'Dia..... tak mungkin lah' kata Minah dalam hati.
-----------
"Minah , kamu duduk disebelah D.O" kata cikgu Seokjin pada minah.
"D.O" sambung lagi cikgu Seokjin.
D.o mengangkat tangan apabila namanya dipanggil oleh guru kelasnya.
"Nae!" Balas D.O.
Minah terus pergi ke tempat duduk disebelah d.o yang dikatakan oleh gurunya.
"Annyeong minah-sshi" kata d.o dengan senyuman yang manis pada minah.
"Nae Annyeong" balas minah.
"Cheoneun Do Kyung Soo imnida.. you can call me D.O" kata d.o dengan memperkenalkan dirinya pada minah.
"Nae D.o" senyum minah.
--------------
"Minah!!!" Jerit seorang perempuan pada Minah.
"Huh! Tak payah lah nak jerit. Aku tak pekak lagi lah Yura!" Marah minah.
"Bukan kau pekak ke? Ye lah.. aku punya la panggil kau kat dalam kelas, buat tak tahu je!" Marah Yura pada minah.
"Yah!!" Jerit seorang perempuan yang sedang berlari ke arah mereka berdua.
Minah menoleh ke belakang. "Yah! Hyeri ! Sojin! " jerit minah teruja pada mereka berdua yang sedang berlari kearahnya.
"Jahat lah kau! Tak bagitahu pun nak sekolah sini!" Marah hyeri pada minah.
[Hyeri dan Sojin lain kelas taw... Minah dan Yura je kelas sama. 😁😁 Yura dulu kelas sama dengan hyeri dan sojin. Tapi tu lah, Yura Pandai sangat. Langkah kelas dia. ㄱ ㄱ ㄱ ㄱ ㄱ ㄱ ]
"Sorry" maaf minah dengan sengihan .
"Eh dah lah! Aku lapar lah. Jom makan" sambung Minah lagi dengan riak tak ada perasan bersalah langsung.
"Kau ni kan......" kata sojin dengan geram. Tapi akhirnya mengalah jugak.
---------------
Sedang mereka berempat makan sambil bercakap. Minah terpandang seseorang yang sedang berjalan ke tempat duduknya.
' siapa dia tu sebenarnya? ' soal minah dalam hati. ' baik aku tanya kawan baik aku ini ' ditekan perkataan baik . Hahaha
"Wei, aku nak tanya something kat korang ni" kata minah pada mereka bertiga.
"Apa?" Balas sojin sebagai wakil kepada mereka bertiga.
"Lelaki itu" tunjuk minah pada lelaki yang sedang makan. "Kenapa dengan dia?" Balas sojin.
"Ha ! Kau suka dia eh?" Kata hyeri sengaja mengenakan kawannya itu.
"Malas nak layan ko" balas minah pada hyeri.
"Apa nama dia ye? Dia tinggal kat mana?" Sambung minah.
"Uu...banyak ye soalan.." balas yura .
"Aku saje je tanya. Jawab lah" kata minah lagi. Malas dia nak melayan kerenah kawan-kawannya itu. Mereka suka salah faham apabila berceritakan tentang lelaki.
"Nama dia Jeon Jeong Guk, orang panggil dia Jungkook." Jawab yura bagi pertanyaan minah tadi.
"Ramai yang minat dia.. aku pun minat dia taw" kata hyeri dengan satu senyuman manis.
"Huh! Tak tanya pun" balas minah dengan meluatnya.
"Heol. Aku cakap je" balas hyeri dengan ketawanya.
"dia tinggal kat mana?" Tanya minah lagi.
"Tak tahu" balas sojin yang sedar dia hanya menjadi pendengar sahaja.
"Tapi kan... aku serlalu dengar lah jugak orang kata.. Jungkook tu serlalu pergi hutan pada waktu malam. Aku tak tahu lah betul ke tak. Dengar je lah" kata yura pada minah.
"Hutan?" Soal minah hairan.
"Entah lah.. dia ni misteri lah.." sambung sojin.
' hutan? Hu! ' soal minah dalam hati. 'Perahsia jugak dia ni. I want to know you secret Jungkook' sambung minah dalam hati dengan senyuman sinis yang terukir di bibirnya.
---------------
Ok.. huhuhu akhinya part 3 sampai jugak.. hahaha sorry if ada typo 😁😁 entah best ke tak?
If best bagi korang. Please vote 😉 and comment
YOU ARE READING
Night Secret
Misterio / SuspensoIntro Pelakon-pelakon dalam fanfic ini = Jeon Jeong Guk (Bts) = Bang Min Ah (Girl's Day) Minah seorang anak kepada jutawan, dia juga seorang yang cantik, pandai, baik dan peramah. Walaupun dia masih baru lagi di High School Musical, sudah ramai...