Hoofdstuk 24

49 3 4
                                    

Aan de keuken tafel in Luc's huisje.

'Dankje voor je hulp.' Luc komt net terug van de stallen. 'Hoe is het met je nichtje?' Vraagt hij, ik haal mijn schouwders op. 'Ze slaapt nog steeds. Maar ik heb geen idee hoe ik dit alles moet gaan uitleggen. Ze al morgen helemaal alleen zijn.' 'Het feest van de bruiloft duurt zeker meer dan een halve nacht.'

'Bruiloft?' Vraagt een zachte stem achter me, ik draai me meteen om.

Voor me staat May met haar prachtige zwarte haren, en haar angstige blauwe ogen. 'May ik kan het uit leggen kom zitten.' 'Ik haal vel wat te drinken.' Zegt Luc met een vriendelijke glimlach.

May gaat tegen over me zitten. 'Is dit jou huis?' Vraagt ze. 'Nee deze is van Luc hij is een vriend. Ik woon in het kasteel. En ik ga dit keer vrijwillig trouwen met...' 'Je zit er heel anders uit.' Zegt ze, haar ogen veranderen van blauw naar oranje en kijkt me bezorgt aan. 'Valt het zo erg op?' Vraag ik, haar ogen kleuren regenboog. Ze gebruikt haar gave "Zorg en Genezing". Haar ogen gaan wijd open. 'Je bent zwanger.' Fluistert ze. 'WoW kan je dat zien?' Vraagt Luc vol verbazing, terwijl hij een dienblad met drinken op tafel zet. May knik verlegen. 'Hij is altijd best raar.' Lach ik naar May die verlegen terug lacht. 'O jij mag best Jacksons vriendin zijn maar ik krijg jou nog wel terug op dit.' En haalt voor de gein zijn hand naar achteren. 'Daar word Jackson niet blij mee.' Lach ik. 'Bedoelen jullie prins Jackson?' Vraagt May zacht. 'Ja hij is een van zijn beste vrienden.' Ik wijs naar Luc.

'Jij gaat trouwen met de prins?' Ik knik. 'Is hij lief?' 'Heel erg. Nog liever dan Samuel.'

'Ik heb je gemist.' Ze staat op een geeft me een stevige knuffel. 'Wacht waar is Light? Ze was bij me.' De paniek slaat bij haar binnen. Light is bij haar zo belangrijk. 'Wie is Light.' Vraagt Luc. 'Mijn vos ze is mijn enige vriend naast Louise en Samuel.' De tranen springen in haar prachtige paarse ogen. 'Sss, rustig maar ik zal haar straks wel gaan zoeken. Ik neem Eclips dan mee. Goed May.' Luc slaat geruststellend zijn arm om haar heen, ze lijkt te kalmeren. Haar ogen worden prachtig groen. 'Je ogen ze zijn prachtig.' Luc kijkt haar bewonderend aan, haar wangen worden een beetje rood. 'Dankje.' Fluistert ze verlegen.

'Ik moet zo eigenlijk gaan. Jackson verwacht zeker dat ik nog bij de veulen ben. Dus May is het goed als je bij Luc blijft en als hij light gaat zoeken dan blij jij hier. Ik zal je briefen "sturen" je snapt wat ik bedoel.' 'Is goed zie ik je voor de bruiloft nog?' Vraagt ze. 'Misschien. Ik ga Bye.' Ik geef haar snel een knuffel. 'Dankje Luc.' Zeg ik nog snel als ik de deur uit loop en ren dan de stal binnen. Jackson staat bij de stal van de veulens. "Shit, wacht plan." Ik spring op zijn rug.

'Heey!' Lach ik. 'Louise waar was je ik zocht je.' Vraagt hij terwijl hij me streng aan kijkt. 'Een rondje wandelen met Luc hij heeft me uitleg gegeven over hoe je veulens opvoed.' Verzin ik snel. 'Oke? Maar goed alles is geregeld. Dus ik kan de hele avond bij jou zijn.' Ik knik zachtjes, nu kan ik niet naar May. 'Wat is er je kijkt zo verdrietig?' Jackson legt zijn hand op mijn wang. 'Ik miste je.' Ik druk een kus op zijn wang. 'Ik heb trouwens een vraag, wie brengt mij naar het altaar?' 'Mm goede vraag..' Jackson kijkt me bedenkend aan. 'Mm ik heb geen idee. Wie wil je dat het doet?' 'Mm Sam is met Skye dus dat is niet leuk voor haar, misschien is Luc een goed idee.' Dan kan ik hem een brief geven. 'Als jij dat wilt.' 'Ik ga anders zo wel ff naar hem toe. Wil jij Flora voor me zoeken ik kan haar nergens vinden.' Vraag ik met een pruillip. 'Is goed zie je vanavond'

Als ik de stallen uit loop die ik dat het begint te schemeren.

When angels fail ~Boek 1. The battle to the curse~. #Netties2017Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu