BÖLÜM -1

14 1 0
                                    

Hiçbir şeyin önemi yoktu. Ege ölmüştü. Ben napacaktım bilmiyordum yaşasam da ölü gibiydim artık. Sanki o uçurumdan tek başına atlamamıştı beni de götürmüştü. Neden yaptı bilmiyorum beni hiç sevmemişmiydi ?

Son zamanlarda zaten durgundu ama sebebini ben de bilmiyordum " anlat" diyordum. Ama o her defasında "birşeyim yok sevgilim sadece biraz yorgunum" diye geçiştiriyordu.

Şimdi hiçkimsem kalmadı yalnızım, yapayalnız. Uçurumun kenarına oturmuş gelmesini bekliyorum...

Bir adam geldi yanıma oturdu ve;

"Ege sana bir mektup bıraktı" dedi.

"Ne ! Siz egeyi nerden tanıyorsunuz?"

Cevap vermedi. Mektubu yanıma koydu ve gitti.

Mektubu açacaktım ama hâlâ inanamıyordum çünkü ege beni bırakmaz bu mektupta sadece bir şaka ! Ben onu okuyacağım ve o gelip şaka diyecek diye mektubu açtım.

Sevgilim,
Ben tam hayatı sorgularken sen çıktın karşıma. Bana hayatın güzel olduğunu ,yaşanabilir bir dünya olduğunu kanıtladın ,bana mutluluk ,neşe verdin. Ama ben unutkan bir adamım. Ya bunları da unutursam , ya seni de unutursam. Ne anlamı kalır ki bu güne kadar yaşadığım günlerin. Ben bugün doktora gittim ve doktor bana "beyninde bir madde var ve her an patlamaya hazır"dedi patladığında herşeyi unutacakmışım. Ben ölüme seninle gidiyorum sevgilim seni bilerek , henüz unutmamışken ,seni düşünerek gidiyorum, seninle gidiyorum. Sakın üzülme tamam mı çünkü ben senin hep yanındayım ve ağladığını görmek istemem. Hep mutlu ol.
Seni seviyorum sevgilim. Seni çok seviyorum !
Ege

Bu nasıl bir acı allahım !
Benim için mi ölmek istemişti , beni hatırlamak için mi ? Kendimden nefret ediyorum.

Ege yanımda ! Gerçekten şuanda yanımda. Ben biliyordum şaka olduğunu. Tam sarılacakken hayal olduğunu, uçuruma sarıldığımı farkettim. Sen hâlâ burdasın bir köşede oturmuş beni izliyorsun beni duyuyorsun değilmi ?

"Seni seviyorum Ege seni seviyorum!"

Ayağa kalkmak istiyordum ama kalkamıyordum. Gözümdeki yaşlar gitgide çoğalıyordu. Ben sen olmadan nasıl ayağa kalkarım Ege ?

Bayılmışım uyandığımda saat kaç bilmiyordum. Tek bildiğim beni buraya bağlayan birşeyin olmasıydı. Sanki Ege buradaydı. Sanki onu kaybetmemiştim ama buradan gidersem kaybedecek gibiydim.

Telefonum çalıyordu. Arayan annemdi ama açmadım. Bu kez mesaj attı.
"Sude nerdesin seni çok merak ediyoruz."

Cevap vermedim. Çünkü parmaklarımı oynatamıyordum. Halim yoktu.
Bir arabanın bana doğru yaklaştığını farkettim.

"Kızım Sude !"

Annemdi. Koşup yanıma geldi. Bana sımsıkı sarıldı.

"Anne o birdaha gelmeyecek mi ,Ege birdaha gelmeyecekmi ?"

Annem tek kelime etmiyordu sadece sarılıyordu.

"Hadi kalk kızım eve gidelim."

"Ama Ege burada ben onu yalnız bırakamam."

Uyandığımda evdeydim. Annem bayıldığımı söyledi. Beni neden buraya getirmişlerdi ? Egeye ihanet etmiş gibi hissediyordum kendimi onu orada yalnız bırakmıştım.
Telefonum titriyordu biri arıyor olmalı.
"Alo "

"Alo Sude hanım siz misiniz?"

"Evet benim siz kimsiniz ?"

"Şey biz denizde bir şey bulduk Ege bey 'e ait olmalı."

"Hemen geliyorum."

Kimseye görünmeden çıktım.
Bir taksiye atladım ve gittiğimde herkes beni bekliyordu.

"Bunu bulduk bu Ege bey 'e mi ait?"

Kutuyu açtım bir yüzük ve altında bir not ;

"Unutma bugün Sude'ye evlenme teklifi edeceksin."

O an herşey durmuştu. Hiç kimseyi duymuyordum. Ege bana evlenme teklifi mi edecekti? Kutuyu alıp uçurumun kenarına gittim.

"Evet Ege evet seninle evlenirim !"

Yanımda Egenin kokusunu hissettim.
Sanki mutlu olmuşcasına kahkahalarını işitebiliyordum. Yüzüğü parmağıma taktım. Artık hiç çıkartmayacaktım.
Uyudum. Rüyamda Ege 'yi gördüm. Evleniyorduk. En mutlu günümüz. Dans ediyorduk. Ege "Seni seviyorum sevgilim seni seviyorum" diyor ve koşmaya başlıyor. Uçurumun kenarına kadar koşuyor. Elinden tutuyorum ve bana "Herşey onun yüzünden Sude herşey onun yüzünden" diyor. Yok oluyor.

Uyandığımda sabah olduğunu fark ettim. Rüyada Ege 'nin söylediklerini düşündüm "Herşey onun yüzünden Sude herşey onun yüzünden" Herşeyin sorumlusunun ben olduğum aklıma geldi çünkü beni unutmamak için atlamıştı.

Yüzüğüme bir kez daha baktım ve Ege'yle evlendiğim düşüncesiyle bir anlık mutluluk yaşadım.
Annem farketmeden eve dönmeliyim.
Kimse duymasın diye basamakları yavaş yavaş attım. Rahat bir nefes aldım kimse görmemişti çünkü.

Odaya girdiğimde bir ses ;
"Herşey onun yüzünden sude herşey onun yüzünden."

Her adım başı bu sesi duyuyorum.
Deliriyormuyum allahım ne oluyor bana ?

Artık dinlenmeliyim. Yüzüğüme bakıyorum ve uykuya dalıyorum...













UÇURUMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin