CINTA TERLARANG 43

10.9K 58 0
                                    

BAB 11

Pagi yang indah. Hari itu fariz bangun awal untuk menghantar emaknya ke hospital bagi melakukan pemeriksaan berkala di hospital. Setelah siap melakukan pemeriksaan berkala di hospital mereka pun balik ke rumah. Ketika mereka sedang melangkah keluar dari dalam lif tiba tiba saja handphonenya berbunyi nyaring. Perlahan lahan fariz menjawap panggilan di handphonenya itu. "Hello...", sapa fariz. "Hello... riz, jay ni... boleh awak datang ambil saya dari rumah saya tak?", kedengaran jayden bersuara dalam handphonenya. "Eh... mana kereta ferari awak tu?...", soal fariz ingin tahu. Belum pun sempat jayden menjawap soalannya tiba tiba saja fariz terdengar suara orang memarahi pemuda tersebut...

"Jayden, awak jangan fikir dengan hanya mengelakkan diri awak dari papa awak akan selamat!... sampai bila bila pun awak tak akan selamat!...", bentak suatu suara di hujung talian. Fariz tahu itu pasti suara papa tiri jayden. "Whatever you bastard jerk!...", kedengaran jayden melawan perkataan papa tirinya. "What did you say?... you f*cking piece of shittt!!!!...", serentak dengan itu kedengaran bunyi orang seperti di tumbuk. "Bukkk!!...", Fariz tahu jayden pasti di tumbuk oleh papa tirinya. "Mak, masuk dulu dalam apartment, ya... saya nak pergi ke rumah kawan saya... dia berada di dalam kesusahan...", kata fariz pada emaknya. belum pun sempat mak tijah bersuara fariz sudah pun angkat kaki dari situ

Sementara itu kelihatan jayden sedang bergelut dengan papa tirinya di dalam bilik tidurnya. Mereka berbalas tumbukan. Jayden terjatuh di atas lantai. Dia menahan kesakitan di wajahnya. Kelihatan darah merah mengalir keluar dari hidungnya. Perlahan lahan dato chai menghampirinya lalu memeluknya. "Maafkan papa sebab berkasar dengan awak tadi... Sebenarnya papa cuma nak awak layan papa pagi ni tapi awak menolak pula... itu sebabnya papa naik berang dan memukul awak...", dato chai bersuara sambil memeluk jayden. "Lepaskan saya!!!... saya tak nak di peluk oleh lelaki sial macam awak!!!!... saya tak nak jadi hamba seks awak lagi... you perverted jerk!... selama ini awak dah rosakkan hidup saya!!!... awak dah hancurkan hidup saya!!!...", bentak jayden penuh emosi. Dia menolak tubuh papa tirinya itu dengan sekuat hatinya. Dato chai terjatuh di atas lantai. "Mulai dari hari ini saya tak nak tinggal di dalam rumah neraka ini lagi... saya nak berambus dari sini...", cepat cepat jayden mengambil beg sandangnya lalu di sumbatnya semua pakaiannya ke dalam beg tersebut.

Dato chai segera mendorong tubuh jayden ke atas lantai. Dia ingin membuka seluar jeans pemuda tersebut tapi jayden segera menumbuk wajah papa tirinya dengan buku limanya. Dato chai terus terjatuh di atas lantai. Dengan sepantas kilat jayden bangkit lalu menumbuk wajah papa tirinya. "Selama ini saya banyak bersabar dengan awak tapi tahap kesabaran saya sekarang sudah hilang... rasakan penangan dari saya ni, bangsat!!!...", jayden terus menumbuk wajah papa tirinya bertalu talu sehingga dia tidak mampu melawan lagi. Setelah dia pasti papa tirinya tidak melawannya dia pun bangun lalu menyumbat ke semua pakaiannya ke dalam beg di tangan.

"Jay... maafkan papa... papa cuma nak awak tahu... papa sayangkan awak... tolong jangan pergi jay...", kedengaran suara papa tirinya bergema di cuping telinganya. "Sayang orang gila... malas layan orang gila macam awak ni!... nah!... ini kunci kereta ferari yang awak hadiahkan pada saya... saya dah tak perlukannya lagi... mulai dari saat ini saya bukan anak awak dan awak bukan papa saya!...", kata jayden dengan perasaan yang marah. Dia mencampakkan anak kunci di tangan ke arah lelaki tersebut. "Jangan sekali kali awak cari saya lagi sebab saya bencikan awak!...", kata jayden seraya melangkah pergi dari situ. Dia berjalan keluar dari dalam bilik tidurnya dengan perasaan yang berkecamuk.

"Jayden...", tiba tiba kedengaran suatu suara menegurnya. Kelihatan datin maggie baru saja melangkah masuk ke dalam rumah agam tersebut. Dia merasa terkejut sebaik saja dia melihat wajah jayden lebam kebiruan. Darah merah masih mengalir keluar dari hidung anaknya itu. "Jayden, kenapa dengan awak ni?", soal datin maggie ingin tahu. "Mama tanyalah pada suami tercinta mama tu... anyway, saya dah tak tahan tinggal dalam rumah neraka ini... lebih baik saya berambus dari sini...", kata jayden penuh emosi. Belum pun sempat datin maggie bersuara jayden terus beredar dari situ. "Eh... jayden... awak nak pergi ke mana tu?", soal datin maggie ingin tahu tapi soalannya tidak di jawap.

CINTA TERLARANG (18)Where stories live. Discover now