Hoofdstuk 11: Maak kennis met Amber en haar angst voor onweer..Music: Alec benjamin - Paper crown
"Misschien is het handig dat ik naar huis ga..." Zegt Roderick terwijl ik mijn ogen probeer open te houden wat moeilijk lukt, want ik ben doodmoe!
Ik kijk even snel op de klok; 21:30. Hij trekt zijn schoenen en jas aan, ik sta op en op het zelfde moment draait Roderick mijn kant op. We kijken elkaar even aan en glimlachen.
Hij loopt naar mij toe en slaat zijn armen om mij heen. Ik blijf verstijfd staan, geeft hij mij nou een knuffel?! Ik doe mijn armen om zijn middel en leg mijn hoofd op zijn borst.
"Ik vond het leuk vandaag Am." Zegt hij en maakt zich los uit ons knuffel. "Ik ook." Zeg ik nog met een brede glimlach op mijn gezicht. IK HEB NET EEN KNUFFEL GEKREGEN VAN RODERICK!
Ik bloos hevig en doe dan ook gelijk mijn handen op mijn wangen. "Bloos je nou!" Zegt hij en haalt mijn handen weg van mijn wangen.
"Het is hier gewoon heel warm oké!" Protesteer ik.
"Nou.." Zegt hij. "Omdat jij het zegt Amber." Roderick pakt mijn hand vast en geeft er een kusje op. Ik voel mijzelf hevig blozen, nee gewoon ik ga zo ontploffen. Hij loopt weg en als hij bij de deur is draait hij zich nog een keer om.
"Nu bloos je wel, sweetheart." Zegt Roderick grijnzend en geeft mij nog een verleidelijke knipoog. Ik steek mijn middelvinger op en verberg mijn hoofd in mijn trui.
"Ga weg jij gek!" Zeg ik waardoor Roderick zacht lacht. "Tot morgen Amber."
Hij doet de deur van mijn appartement dicht en ik ga op de bank liggen en voel mijn ogen dichtvallen.
*tring* *tring*
Ik schrik wakker. Ik lig op de bank, ik kijk op mijn klok: 23:30. Ik sta op van de bank.
*tring* *tring*
Ik loop naar de voordeur en druk op een icoontje om wat in te spreken. "Wie is dit?" Vraag ik zacht.
"AMBER DOE DIE DEUR OPEN!"
Adam.
Ik druk snel op de rode knop waardoor de deur van benden open gaat.
"Amber Hoekstraat!" Hoor ik Adam al van de trap gillen. Na een tijdje zie ik het gedaante van Adam mijn voordeur binnen komen. Ik loop naar de bank en ga erop zitten. "Goedenavond Adam!"
"Ja begin maar hoor!" Zegt hij en doet zijn jas uit. Hij loopt ook naar de bank en komt naast mij zitten. "Met wat?"
"Uitleggen wat er nou gister exact is gebeurt!"
"Moet dat echt nu!" Kreun ik en leg mijn rechterhand op mijn voorhoofd. "Ik moet morgen naar school!"
"Elk detail! Al zit ik hier tot half 5 's ochtends!"
Ja, dit word een lange nacht...
----
*dang* *ding*
JE LEEST
A little bit of love in a lonely story
RomanceIedereen ontmoet wel een jongen of een meisje, toch? Nou dat zeggen ze dus, alsof iedereen een soulmate heeft zoals ze zo mooi zeggen in al die boeken en films, elke potje past wel op een deksel toch? Nou niet dus. In deze achttien jaar dat ik al l...