Vi sprang mot badrummet.
"Hallå ALICE!" Skrek jag. Jag knackade hårt.
Alice öppnade dörren och kollade frågandes på oss.
Jag pustade ut."Vad var som ramlade? Vi hörde ett dunst?" Sa jag oroligt.
Alice skrattade smått.
"Nej, jag tappade bara typ tre stycken burkar från hyllan.." Sa hon och fnissade.Vi alla skrattade.
Efteråt så gick vi alla och åt färdigt.
Efter frukosten så tänkte vi att vi skulle till ICA och köpa chocklad och sånt till ikväll för vi skulle se på en film."Mac har du penger med deg?" Undrar Tinus.
"Ja, tok jeg med meg 200" Säger han.
Tinus nickar.
Vi alla tar på oss skor och jacka och sedan går vi mot ICA som har öppnats också i Norge.
Vi pratar om allt möjligt vägen dit..När vi var framme vid ICA så gick vi in och till chokladen. Alice och Mac gick mot godiset.
Jag och Tinus började ta allt möjligt med chocklad att göra. Vi var verkligen beroende av chocklad."So! Dette kan vare opp til 20 år!" Säger Tinus nöjd och kollar ner mot korgen som är typ full med chocklad.
Jag skrattar.
"Haha! Så rolig du är min fina banan"
"Hvem sa at jeg er bare din kurs?" Säger Martinus och kommer närmare mig och trycker mig mot väggen.
Han kollar på mina ögon och jag i hans."Inte här Martinus.." Säger jag och fnissar.
Han ger mig ett peddosmile.
Sedan så lägger han en hand på väggen och när jag ska gå andra hållet så lägger han den andra handen mot väggen så jag är fast nu här.
"Svare på spørsmålet da" Säger han och kommer närmare mina läppar.
"Du är min okej! Du är MIN banan!" Säger jag högt och vissa människor som går runt och handlar tittar på oss.PINSAMT...
Han fnissar och kysser mig på näsan. Sedan släpper han och vi tar korgen och går mot chipset.
Där ser vi Mac och Alice som väljer godis.
Vi går mot de.
"Hej!" Säger de och kollar först på oss och sedan på korget.
De spänner upp ögonbrynen.
Alice skrattar när hon ser Marcus min sikta mot korgen."Vil du seriøs kjøper så mye!? Er du helt dum?? Haha litt små sjokolade mennesker!" Säger Marcus skrattandes och pekar på vår korg.
Jag och Martinus himlar med ögonen mot de.
"Yes!? Det er deilig Mac!.. så du ikke vil smake det!? Så da er vi enige!" Säger Martinus och flinar.
Mac spärrar upp ögonen.
"Neeiii! Jeg ønsker også sjokolade! Jeg sa nei!! Glem deeeet!" Säger Marcus snabbt.
Vi alla gapskrattar. Alla i butiken typ stirrar på oss. Vi skämmer bara ut oss! Men det är så roligt!...
Vi betalar och börjar gå hemåt.
Vi pratar inte så mycket vägen hem. Marcus och Alice håller händerna.. Så gulliga de är..
Jag sneglar mot Martinus. Han håller påsen i ena handen och i andra handen så håller han mobilen. Jag suckar.Efter 5 minuter när vi är typ vid hemma så får Tinus sms från någon. Hans mobil plingar till. Han kollar på smset och sedan på mig. Han skriver nåt och lägger snabbt mobilen i fickan.
Vem kan det vara? Ska jag fråga eller inte..
Jag bestämmer mig för att inte fråga.
Jag litar ju liksom på Martinus.. men jag tror inte han skulle göra nåt dumt..
Tror jag...Vi kommer hem och Alice låser upp dörren.
Vi skulle se filmen hos oss. Mamma var borta med Kjell-Erik på jobbet och skulle komma om två dagar. Jag kan inte träffa mamma så mycket.. hon är alltid på jobbet och så.Alice går direkt till köket med påsarna. Marcus följer efter.
Jag och Tinus går till vardagsrummet och sätter oss ner på soffan. Han tar upp sin mobil och skriver nåt. Jag sneglar mot hans mobil. Han smser med nån.
När jag sneglar åt honom så ser han det och stänger snabbt mobilen och tittar ut från fönstret. Varför blir han så rädd helt plötsligt?...Gömmer han nåt för mig eller?..
20:11♡
Alice kommer in med godis och Marcus kommer med chocklad och chips.
De sätter sig bredvid oss."Vilken film ska vi se?" Frågar Alice.
"Vet inte..? Vilken vill ni?" Undrar jag.Martinus rycker på axlarna.
Marcus funderar.
"Jag vet! Kan vi ikke se på noen horror!!?" Säger Marcus och hoppar till i soffan.
Vi alla skrattar.(Horror= Skräckfilm)
"Vilken skräckfilm då?" Frågar Alice.
Jag funderar efter.
"Vi kan se på (The Conjuring 2) !!!" Säger jag.
Alla går med på det och jag går in på netflix och letar efter filmen. Till slut så hittar jag den och trycker på play.
Alice går upp och släcker alla lampor.
Sedan myser vi under filten.
Eftersom vi har två soffor så ligger Alice på Marcus famn under filten och jag och Martinus i andra soffan under filten. Så mysigt."Alice är du säker på att du liksom vill titta på just skräck..? Du vet.. när du blev kidnappad och så.." Säger jag sakta.
Hon tittar på mig och sedan på Marcus.
Hon suckar lite grann.."Jag är 100% säker.." Säger hon tillslut.
Jag nickar. Men jag ser på henne att hon inte har kommit över med det..I mitten av filmen så plingar det till på Martinus mobil igen.. Han tar snabbt mobilen från bordet och kollar.
Utan att svara stänger han av mobilen och kollar på mig typ 1 sekund och sedan på filmen igen.Vem är det som sms han? Och så här sent?...
Efter filmen så sträcker jag på mig. Gud vad skönt det var. Jag ser att Alice och de andra har somnat. Jag kollar på Martinus mobil en gång. Ska jag kolla.. nää... Anja.. du är ingen sån person.. du litar på din kille. Men ändå så vill jag veta...
Till slut så tar jag Martinus mobil från bordet och slår in kodet. Jag kan den eftersom han har berättat.
Jag går in på sms... Han har ett sms.. från.. ett namn som heter.. Sophia
Jag skulle precis trycka på sms... när Martinus vaknar. Jag stänger snabbt mobilen och lägger tillbaks den."Jag skulle bara titta på klockan.." Ljuger jag och fake ler mot han. Han nickar och reser sig upp.
"Kan vi sove nå?" Säger Martinus och kollar på mig. Jag nickar.
Marcus vaknar också. Han bär försiktigt upp Alice och går upp för trappan.Martinus har inte gjort så mot mig någon gång.. Martinus har typ blivit konstig.. och vem är den där Sophia? Och varför döljer han när jag försöker se........
Tänk om Martinus är........
Omg! Hahaha SÅ JÄVLA BRA!!
Ny kapitel yaas! Kommer kanske en till när jag ska sova..
1105 ORD!? STOLT!💎
Hoppas ni gillar delen! Det blir spännande..
Tänk om Martinus är otrogen😏🔫😨
Hahah😂✔
Xoxo Mercil❤
KAMU SEDANG MEMBACA
Varför Mig ~ M&M ♡ Avslutad
Fiksi PenggemarVarför blev jag kär i dig? Varför lekte du med mina känslor? Varför valde du ens mig? Varför mig Martinus??