan anaknya dengan anak kawan karibnya sejak kecil itu .
" adik tak de selera lah . adik masuk bilik dulu " am terus bangun dari kerusinya dan terus berlalu kedalam bilik . terlalu pedih hati dia untuk menerima hakikat yang dia terpaksa berkahwin dengan pilihan abahnya . kahwin tanpa rasa cinta ? Kahwin dalam usia muda ? Kahwin dalam tahun exam besar iaitu SPM ? Ahhh .
.........
" tengku , saya harap rancangan kita untuk menjodohkan anak kita berjalan lancar ye " kata kawan karib Dato ' rizain dengan gembiranya .
" ya , saya pun mengharap begitu . in Syaa Allah , semoga apa yang kita rancang ni akan kekal ke jinjang pelamin . " ucap tengku fadhli
" tak lama nanti kita berbesan la yek " ucap lelaki tua itu lagi .
" in shaa Allah . " balas dato ' rizain .
........
" sayang ! " jerit syazlinda apabila ternampak sekujur tubuh yang amat dia cintai .
Khai yang nampak gadis itu terus hilang moodnya . apatah lagi pakaian syazlinda yang menjolok mata itu . mungkin lelaki lain akan terkeluar biji mata apabila melihat cara pemakaian syazlinda tersebut . tidak pada khai yang sangat tak suka ciri ciri gadis seperti itu . dia sangat menjaga adabnya . dari kecik , dia diajar oleh mama dan abahnya tentang agama . syazlinda yang berlari anak tadi terus duduk bersebelahan dengan khai sambil memaut lengan lelaki itu .
" u ni dah kenapa linda ." jawab am sambil melepaskan tangan syazlinda dari lengannya .
" kenapa u macam ni sekarang ? kenapa u tak macam dulu ?mana u yang penyayang and caring pasal I ? " soal linda bertubi - tubi . sakit hatinya bila lelaki tersebut seakan tidak mahu berjumpa dengannya .
" u tanya I ? ehh tanya diri sendiri kenapa I boleh jadi macam ni . tanya diri sendiri . faham ? " ucap am . suaranya ditinggikan .
" waiter !! bil " ucap am memanggil pelayan restoran tersebut . Gadis pelayan tersebut menghulurkan bil yang perlu dibayar am sambil tersenyum . am mencapai bil tersebut dan melihat bayarannya . dia terus meletakkan sekeping not 50 ringgit ke dalam buku tersebut dan menghulurkan kembali kepada pelayan tersebut .
" keep the change " ucap khai lalu berlalu meninggalkan syazlinda yang masih duduk memikirkan satu per satu apa yang dikatakan oleh khai .
Sewaktu khai melangkah keluar daripada restoran . Dia terdengar namanya dipanggil oleh seseorang . dia menoleh kebelakang . syazlinda dah tak de . hilang ? HaHaHaHaHa. dia menoleh ke kanan pula . terlihat sekujur tubuh yang amat dia kenali .
Alya ?
...........
updatee .. soryy lambat . siapa amira syazlinda ni ? siapa khai ? kenapa diaorang ade dalam story am dengan alya ni ? HaHaHaHaHa . voted guyss .
YOU ARE READING
Isteri Kebetulan
RandomKehadiran Alya zulaikha dalam kehidupan Adam khairil membawa bibit bibit cinta tapi dalam pada itu , kehadiran tengku amanda yang cuba untuk mengungkit kembali cinta lamanya sedikit sebanyak meruntuhkan kebahagiaan mereka . Adakah amanda akan berja...