Experimentální Victor-EverettovaNukleosyntéza. EVEN. Pokus o osvobození člověka. Od práce,stresu, fyzikálních zákonů...V podstatě všeho, na co sivzpomenete. Šlo o pokus vložit do lidských rukou ohromnou sílu .Sílu stvoření. Když by šlo vše podle plánu, člověk by semohl stát Bohem. Možná je dobře, že přišly potíže...
Jmenuji se Ender Raviesová, je midevatenáct a jsem Educam. To je označení pro lidi, kteří umějíovládat EVEN a využívat ho dle svých přání. Tyto schopnosti sevětšinou projevují již v dětství a naše vláda se, pomocíspeciálně cvičených Hledačů, velmi snaží shromáždit Educamydo centra Punió, které funguje jako obrovská škola. Učí se zdekontrolovat své schopnosti – nebo tak je to alespoň prezentovánoveřejnosti. Rodiče nadaných dětí v tom vidí možnost vyšplhatvýše po společenském žebříčku a získat pár privilegií. Atak mají naši vůdci znovu a pořád pod kontrolou všechnyEducamy. Tedy...Skoro všechny.
Moje matka nevěří lidem, kteřívedou naši společnost. Myslím, že to souvisí s tím, že s náminení můj otec. Netuším, co se s ním stalo. Je to jediná věc, okteré se mnou máma odmítá mluvit. Každopádně - s její pomocísvé schopnosti už od dětství skrývám před Hledači a vlastněpřed celým světem. Cvičit můžu jen po večer, v ruináchStarého Města, zničeného Světovou energetickou válkou. Skrytámezi rozvalinami budov mohu pronikat do spletité sítě EVENu aexperimentovat se svými možnostmi.
Musím však být velmi opatrná. Ve městě se šeptá, že se chystá něco velkého. Hledači jsou aktivnější než obvykle a všude pochodují hlídky. Oficiálně však nebylo sděleno nic. Vědět tak, co se děje... Moct to nějak ovlivnit.... Nesnáším nečinnost a samotu, ale momentálně jsem bohužel odsouzena k obojímu. Snad se to jednoho dne změní.
ČTEŠ
EVEN - Počátky Ender
Science FictionPrvní část do budoucna (snad) obsáhlé série. Jedná se o lehce dystopické dílo - děj se odehrává v budoucnosti. Lidstvo navzdory mnoha různým válkám dále žije, v moderní, rozvinuté společnosti. Všechno však není tak ideální jak se zdá na první pohled...