"YAAA !!! SONG JIHYO, NAK PERGI MANA TU?" Teriak cikgu Kim. "KEMBALI KESINI" sambungnya sambil berlari mengejar jihyo yang sedang lari darinya.
"NO WAY, HAHAHA.. KEJARLAH KALAU DAPAT" Balas jihyo berteriak. Nak tahu kenapa mereka kejar mengejar ni?. Begini ceritanya....
Flash back
"Alamak alamak, dah lambat ni.. nahaslah aku kena marah dengan cikgu kim nanti " ucap jihyo. Sekarang dia sedang berlari ke sekolah menggunakan kasut rodanya kerana dia lambat bangun.
"Semua ni kookie punya pasallah ni. Ajak main game sampai tengah malam" keluh jihyo tanpa mengurangkan kelajuaannya. Setelah beberapa minit berlari? Non-stop. Akhirnya jihyo sampai di sekolah. Disana jihyo melihat Cikgu kim berdiri tegak di depan gerbang sekolah sambil melipat tangannya didada dan memegang rotan di tangannya.
"Dah datang dah, alamak. Macam mana ni?" Kata jihyo pada dirinya. Jihyo pergi ke arah cikgu kim perlahan-lahan. Sehinggalah jihyo melihat celah di sebelah kiri cikgu kim, tanpa menunggu lagi. Jihyo meluru ke arah celah tersebut. And... GOL !!! . Jihyo selamat masuk dalam sekolah.
"HYE! HYE! SONG JIHYO. JANGAN LARI. TUNGGU, KEMBALI KESINI !!!" teriak cikgu kim pada jihyo yang berjaya melintasi halangannya. Begitulah ceritanya..
End Flash back
"Aduh..duh.. cikgu kim, ampun.. sakitlah" ucap jihyo kesakitan kerana telingannya di tarik oleh cikgu kim. Ya, dia berjaya di tangkap oleh cikgu kim. Hairan bukan? Jihyo yang berlari menggunakam kasut roda berjaya ditangkap oleh cikgu kim dengan tangan kosong. Memang Ace lah cikgu kim tu.
"Tahu sakit, dah berapa kali saya kata. Jangan lambat datang sekolah. Degil !" Ucap cikgu kim tanpa mengiraukan kesakitan jihyo. "Ya! Ya!.. Cikgu perlahan sikit, sakit lah" ucap jihyo. "Cikgu tak kesah, dah banyak kali cikgu kata. Dan apa yang kau guna tu, kasut roda? Kau tak ada baca kah peraturan sekolah yang benda - benda macam tu tidak dibenarkan disekolah" kata cikgu kim panjang lebar.
"Alaa cikgu, kalau saya tak guna kasut roda. Memang tak sampai saya ke sekolah " bantah jihyo. "Dah.. jangan bagi banyak alasan. Sekarang ikut saya ke bilik pengetua" kata cikgu kim dan menarik telinga jihyo dan membawanya ke bilik pengetua. "Bilik pengetua? Oh, No no noo.... " teriak jihyo.
Bilik pengetua
"SONG JIHYO! Masalah apa lagi yang kau buat kali ni . HAH!" Teriak pengetua pada jihyo. Krik krik krik krik. Jihyo membisu. "Hahh, ni budak kan ! Cikgu kim. Kau boleh balik ke bilik kau. Terima kasih sebab bawa dia kesini" ucap pengetua pada cikgu kim. "Baiklah, saya pergi dulu pengetua" ucap cikgu kim pada pengetua.
" Jihyo, jihyo... kau ni memang tak pandai serik ! Berapa banyak dah masalah yang kau buat " ucap pengetua pada jihyo. " Alaa nek, macam nenek tak tahu perangai jihyo" ucap jihyo selamba. "Hahh... jihyo. Pertama kali kau masuk sekolah ni kau dah buat masalah sebab belasah beberapa belajar lelaki" ucap nenek jihyo. " Jihyo belasah mereka pun ada sebab, mereka tu yang byuntae betul. Tiba-tiba ja pegang badan jihyo. Asal nenek tahu, tak ada seorang perempuan yang rela badannya di pegang sesuka hati" Bela jihyo. "Tapi kau tak perlulah belasah mereka sampai masuk hospital" sambung nenek jihyo.
"Mian, hehe.. jihyo masa tu tak dapat tahan kemarahan jihyo" ucap jihyo sambil menggaruk belakang kepalanya yang tidak gatal. "lagi satu.. Kamu bergaduh dengan bora. Kau tahu kan bora tu anak polis. Dan kau tahu kan yang dia tu anak manja. Dia boleh minta apa sahaja pada appanya. Pasti dapat. Kalau dia minta appanya dakwa kau masuk penjara macam mana?" ucap nenek jihyo lagi. "Nenek, kan jihyo dah kata. Yang jihyo tak bersalah.. Bora dan kawan-kawannya dulu yang cari pasal dengan jihyo. Mereka yang tiba-tiba sengaja tumpahkan minuman pada jihyo. Jadi tak salahkan kalau jihyo tumpahkan balik air pada mereka. Kalau nenek tak percaya, jihyo tak kesah. Selama ni. Tak seorang pun yang kesahkan jihyo. Begitu juga omma dan appa" ucap jihyo panjang lebar. Nenek jihyo memandang jihyo sedih.
"Ehemm..." dehem nenek jihyo cuba mengubah suasana. "Banyak lagi masalah yang telah kau buat jihyo. Kalau nak di kira guna jari tangan dan kaki kau tu memang tak terkira. Sekarang, bertambah lagi masalah yang kau buat" sambung nenek jihyo. "Mian-mian.." ucap jihyo tanpa melihat neneknya sambil menahan kepalanya diatas meja mengunakan tangannya sebagai tongkat?.
"Nampaknya, nenek terpaksa pindahkan kau dari sekolah ni jihyo" keluh nenek jihyo. "Mo.. taknak. Kenapa pula jihyo kena pindah, jihyo dah hidup sempurnah di sekolah ni. Hampir sempurnah. Dengan kawan yang banyak, menjadi budak glamor. Emm walaupun dari segi disiplin... tapi jihyo taknak pindah" bantah jihyo.
"Jangan membantah, minggu depan kau akan pindah sekolah, nenek dah urus semua urusan berkaitan itu. jadi kamu tidak boleh tak terima" Kata nenek jihyo tegas. "Nenek kejam... " ucap jihyo pura-pura sedih. "Dah-dah.. ini untuk kebaikan kau sendiri. Dengan pindah sekolah disana, nenek rasa akan dapat mengubah sikap kamu yang teruk ni" kata nenen jihyo. "Hahh.. ne.." kata jihyo lemah. "Di mana jihyo akan sekolah nek?" Sambung jihyo. "Di Pledis High School" ucap nenek jihyo singkat. Mata jihyo membulat.. What????...
TBC
Vote & Comment..
What Wrong?
YOU ARE READING
What Wrong?
RandomCast Song jihyo Nakal Pintar 17 year old Baik & more All member seventeen -S.coup -Mingyu -Wonwoo -Vernon -DK -Woozi -Josua -Seungkwan -Jeonghan -Jun -The8 -Dino -Hoshi And more Summury: Hidup jihyo hampir sempurna di sekolah lamanya. Sehinggalah...