*piep piep piep*
Met een zucht word Jeroen wakker. Het was weer een van die dagen waarop hij naar school moest, saai. Hij stapt uit bed. Als Jeroen onder de douche staat vergeet hij de tijd. "SHIT! Over 20 minuten begint school." Zo snel mogelijk kleed hij zich aan en loopt de trap af. Hij pakt snel een boterham: "Die eet ik onderweg wel op" denkt hij.Onderweg naar school fietst Jeroen altijd met Zoë. Ze kennen elkaar al sinds de basisschool. Maar als Jeroen op de brug aankomt waar ze altijd afspreken is Zoë er niet. "Wat raar." denkt Jeroen. "Normaal is Zoë altijd te vroeg." Na 5 minuten gewacht te hebben moet hij echt verder fietsen, wil hij optijd op school komen.
Als Jeroen eindelijk op school aankomt, is hij helemaal bezweet. Hij heeft keihard gefietst om optijd te komen. Hij hangt zijn jas aan de kapstok en loopt naar het geschiedenis lokaal. "Pfff.. Dit word weer eens wat met meneer van Dam.."
Als Jeroen het klaslokaal in loopt zit de hele klas al op hem te wachten. Vinny, zijn beste vriend heeft nog een plek voor hem vrij gehouden. Jeroen gaat zitten en vraagt aan Vinny of hij misschien weet waar Zoë is. Ze zit ook al niet in de klas en Jeroen begint zich zorgen te maken.
[Zoë is een meisje van Braziliaanse afkomst. Haar ouders zijn gescheiden toen ze klein was en ze is toen met haar moeder en zusje naar Nederland gekomen, omdat het in Brazilië te gevaarlijk was. Haar vader zit nog in Brazilië, voor zover ze weet.]
Als de bel gaat lopen Jeroen en Vinny naar de aula. Daar staan Stan en Olivier op hen te wachten. Samen zijn ze al 3 jaar beste vrienden, sinds de brugklas. "Eeyooo duudeees" vrolijk lopen Jeroen en Vinny naar hun vrienden. Ze praten even na over de les die ze net hebben gehad, tot Stan over Zoë begint. Jeroen's vrolijke humeur slaat om in diepe stilte.. Ondertussen lopen de andere jongens naar de kantine om een broodje te halen. "Jeroen? Wat wil jij?" Vraagt Olivier. "Euh.. Veras me." Als ze terugkomen vraagt Jeroen of zij misschien weten waar Zoë is? Hij krijgt het amper uitgesproken. "Hoezo? Jij fietst toch elke ochtend met haar?" Vraagt Olivier. "Ze kwam maar niet." Antwoord Jeroen. "Nu je het zegt, ze was het 1e uur ook niet aanwezig in de klas." zegt Vinny. Voor iemand ook nog maar iets kon antwoorden ging de bel. "Later losers" zegt Vinny.
Als Jeroen en Vinny het wiskunde lokaal binnenlopen, staat de rector voor het bord. "Kom snel binnen jongens, ik moet jullie wat vertellen."
YOU ARE READING
Uitgezet
FanfictionJeroen en Zoë kennen elkaar vanaf de basisschool. Ze fietsen elke dag samen en zitten in de zelfde klas. Maar wat als Zoë op een dag niet komt opdagen? En niemand weet waar ze is.