"Tolong meninggal sekarang." Aku mengeluh. Ni pahal ni? Hujan pulak tetiba. Haish ni aku tak suka ni. Dah lah aku bawak satu kasut je. Payung aku campak kat mana tak taulah.
Jadi , tinggallah aku sensorang disekolah lapuk ni. Haih , redho jelah.
"Song Jun Hye?" Aku tersentak apabila nama aku dipanggil dan bahu aku ditepuk dari belakang. Terkejut maaai bukan main. Nasib aku tak karate kit orang tu.
"Tae? Hang tak balik lagi?" Taehyung membuat muka.
"Habistu? Kat depan awok ni sapa?" Aku tersengih. Memang otak ni jenis suka tanya soalan bodoh.
"Jom lah~" aku pandang Taehyung. Merapu ape dia ni?
Taehyung mengeluh perlahan. Eleh , taulah aku lambat pickup.
"Muka kau nampak penat. Kau ada masalah ke Tae?" Setelah sekian lama akhirnya dia menjawab soalan aku.
"Ada." Senyuman hambar menghiasi bibirnya.
"Apa dia?? Kalau sudi ceritalah kat aku."
"Eh! Hujan dah berhenti! Kaja balik." Aku pandang depan. Masih gerimis lagi.
"Tapi nanti aku puny--"
"Meh lah." Taehyung peluk bahu aku. Kot sekolah dia tanggalkan dan letak atas kepala aku dan dia. Aku pegang hujung lagi satu dia pegang hujung lagi satu.
Pinggang aku dipeluk Taehyung.
Meh saksikan babak bahagia antara aku dan dia. Chiaa.
"Sedia??" Aku menagangguk. Dan kami terus berlari merentasi hujan.
Saksikanlah hujan. Seteruk aku pun aku mampu bersweet. Heh , dusta.
Kami berhenti disebuah cafe berdekatan. Pahal pulak pergis cafe ni? Nak belanja aku?
"Jom masuk. Aku cite kat dalam masalah aku." Oh. Aku pun ikut Taehyung masuk dalam cafe.
×××
Kakinya menjejak kelapangan terbang seoul. Senyuman pasti terukir dibibir. Always.
Sebab tak lama lagi dia akan bertemu si sahabat. Yang lama di tinggalkan.
K kalau sesiapa tak faham sebenarnya gini. Yeju , areum , yoongi , jimin dan aihara tu sebenarnya sekolah diluar negara dan yeju balik semula kesini. Diikuti yang lain. Sekian.
"Tuan muda." Si dia tersengeh kearah pemandunya."Ellow encik kim." Encik Kim mengangguk sambil tersenyum.
"Mari ikut saya pulang kediaman puan." Si dia mengangguk dan mengikut pemandu peribadinya .
'Wait for me friend's'
×××
"Ooo. Jadi maksud kau. Perempuan tu dia tak tau yang kau suka dia?" Taehyung mengangguk. Akhirnya Yeju paham apa yang dia cuma sampaikan.
"Dann perempuan tu tak rapat dengan kaulah." Sekali lagi kepala Taehyung dianggukan.
"Jadi kau nak aku buat apa?" Taehyung jatuh dari kerusi.
"Apa kebodoh sangat kawan aku sorang ni?" Yeju menarik muka cemberutnya.
"Kau nak aku buat pa?"
"Tolong aku takel dia." Yeju memegang dagunya seperti orang sedang berfikir. Hujan diluar makin lebat menyebabkan diaorang kena berkampung di cafe itu.
YOU ARE READING
[SLUP] Who? + kth
Fanfiction+ Apabila seorang gadis menerima chat dari orang yang tidak dikenali Start; 22/07/16 Complete; __/__/16 [STATUS; SLOW UPDATE]