Bab 1

1.9K 42 9
                                    

"Alamak, macam mana ni? Aku tak berani lah nak rakam semua benda macam ni nanti. Dahlah tempat kotor dan menjijikkan. Tak ingin aku" kata Ave. Maklumlah, anak Dato' memang macam tu." Hakeleh, kau ni. At least kau tak masuk hutan tidur dua malam kan?. Bersyukurlah sikit dapat pergi kat Hospital Duke tu." bantah Ferry. Hanya Ferry dan Ave sahaja yang bersuara masa tu. Manakala Farah, Ain, Airun, dan Danish berfikir dan berbincang tentang aktiviti itu.

"Ok! Aku dah ada idea." tiba-tiba Danish bersuara."Hah! Apa idea kau?" kata Ain dengan teruja. "Idea aku ialah, ialah, ialah," kata Danish. "Ialah! Ape ialah? Cepatlah!" celah Airun. "Hmmm. Takyah lah marah. Okey? Idea aku taklah genius sangat. Takpe lah. Esok kita berkumpul semula , then , aku beritahu korang." kata Danish . "Baiklah kalau macam tu" kata Airun, Ain dan Farah. "Woii, dah masanya balik pergi bilik masing-masing!" arah Farah. Lalu, Ferry dan Ave pun terdiam dan terus balik ke bilik masing-masing.

Semasa dalam bilik, Farah, Ave, Airun dan Ain bercerita tentang pengalaman mereka masing-masing. Ada yang cerita pengalaman pahit, manis, dan seram. "La, la, la, lala, haa, haa, haa" nyanyi Ave memulakan sesi Opera di tengah malam. "Shhhh! aku tengah cuba untuk tidur lah." kata Farah. "Baiklah, diva Farah, heheheh" ejek Ave. Tiba-tiba, Airun bersuara. "Weh, korang pernah tak alami pengalaman seram?". "Aku tak pernah . Kenapa? Kau pernahkah?" jawab Ain. "Ya , aku pernah. Nak dengar tak?" tanya Airun. "Nak sangat!" jawab Ain, Ave dan Farah yang tak dapat tidur lagi.

Cerita Airun taklah seram seperti mana mereka fikirkan. Malah, genré nya lebih kepada komedi. "Masa aku Form 3 dekat MRSM Sandakan tahun 2015 , ada satu malam di mana masa itu bilik aku di tingkat tiga dan bilik bernombor 35. Dekat tingkap bilik aku dengan former pupil's leader MRSM memang tiada koridor disediakan. Jadi, time nak tidur tu, ada pakcik ni, dia berdiri tepi tingkap dan jual MEGGI kat aku. Tapi, aku buat tak kisah je. Aku cakap terus terang kat pakcik tu. 'Pakcik oh pakcik. Tepi tingkap takde koridor. Memang panjang eh kaki pakcik?' Aku terus terang kat dia" kata Airun. Sejurus itu, semua orang yang ada dalam bilik tu ketawa.

Sementara itu, Ferry menemani Danish ke Burha Mall. Danish memang pentingkan barang-barang yang perlu dibawa nanti. Danish digelar superneeder oleh Ferry. "Weh, apa lagi aku perlu beli eh? Aku lupa lah." kata Danish.
"Fuhhh, cukuplah. Banyak dah kau beli tu!" Ferry mengeluh. " Oklah! Tapi semua barang-barang ni aku punya. Kot-kot nanti ada hantu dekat hospital tu, aku boleh survive." lagak Danish. "Cehh. Selfish punya budak." kata Ferry.

Setelah mereka sampai di bilik, mereka berdua memakai baju pyjamas dan terus tidur. Mereka berdua tidur nyenyak kerana kepenatan.

Hey. I am as the author, wish Thank You to who reads my story. Chapter 2 is coming. Tonight you'll read the new chapter. Thank you for reading Chapter 1.
**
Chapter 2 in progress now. Keep calm.
Thank you

HospitalWhere stories live. Discover now