Jag tar brevet och bilderna med upp för att visa Niklas dem.
"Niklas! Niklas kom!" ropar jag när jag precis kommit upp från källaren. Kort efter så hörs snabba fotsteg i trappan.
"Sam! Vad är det? Har det hänt något?" "Nej, det har inte hänt något men jag vill att du tittat på det här" svarar jag honom och räcker fram pappret och fotona. Han läser det noggrant och säger sedan "vi går in till köket och kollar igenom det här väldigt noggrant" så vi gick in till köket och satte oss. Han börjar läsa brevet högt."Ett förflutet som inte går att förlåta, en skada du inte kan göra något åt, en efter en död och inget du kan göra. Jag vet vem du är och jag vet vart du befinner dig Alex, du och dina syskon står på tur. Du vet vem jag är och hämnd ska jag ha din svikare, du gjorde detta. Du och dina tre syskon ska få lida precis som jag fått göra i flera år om inte du betalar med ditt egna liv. Du minns väl vad du gjorde mot mig? Jag hoppas det för det gör jag! Jag hatar dig och din familj, varenda en av dem."
Han kollar upp på mig en stund i tystnad och säger sedan "vad tror du det här betyder? Mer än att det är ett hot 'ett förflutet som inte går att förlåta' vad menas med det egentligen?" Jag svarar med det enda svar jag kan ge, " jag vet inte, det måste ha hänt när jag var extremt liten" säger jag och kollar ned på bordet. Jag tar upp fotot på oss bredvid mamma och kollar på baksidan av det och där står det
"En lycklig mamma med sina 'underbara' barn men det hon inte vet är att en av dem är en mördare.... på bilden är det fyra barn men i verkligheten är ni tre hur går det till? Mördade du den fjärde? Eller lever O***** än? Jag förväntar mig inte att du ska svara på det din lögnare! "
Det är ett namn skrivet som inte går att läsa men jag antar att det ska stå Olivia där men varför skrev personen som skrivit detta att Alex är en mördare? Jag lär inte få något svar genom fråga mig eller Alex för han är ju död och jag vet inte svarat på det.Jag ger fotot till Niklas och ber han läsa det, det tar inte länge innan han lyfter på huvudet från texten på baksidan av bilden och säger "det är inte sant, det kan inte vara sant, det får inte vara sant" han tar en kort paus och säger sedan "vi går och sover så tar vi det här imorgon, ta brevet och bilderna in till ditt rum och lägg det på ett ställe som jag inte kommer åt eller någon annan." Jag gör som han säger men det tar en stund innan jag somnar.
YOU ARE READING
Samanta
RandomDetta är en berättelse om en tjej vid namn Samanta som bor med sina två bröder som får det ganska så tufft då något i det förflutna jagar dem än men vad det är och vad det vill dem är ett mysterium [Varning denna berättelse innehåller en del mörka o...