Het is een uur of twee 's middags en ik ben mijn koffer aan het pakken. Het is vakantie en straks vertrek ik naar mijn oh zo geliefde camping waar ik al 10 jaar kom. Voor als je het niet door had het geliefd was sarcastisch. Er worden amper dingen voor mijn leeftijd, 16 jaar, georganiseerd want ik ben waarschijnlijk een van de weinige met die leeftijd daar. Gelukkig heb ik Maayke die wel net zo oud is en tegelijk met ons aankomt en tegelijk naar huis gaat.
Ik kijk bedenkelijk naar de stapel die ik heb klaargelegd. 'Mam, mag ik echt geen extra koffer meenemen?' Schreeuw ik. 'Tess, serieus? We gaan drie weken weg hoeveel heb je nodig?' Antwoord mijn moeder terwijl ze mijn kamer binnen komt lopen. 'Hoeveel heb je wel niet?' Lacht ze me uit. 'Moeders je bent 40, lach me niet uit.' 'Sorry sorry maar hoeveel shirts heb je wel niet.' 'Stuk of 15.' zeg ik en haal mijn schouders op. 'We gaan 21 dagen weg en er is een wasmachine.' Zucht mijn moeder. 'Mam ik had het alleen nog maar over mijn shirt ik heb ook nog hemdjes.' Grinnik ik. Mijn moeder gooit haar handen in de lucht als teken van overgave, 'wat moet ik toch met jou?' Zucht ze, en loopt mijn kamer uit. 'Je houdt van me.' Roep ik nog.
'Hoe laat kom jij ongeveer aan?' Vraag ik aan Maayke die ik net heb opgebeld. 'Waarschijnlijk rond een uur of 4.' 'Wat zo vroeg al, wij moeten nog vertrekken.' Het is kwart voor drie wat zou betekenen dat als wij nu zouden vertrekken er ook om vier uur zouden zijn. 'Mijn ouders hebben nog minstens een half uur nodig.' Zucht ik. 'Meid ik overleef het wel een half uurtje zonder je.' Lacht Maayke omdat ze weet dat ik graag dramatisch doe. 'Als je maar wacht met het team ontmoeten tot ik er ben.' Dreig ik maar schiet in de lach als ik Maayke hoor zeggen: 'is goed prinses.' 'Hé hou je bek.' grinnik ik. 'Ik ga ophangen tot straks poep.' Ga ik veder. Maayke zegt nog doei, ik hang op en ga op bed zitten.
Stilletjes kijk ik weer naar de laatst gezien van Bram, 2 minuten geleden, zal ik hem appen of niet? Ik besluit het niet te doen omdat ik niet irritant wil zijn. Bram is mijn ex en we zijn een jaar samen geweest, daarvoor zijn we ook al samen geweest maar uit elkaar gegaan als vrienden. Dat werd later beste vrienden en toen werd ik weer verliefd op hem. Hij heeft mij al die tijd nog leuk gevonden dus we waren snel weer samen. Dit keer zijn we uit elkaar gegaan omdat hij het niet meer wist, voor mij is het na twee maanden nog steeds zwaar. We bleven whatsappen maar alleen als hij dat wilde, als ik het wilde dan negeerde hij me maar ik vind hem nog steeds leuk dus ik geef nog aandacht aan hem als hij dat wil.
In plaats van Bram te appen, app ik Mason, mijn beste vriend.
Tess Meijering: 'Masoen ik wil hem weer appe...'
Ja de oen in zijn naam doe ik express. Na enkele seconde komt hij online en het gesprek vervolgd zich zo:
Mason van Houtem: 'Goed dat je mij dan appt, whatsup girl?'
Tess: 'Ik weet het niet, ik voel me gewoon alleen.'
Mason: 'Je gaat vandaag toch weg, op vakantie?'
Tess: 'Ja dalijk gaan we weg.'
Mason: 'Ga allemaal leuke shit doen en als het niet gaat bel,sms,app gelijk.'
'Alsjeblief want ik wil niet dat je je rot voelt.'
'Colin kun je ook appen, dat weet je, wij zijn er altijd voor je hè?'
Ik glimlach door zijn drie lieve berichtjes.
Tess: 'Thank you for ever❤️'
Mason: 'Geen probleem, altijd meis. Gaat het weer iets?'
Tess: 'Ja denk het wel, daarbij moet ik de laatste dingen in gaan pakken en gaan we zo vertrekken'
'Ik spreek je later weer, je bent de beste x'
Mason: 'Is goed, byebye.'
'Hahahaha thankyou.'Ik sluit mijn telefoon af en pak de laatste belangrijke dingen. Tien minuten later zitten we in de auto en ik heb eindelijk het gevoel dat ik vakantie heb.
Na een uur en een kwartier zijn we eindelijk aangekomen. Ik pak mijn koffer uit de auto en gooi die op mijn vaste slaapkamer. Je kunt er amper lopen maar de kast is lekker groot en het bed ook. Ik laat me achterover vallen en staar naar het plafond, ik hoor mijn telefoon zoemen maar besluit het te negeren, als ze me nodig hebben bellen ze wel. Ik kijk niet wie het is, gooi mijn telefoon op het kussen en begin met het uitpakken van mijn koffer. Na een kwartiertje plof ik weer op bed omdat het te warm is. 'Tess, Maayke is er!' Roept Dirk mijn broertje van 12. 'Maaykee!' Schreeuw ik en ren naar buiten. Ik trek haar gelijk in een knuffel, ik hoor haar lachen en Dirk zuchten. 'Ga je mee naar het terras?' Vraagt ze en ik knik. 'Zullen we daarna gaan zwemmen ofzo?' Roep ik voor ik mijn kamer in loop. 'Ja beter wel, dan ga ik even spullen halen ben zo terug!' 'Yo!' Roep ik en ik hoor het poortje dichtvallen.
'Tess schiet is op joh!' Roept Maayke, binnen 5 minuten was ze weer terug en ik zoek nog steeds mijn box. 'Ik heb muziek nodig okay, doe rustig.' Schreeuw ik naar buiten. 'Doe jij eens rustig.' Zegt Dirk die mijn kamer oploopt en me de box geeft die ik zocht. 'Rotjoch.' Grinnik ik, gris de box uit zijn handen en loop naar buiten met mijn tas. 'Werd tijd ja.' Grijnst Maayke. 'Kom vechten dan.' Grinnik ik terug en steek mijn tong uit. 'Tess lieve schat, je bent 20 centimeter kleiner dus niet echt angstaanjagend.' Lacht Maayke, grotendeels om zichzelf. 'Beter doe je stil.' Antwoord ik haar. 'Loop nou maar gewoon door.' Zeg ik voor ik het op een rennen zet.
Heehee, eerste hoofdstukje en ben benieuwd wat jullie er van vinden, het waren precies duizend woorden zonder dit dat vond ik wel even grappig,
Maar okay tot het volgende hoofdstuk adios x
JE LEEST
Summer secrets
General FictionTess Meijering is 16 en heeft eindelijk vakantie wat voor haar gevoel veelte lang heeft geduurd. Na een zware break-up met haar vriendje en tegelijk best vriend hoopt ze dat haar familie en vakantie vriendin haar weer wat vrolijker krijgt en ze haar...